Neposlušný princ Hal nastoupí po otcově smrti na anglický trůn a musí zvládat palácové intriky, zděděnou válku a celkový chaos. (Netflix)

Recenze (525)

Cervenak

Silný historický film, dôsledne neromantický (nezavadzia tu žiadny "strong female character", lebo tu nemá miesto), výživné stredoveké blato a neustále šero, more krvi a počas rytierskych bitiek bodanie do krkov a podpazuší a inde "pomedzi pláty". Vynikajúci herci, poctivo zobrazená bitka pri Agincourte. Pripomenulo mi to historické filmy z prelomu 60. a 70. rokov (Alfréd Veľký, Lev v zime...), keď už sa namiesto gýčovej opulentnosti hľadala skôr presvedčivá dobová špina a nejednoznačnosť postáv. Prvý dojem je, že tomu niečo chýba, ale postupne mi dochádza, že najväčšia sila filmu je práve v tom, že neobsahuje to, čo od neho bežný dnešný divák očakáva. ()

D.Moore

Staré dobré časy poctivých historických filmů zase na dvě hodiny a kousek ožily, Král je skvělý. Je to drsná, špinavá a studená podívaná, která se ale opírá v první řadě o příběh, postavy a výborně vybrané herce, ačkoliv na ty scény, které od takového filmu čekáte, dojde také (ta bitva, ta bitva!). Režie, výprava... Všechno na jedničku, autentické snad tak, jako kdyby se štáb strojem času přenesl do 15. století. A Timothée Chalamet vlastně už tady hraje Paula Atreida - přesně takhle jsem si ho totiž představoval. ()

Spiker01

Netflix pokračuje v záplavě svých drahých originálních filmů a musím přiznat, že ač mne trailery nezaujaly tolik jako loni u Outlaw King, jsem o to víc příjemně překvapen, ba dokonce nadšen. Timothée Chalamet se bezpochyby stane velkou hollywoodskou hvězdou (Duna!) a opět se ukazuje, že s dobrým režijním vedením ze sebe vydá epický výkon. A vůbec, devízou celého filmu je jeho kvalitní obsazení, Joel Edgerton už dlouho neměl tak skvělou roli (navíc s Bradem Pittem produkoval) a jestli mě z vedlejších rolí někdo bavil nejvíce, tak to byl rozhodně Sean Harris. 140 minut uteče jako voda, režijně je to naprosto bezprecedentní dílo za 10/10 a nenudil jsem se ani minutu. Závěrečná epická velká bitva už je jen třešničkou na lahodném dortu plném vynikajícně nasnímaných záběrů a nádherné výpravy. ()

dO_od

// Kudos Netflixu, že konečně natočil film o anglickém králi, kterému se dá fandit. Musím přiznat, že před filmem jsem se bál, že se na mě řítí další artovej Macbeth, jenže ono je to nakonec opravdu mnohem méně povrchní a mnohem víc až na dřeň. Špína je špína, lháři jsou lháři, krev je krev a během těch necelých dvou a půl hodin tady umře mnohem víc lidí, než byste od komorní kostýmní konverzačky čekali. Největším trumfem je ale Timothée Chalamet, který si to dává tak moc, že si snad konečně dám tu jeho romantiku s ovocem. Především už se ale nemůžu dočkat Duny a všech dalších rolí, kterých se ještě v budoucnu tenhle extrémně talentovanej a neskutečně uhrančivej sympaťák chopí. Nečekaně nadšených 8/10. (: ()

gogo76

Krásne komorné, blatisté a realistické...To, že je tento typ filmov dnes prakticky ojedinelý vďačíme hollywoodu a jeho nekonečným komiksovým chrlením nepremožiteľných hrdinov, ktorými nás už zásobuje roky. Ja už tie filmy nemôžem ani cítiť, postavy sa mi zhnusili a už dlho si želám koniec Transformerov, Avangerov , Cap. America či nezničiteľnej Wonderwoman...So zatajeným dychom sledujem a fandím presne takýmto malým -veľkým filmom, prajem si aby zabodovali, aby diváci jasne ukázali , že presne TOTO chceme. Film určite získal pozitívne ohlasy, ale nevieme nakoľko ovplyvní kompetentných, aby financovali podobné filmy. Za mňa max. spokojnosť, po všetkých stránkach, možno by som bral ešte jednu bitvu naviac, ale už by som bol asi za veľmi náročného. 90%. ()

Zajímavosti (21)

• Název filmu se objeví až na jeho konci. (Duoscop)
  • Celosvětová premiéra proběhla 2. září 2019 na Mezinárodním filmovém festivalu v Benátkách. (rafix)
  • Ve skutečnosti Jindřich po válce toužil, ale Magnum Concilium (shromáždění ) mu pro válku dalo stopku. S Francií se vyjednávalo téměř rok než se opět svolané Magnum Concilium rozhodlo vydat svolení pro válku. (messenger)