Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V motorestu kdesi na zapadlé silnici pracuje mladá servírka Dana (I. Janžurová). Touží po velkém, dalekém světě, po krásných věcech, a snad i po lásce. Jenže její život se plní různými krátkodobými vztahy, milencem je projíždějící kamioňák, bohatý obstarožní cizinec, náhodné známosti, které ji dávají dárečky. Dívka nedělá pro splnění svých snů nic. Náhoda přivede do motorestu partu studentů, a jeden z nich, Martin (J. Hanzlík) se servírce zalíbí. Vyvine se vztah, který by snad mohl vést k upřímné lásce, ke splnění jejího přání o novém životě… (Česká televize)

(více)

Recenze (18)

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Ty odtud nikdy nevypadneš..." Zcela zapomenutá televizní inscenace s nezapomenutelnou Ivou Janžurovou. Spousta pěkných songů od Karla Svobody vytváří vcelku příjemnou (ač možná až moc výraznou) zvukovou kulisu komornímu příběhu servírky, která moc neví co sama se sebou. Jako trošku z jiného filmu na mě působily scény v papundeklové scenérii jeskyní, v nichž v představě hlavní hrdinky tančili nejdříve Helena Růžičková a později i Jaromír Hanzlík. Celkově ale na televizní  formát rozhodně netradiční snímek. ()

PollyJean 

všechny recenze uživatele

Dana je vlastně takovou starší sestrou postav ze spousty devadesátkových (a pozdějších) filmů, ztracenců ve svém životě, kteří sní o tom, že jednou - až odejdou z místa, které je ničí - budou doopravdy žít. Na rozdíl od mnoha podobných hrdinů, Dana dostala vysněnou možnost, stačilo se jí jen chytit. Faktem ale je, že děj resp. příběh, tady není zásadní. Taky další z filmů, který těží z baletních začátků Heleny Růžičkové. A zajímalo by mě, kdo a proč vymyslel právě tento název. Žádný nůž se filmem, ani slovně, nemihne. ()

Reklama

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Zanechte vší naděje, kdo vstupujete. 1)  Nápis nad branou do Alighieriova Pekla by mohl dobře symbolizovat období, kdy vznikl tento film a i dobu, o níž pojednává._____ 2)  Nevím, do jaké míry autoři chtěli navodit pookupační atmosféru plnou zmaru a neuskutečněných nadějí. Musím ale říci, že se jim to docela dobře podařilo. Kontrast mezi optimistickými songy a realitou mi zde nepřišel na rozdíl od některých komentátorů nemístný, naopak dobře podtrhl rozpor mezi oficiální veřejnou stránkou doby a její skutečně prožívanou realitou._____ 3)  Za pozornost stojí parádně (a věrně) ztvárněné reálie vesnického motorestu._____ 4)  Přirozeně plynoucí dialogy plynou jak život díky dobře napsanému scénáři 41letého Oty Hofmana a díky skvělým hercům._____ 5)  Zaujali: skvělá svěží 28letá Iva Janžurová (sevírka Dana), nevinný výraz přirozeně zemitého 21letého Jaromíra Hanzlíka (student Martin) a půvabné taneční kreace 33leté Heleny Růžičkové (žena hostinského) a Jaromíra Hanzlíka. Filmem se mihne i mladičký odžínovaný 22letý Viktor Preis (Martinův kamarád z party) nebo 26letý Miroslav Masopust (spolupracovník postavy, kterou hraje Pavel Landovský)._____ 6)  Výstižný koment: Pierre***. ()

milos.bradik 

všechny recenze uživatele

První co mne přímo udeřilo do očí byl ten "hotel" s motorestem. Za komunistů byla úroveň těchto zařízení fakt strašná. Další věc, které mne zaujala byly ty fantazie Ivy Janžurové, například ten tanec v jeskyni, který předváděla Růžičková, to byl zážitek a Hanzlík taky stál za to. Vynikající herecké výkony, dal bych i pět hvězdiček, ale vadilo mi, že ta servírka, v podání Ivy Janžurové, nebyla schopná se vymanit z toho marasmu ve kterém se ocitla a utéct pryč, spíš to vypadalo, že je s tím smířená. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Zapomenutý motorest kdesi kdysi a chodící skříňka na sny pro osamělé. Režisérka Eva Sadková obsadila do role servírky Dany, holky, která ubíjí svůj život ve stereotypních přízracích všedního dne, Ivu Janžurovou a právě díky ní příběh nabývá na křehké niternosti a konkrétnosti. Proměny nože ji ukazují v zajímavých, neobvyklých odstínech, v tragikomických střetech s realitou, jež autor, scénárista a spisovatel Ota Hofman, navíc zvýraznil přišedší postavou Martina v podání Jaromíra Hanzlíka. Příběh plný nadějí, zklamání, nesplněných slibů i beznaděje je prodchnut atmosférou konce šedesátých let, doby, která sice symbolizovala přicházející zmar, ale ještě v ní zvolna doznívala vzpomínka na předcházející okamžiky radostného uvolnění. A mimochodem, kde jinde uvidíte Helenu Růžičkovou baletit na tehdejší šlágr Karla Svobody a Karla Gotta Lady Carneval? ()

Galerie (12)

Zajímavosti (4)

  • Prášky, které zobe Dana (Iva Janžurová), jsou Antigest, první hormonální antikoncepce v socialistickém Československu. (sator)

Reklama

Reklama