Dva ostří bývalí policajti z Texasu mají za úkol vypátrat a zabít nechvalně známé zločince Bonnie a Clydea. Kriminální drama podle skutečných událostí. (Netflix)

Recenze (313)

3DD!3

Klasické vyprávění, podmanivá vizuální stránka a přesné herecké výkony. Pupkatý Costner je za nekompromisního drsňáka a Harrelson dodává potřebný lidský rozměr, kde jeho historka těsně před koncem zafunguje mnohem více než závěrečná děrovačka Bonnie a Clydea. Hancock sem dokonce propašoval i rýpnutí do současného stavu věcí, že dav a média si pak zaslouží pouze pohrdání. Pomalejší tempo s důrazem na vykreslení charakterů funguje náramně a Newmanova hudba zahraje na nostalgickou notu. Takové filmy v kinech chybí jako maso ve vegetariánském burgeru. ()

gogo76

Tento film mohol byť veľká bomba. Režisér to pojal vierohodne, dal si načas, nikam sa neponáhľal, popracoval na vzťahoch medzi postavami, netlačil zbytočne na pílu, ale občas to bolo trochu na škodu. Film neobsahuje takmer žiadne akčné scény, okrem všeobecne známeho záveru a konca slávnej dvojice, ale nejaké zdramatizovanie deja sa predsa len žiadalo, pretože film má takmer 2 hodiny rovnako vláčne tempo, čo ho robí dosť jednotvárnym. Dvojica Costner a Harrelson k sebe dokonale zapadli, atmosféra tam je, ale vo výsledku to jaksi nie je ono. Škoda toho, pretože taká šanca tu zas dlho nebude. Filmu rozhodne nepomáha ani fakt, že dvojica Bonie a Clyde nedostáva vo filme takmer žiadny priestor, ich tváre vidíme až tesne pred záverečnými titulkami. 60% ()

T2

Rozpočet $49miliónov║ Skôr taká komornejšia krimi ale dobre herci na výsluhovom dôchodku (Costner, Harrelson) to hravo utiahnu, zapasujú, neomrzia, občas utrúsia nejaký ten hlod a bez tak je to témou zaujímavý prírastok k etape kriminálneho vyčínánia Bonnie a Clydea. /70%/ ()

Cervenak

Solídny prenasledovací western, akurát banditi a muži zákona presedlali do fordov a Divoký západ nahradil stredozápad zmietaný hospodárskou krízou. Výborná dobová atmosféra, výborné ústredné duo (najmä Woody) a síce nie strhujúco, ale poctivo rozpovedaný príbeh so záverom, ktorý vyznie ešte silnejšie ako v slávnom Pennovom filme. ()

choze

"Proč rovnou nevykopeme z hrobu Wyatta Earpa?" A máme tu prvního kandidáta na film roku a zároveň dosud nejlepší film od Neflixu. Jestli jste si z Triple frontier cvrkli blahem do kalhot, připravte se, že u Highwaymen vám kalhoty vyloženě ztěžknou. Kříženec Nesmiřitelných a Neúplatných nabízí příběh těch chlapů, co rozstříleli Bonnie a Clydea na krvavé hadrové panenky. Vyslání dvojice vysloužilých a rezivějících rangerů je posledním zoufalým a neochotným pokusem (braným od začátku jako omyl), jak ukončit řádění morbidně zromantizovaného párečku vrahů policistů, kteří jsou v příběhu přítomní hlavně mrtvolami, co za sebou zanechávají. A byť jsou tihle rangeři-důchodci v branži za legendy, nikdo na ně tentokrát nesází, jen se doufá, že nenadělají moc velký bordel. A oni musí za dýchavičného běhu a neustálého odskakování si na záchod zjistit, jestli na to v proměňující se době ještě mají... a taky se srovnat s démony své minulosti. Highwaymen jsou v prvé řadě parádně napsaní - mají svůj jasný úhel pohledu na události a jasně vyprofilované hlavní postavy s dobrou vzájemnou dynamikou. Postavy, které si vás svými hovory i činy rychle získají, ačkoli nejsou zdaleka tak sexy jako mladé zločinecké duo. A jestliže z Triple Frontier si po pár týdnech pamatuju hlavně to, že si z něj nic nepamatuju, tady se dočkáme řady silných a zábavných scén, ať už těch, kde hrdinové mluví o své brutální minulosti (té skutečné, skryté za jejich legendou), přes závěrečný masakr a následnou hysterickou reakci davu na odvážený rozstřílený vůz, nebo Harrelsona přepadeného na záchodcích. Harrelson je opět za toho lidštějšího z dvojice (jako v Temném případu), Costner zase za toho uzavřeného za kamenným obličejem (jako ve Wyattu Earpovi) a oba mají charizmatu, že by ho mohli prodávat přes e-shop a ještě s ním hnojit na zahradě. Výprava spolu s kamerou fetišisticky prodává dobové obleky, auta a zbraně a režie tomu dává správně melancholickou atmosféru. Krásná filmařina. ()

Zajímavosti (13)

• Natáčelo se od 12. února do 10. dubna 2018 ve městech New Orleans a Shreveport v Louisianě (USA). (BMW12)
  • Benjamin Maney Gaull (Woody Harrelson) se po dopadení Bonnie a Clydea vrátil k práci Texas Ranger. Setrval u nich až do své smrti 14. prosince 1947. Francis Augustus Hamer (Kevin Costner) se ke své práci již nikdy nevrátil a je právem považován za nejslavnějšího Texaského Rangera. Zemřel 10. července 1955. (MATADOR)
  • V jedné scéně filmu střílí Bonnie Parker (Emily Brobst) bezmocného ležícího policistu do hlavy. Podle dobových svědectví ale Bonnie nikdy ze zbraně nevystřelila, i když jich několik měla. Všechnu střelbu obstarávali mužští členové gangu. (NoTengo)