Epizody(3)

Legenda o hraběti Drákulovi ožívá v novém vyprávění, které detailně rozvádí upírovy krvavé zločiny – a prozrazuje jeho zranitelná místa. (Netflix)

Recenze (160)

BoredSeal

Hlavní příčina, proč je nový seriál takový úmor, je vysoké sebevědomí scénáristů ohledně vršení jednoho zvratu za druhým a exhibicionistického žvanění postav. Seriál nás vytrvale zaplavuje úmorně dlouhými konverzacemi dvou lidí, kteří se snaží navzájem druhého přetrumfnout (převážně nesnesitelná Agáta s Dráculou) a je to několikrát za epizodu. Pak je tu přehnané množství dvojsmyslných vtípků na záliby Drákuly. Nejlepší je první, goticky hororová, epizoda se super slovenským hradem, kde se podařilo mi zapomenout, že se dívám na televizní seriál (děsivou atmosféru ovšem pravidelně ruší přeskakování na ukecanou Agátu, která pobrala emancipace snad víc než všechny tehdejší ženy Budapešti dohromady). Druhá epizoda na lodi ještě není tak strašná i přes všechny ty otravné zvraty, ale zřejmě kohokoliv doteď shovívavého spolehlivě umučí moderní třetí epizoda. Samozřejmě nápad Drákuly v našem světě je fajn, ale ne v podání tvůrců. Staletý hrabě listující na telefonu seznamkou, kde mu pod zuby skáčou znudění Evropané dobrovolně plus příšerný děj? Ne, díky. Když jsem zjistil, že za seriálem stojí tvůrci Sherlocka, jehož poslední dvě série nesly podobnou zkázu původně chytrého konceptu v podobě vyprávěcích manýrů, dává mi debakl Drákuly perfektní smysl. ()

animaxis

Tohle mi opravdu těžce nesedlo. Při sledování jsem měl pocit, že tvůrci se pomalu každou scénou snaží šokovat ("Měl jste s hraběhem pohlavní styk?"), tyto pokusy však většinou končily trapně a naprosto bez úspěchu. Nicméně musím přiznat, že mě seriál zaujal ohledně myšlenky neumírání poté, co vás pokouše upír. To je na celém seriálu z mého pohledu to nejděsivější a v případě této verze rozhodně i to nejnechutnější, ovšem v tom dobrém slova smyslu. Popravdě si myslím, že pokud by byla celá tato minisérie uchopena lépe a s vážnějším tónem, mohlo se jednat o jednoho z nejděsivějších Drákulů, přestože by se stále jednalo o daleké ustoupení od románové předlohy. Nicméně to se nepovedlo. Tvůrci Sherlocka k této látce přistupují prakticky stejně jako v případě Cumberbatchova detektiva a ne, to sem opravdu totálně nesedí a místy je to opravdu směšné. Ano, dost často tu jsou pokusy i o humor a ten mě tu skutečně iritoval jako málokdy (ale vážně, počítal někdo, kolikrát tu zazní hláška "Já nepiji... Víno"?!). Dokonce i herci mě otravovali, nejvíc právě Drákula a "Van Helsing". Na konci druhého dílu jsem mimochodem vyložěně málem dostal záchvat smíchu, byť úmyslem scénáristů to určitě nebylo (kdo viděl, tak chápe). Sice jsem neměl nijak extra vysoká očekávání, ale i tak jsem dost zklamán. Ale nevadí, vždycky se to prostě povést nemůže. ()

Big Bear

Jsem hodně velká konzerva a nemám moc rád, když se dělají všelijaké nové adaptace nesmrtelné klasiky. Knižní předlohu v tomto ohledu za nesmrtelnou považuji a dodnes bych na ní nic neměnil. Přesto jsem byl zvědav jak s dnešními možnostmi může tento starý příběh vypadat. Chudák starej Vlad, zachránce Evropy od vpádu Turků by asi zíral co z něj starej Stoker udělal.  A starej Stoker by zase pro změnu zíral co z jeho díla udělalo dou Gatiss a Moffat. Ze seriálu mám dosti rozporuplné pocity. Bang mi do hlavní role docela sednul. Vůbec měl pěkně napsanou postavu. Mix primitivní bestie s noblesou a vzděláním šlechtice. Některé jeho konverzace s oběťmi než si je dal k jídlu (pokud je rovnou nebral jako fastfood) moc bavily.  S ostatními herci krom Agáty to už bylo horší. Bohužel to by to nebyl Netflix aby i do Draculy nezakomponoval homosexuály, nebo odkaz na ženská práva, byť zde to sloužilo spíše jako konverzační humor. Samozřejmě je seriál i rasově vyvážený a to už i ve scénách z devatenáctého století... Holt pokrok a kvóty nezastavíš. Souhlasím s Djkomou, třetí díl měl odvahu jít krapet dál za poslední kapitoly Stokerovy knihy a i já si toho docela cením byť přítomnost vampíra v 21 století měla značně komediální nádech (což byl záměr). V souhrnu dávám za 3 bedny plné hlíny z Transylvánie. * * * ()

matolas

Po veľmi dlhej dobe dobrý seriál s upírom, ktorý sa nebojí riskovať, ale ctí ducha originálu. Ak má dnes ešte vzniknúť adaptácia Stokera, má vyzerať takto. Miestne hodnotenie je absurdné. Keď pristúpite na hru scenáristov, nedá sa nebaviť. Tunajšia predstava, že silená multikultúrna propaganda je obsadzovanie hercov (ešte k tomu vedľajších) rôznymi rasami je k popukaniu. Z Moffatovej tvorby sa to najviac podobá na Jekylla. Bang a Wellsová skvelí. Takto nejako si predstavujem kvalitné televízne spracovanie. "Please avert your eyes - I have to murder a child." ()

pepo

Mila pulpova zabava. Keby islo regulernu filmovu trilogiu, tak by to stalo akurat za odplutie. Ale v serialovom formate, kde zjavne vazne nemozem ocakavat super remeslo a kvalita scenarov sa hodnoti stylom: "wow, to som necakal" som sa minimalne polovicu stopaze bavil. A posledna cast tomu vsetkemu bordelu nasadila korunu aj prekvapivu hlbku. A obsadenie sa celkom podarilo. 6/10 ()

• Slovenské lokácie: ulice historického jadra a Starý zámok v Banskej Štiavnici, Oravský hrad a Zuberec. (DJW)
  • Seriál sa natáčal päť mesiacov. (dwdb)