Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisérka Irena Pavlásková zabodovala už svým filmovým debutem ČAS SLUHŮ, kterým uvedla do poněkud neúměrného nadšení i značnou část kritiky. ČAS SLUHŮ byl na svou dobu snímkem v mnoha ohledech výjimečným, v němž vedle atraktivně zpracovaného chytlavého příběhu nečekaně zazářila i budoucí velká tuzemská filmová hvězda Ivana Chýlková. Protože patří Irena Pavlásková mezi tvůrce, kteří se hned tak něčeho nezaleknou, rozhodla se natočit volné pokračování příběhu cílevědomé a dominantní Dany. Před diváky tak nyní předstupuje s filmem ČAS DLUHŮ, který už mnohem intenzivněji, stejně jako její druhý film CORPUS DELICTI (neboť debutům bývá mnohé odpuštěno) prověří její režijní kvality. Navázat na úspěch jedničky totiž nebude jednoduché.

Tak jsou tu opět naši staří známí - autoritativní Dana a submisivní Milan. Milan už dosáhl slušné kariéry, jako obchodní zástupce v Maroku má významné postavení a žije životem exkluzivního diplomata. Zatímco on poctivě pracuje, Dana si užívá se svým milencem a ve "volných chvílích" Milana samozřejmě náležitě deptá. Manželská rvačka v nejnevhodnější chvíli významné pracovní návštěvy zapřičiní jejich předčasný odjezd a Milan, který Daně v afektu způsobil četná zranění je hospitalizován na psychiatrii. Jeho psychický šok pochopitelně Dana využije pro sebe a s pomocí posluhovačky v domácnosti Bohunky (zde navíc zdravotní sestry v tomtéž sanatoriu) a slabošského primáře, získává nad Milanem opět absolutní kontrolu. Jenomže v sanatoriu si odbývá svou stáž i mladá psycholožka Táňa, které je inteligentní pacient okamžitě velmi sympatický. Navíc si dobře uvědomuje, že je léčba velkými dávkami sedativ naprosto neadekvátní a snaží se v Milanovi naopak posílit sebedůvěru a novou chuť do života. Rodí se křehký vztah, který brzy přeroste profesionální vazby a odvede Milana z domova a hlavně od Dany. Jenomže Dana je ženou, "která se neopouští" a nehodlá svou hračku jen tak odložit. Nastává čas, v němž se Milan snaží vnitřně i navenek osvobodit a milá paní doktorka utrží četné šrámy na těle i na duši... (mimochodem, náročné "bojové" scény odehrála Ivana Chýlková v prvních týdnech těhotenství). (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (100)

Necrotongue odpad!

všechny recenze uživatele

Ugh... A tomuhle jsem původně udělil dvě hvězdičky. Hanba mi! Čas dluhů by nezachránily ani největší české filmové hvězdy, protože by prostě neměly šanci něco předvést. Irena Pavlásková totiž napsala příšerný scénář, který následně v podobném duchu i zrežírovala. Tak otřesné dialogy, aby člověk pohledal, naprosto souhlasím s tím, co napsal uživatel BoredSeal- ty postsynchrony byly opravdu šílené, a fakt jsem měl co dělat, abych se dodíval až do konce. A aby toho všeho nebylo málo, objevily se okaté pokusy o humor, za něž by se měly udělovat nepodmíněné tresty odnětí svobody. Fuj, to byl hnusný zážitek. ()

LEATHERFAC odpad!

všechny recenze uživatele

Vážení přátelé... souhlas s viperblade - ano už dlouho mi u filmu nebylo takhle trapně... patrně proto, že se mi naštěstí trapným a hloupým filmům většinou daří vyhýbat. Pokud ovšem kdysi skvělá režisérka, natočí najednou sračku na odpad... může se stát, že tohle utrpení člověk očekávající kvalitní práci, podstoupí... ale co je moc to je moc... ()

Reklama

HouseMK odpad!

všechny recenze uživatele

Dokoukal jsem do konce jen proto, abych mohl referovat a varovat šťastlivce, kteří toto pokračování povedeného psychologického dramatu ještě neviděli. A to jsem to chtěl vypnout už po pěti minutách... ke konci se kupodivu snímek zlepšuje a tak je Odpad! pěkným průměrem. Naprosto hrozné herecké výkony i u těch, u kterých bych to nečekal, přehrávání, trapno, nechutno a ke všemu příšerné postsynchrony. Jediné, na co se dalo chvílema koukat, je nahá Lucka Bílá. A to jsem myslel, že snesu hodně. Čas u tohoto snímku mi byl - nikoli režisérka Pavlásková - ale čert dlužen! ()

gabin(a) 

všechny recenze uživatele

Za Chýlkovou v ledničce a posléze s bednou na hlavě. Jinak všichni naprosto tragičtí, připadali mi (včetně Rodena) jako šmíry a figurkáři nejhoršího kalibru. Nemusím ani jednoho ze zúčastněných, zvláště pak Holubovou a Vilhelmovou, ale třeba u Rodena nebo Chýlkové uznávám, že jsou to dobří herci. To ale neplatí tady. Ztráta času za takovou odfláknutou trapárnu, nejen hereckou. Ani jsem nedokoukala, bylo mi úplně jedno, jestli se sežerou nebo vezmou nebo je unese UFO. ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Natočit volné pokračování výborného Času sluhů, ve kterém svými hereckými výkony dominovala dvojice Chýlková / Roden, byl výborný nápad. Bohužel tím nápadem to skončilo. Pavlásková to absolutně nezvládla a je očividné, že u Času sluhů jí nepřálo nic jiného, než začátečnické štěstí. Je totiž nejen režisérkou, ale i autorkou námětu a scénáře obou filmů. A právě scénář je zásadní kámen úrazu pokračování. Tam, kde se v prequelu dalo napětí krájet a Chýlkové byste nejraději vyškrábali oči, se v druhém filmu setkáváme jen s tupým přehráváním (což v tomto případě není problém výborných herců, ale právě scénáře) a toporným dějovým kalkulem - načež nálepka "drama" (kterým první díl rozhodně je) by se dala přelepit nápisem "nepovedená parodie". Neskutečně trapné chování některých postav je opravdu nesnesitelné a veškerý glanc prvního filmu se vytrácí. Převeliká škoda - snímek zachraňuje jen poměrně dobrý a většinu doby přirozený výkon neherečky Bílé, ztřeštěná postava Vilhelmové a místy se objevující Vladimír Dlouhý. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (3)

  • Návštevnosťou 193 645 divákov sa stal film v roku 1998 najnavštevovanejším českým filmom v českých kinách. (Raccoon.city)
  • Natáčení probíhalo i na zámku v Lysé nad Labem. (M.B)

Reklama

Reklama