VOD (2)
Obsahy(1)
Příběh zasazený do současné Belgie zachycuje vnitřní boj třináctiletého Ahmeda, který se musí rozhodnout mezi ideálem čistoty islámského imáma, a životními pokušeními. (Film Europe)
Videa (3)
Recenze (31)
Moje první reakce byla proboha co to v Belgii řeší diváci za sociální problémy, ale pak jsem si z mého loňského pobytu zde uvědomil, že už to je napůl islámská země a vůdkyně Merkelová přece prohlásila, že islám do Německa patří, tak proč ne do Bruselu. Když v úvodu hlavní hrdina opakuje mantry "Aláh akbar", tak mi trochu naskakovala husí kůže. Film ale poskytne dostatek prostoru a času poznat tohoto mladého muže a jeho volby. Obdivuji tvůrce, že se pokusili o něco komplikovaného viděného jednoduchou jasnou cestou. Film poukazuje na kulturní, systémové a institucionální faktory, které Ahmeda ovlivňují. Ale výsledek je pro mě spíše směšný než šokující. Jak to u těchto přemýšlivých filmů bývá, moje interpretace jako diváka řekne více o mě než o filmu. ()
"Chlapec na bicykli" v arabskej komunite, prečo nie. I keď Dardennovci to lepšie s deťmi vedia vo vlastných sociálnych a kultúrnych vodách. Boj o dušu jedného chlapca prebieha pomerne nevzrušivo a je jasné, že je to autorský zámer. Väčšia dramatickosť by ale filmu pomohla a nemuselo by to automaticky znamenať, že by bol potom Mladý Ahmed doslovnejší a gýčovitejší. Režiséri končia film v druhom bode obratu, čím chcú pôsobiť antiklimaticky, keďže nás nečaká žiadne poriadne finále. Takže je pravdepodobné, že mnohým divákom tu bude skrátka "niečo chýbať". Celkovo ale spokojnosť, podľa ohlasov som očakával sklamanie. ()
Pro mě osobně nejslabší Dardennovi. Finále je banální, nevypovězený až absurdní. Nelze litovat Ahmeda a už vůbec nemůže očekávat odpuštění za to co spáchal. I přes mladý věk a fanatismus. Podle mého mohla být výpověď jasná a to je zabití, ale Dardennovi jsou politicky ovlivnění a pro světového a evropského diváka, a hlavně pro oblíbené Cannes všechno zahodili pod stůl. Cena v Cannes za režii je zlý vtip. [AFF 2019] ()
Filmová výzva číslo dvě v karanténě - průzkum světové kinematografie, Belgie. Bratři Dardenneové si jdou svojí cestou a poskytují patřičnou kvalitu již řadu let. A (nejen) v Cannes je bezmezně milují. U Mladého Ahmeda se ovšem pustili na velmi tenký led v podobě náboženského tématu. Je to stále více aktuální a citlivá otázka nejen v Evropě. Slušný film, dobrý scénář, nicméně občas nuda a k jejich předchozím majstrštykům má tento počin daleko. ()
Ukázka toho, kam už může vést vymývání mozků muslimský teenagerů, které ve finále nemají pod kontrolu ani samotní imámové. Upřímně řečeno mě docela překvapilo, že tvůrci dokážou přiznat, že ta asimilace neprobíhá úplně v pohodě, což jasně demonstruje debata rodičů s učitelkou ohledně výuky arabštiny. Zároveň je film smutně konstatuje fakt, že z normálního třináctiletého teenagera se může stát zatvrzelý fanatik během několika týdnů. Ze závěru by asi mělo mrazit, ale z mého pohledu to nakonec dopadlo dobře. 80% ()
Galerie (19)
Zajímavosti (1)
- Celosvětová premiéra proběhla 20. května 2019 na flmovém festivalu Cannes. (ČSFD)
Reklama