Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Horor

Recenze (2 074)

plakát

Zločiny budoucnosti (2022) odpad!

V podstatě se jedná o Crash v trochu jiném podání s kapkou Východních příslibů. Cronenberg tak vykrádá sám sebe. Zločiny budoucnosti bych ale neoznačil za úchylné, což bývá časté spojení v souvislosti s Cronenbergem a jeho tvorbou, nýbrž za zvrácené, amorální a odporné. Osloví několik přitažlivých hereček, které svlékne a dostane je do absurdních pozic, tím si možná nějaké fanoušky najde, většinu však spíše odpudí a odradí. Chtěl jsem dát jednu hvězdičku za Kristen Stewart, ale za závěrečnou pitvu nemohu dát ani to.

plakát

Pořád jsem to já (2014) 

Odlišný příběh od našeho recentního Tancuj, Matyldo!, a proto je vhodné se na oba podívat v krátkém časovém sledu, tedy spíše pro ty filmové fanoušky, které tato problematika zajímá. Některým nemusí činit dobře na duši, čemuž rozumím. Julianne Moore podává jasný oscarový a bezchybný výkon. Ve filmech tohoto typu je vždy ale taktéž velmi důležité obsazení vedlejších rolí - osob z okolí nemocného člověka. Velmi mile mě překvapil Alec Baldwin, dlouho jsem jej neviděl v tak charakterní roli, již zvládl naprosto skvěle. A u dětí není o čem polemizovat - zatímco Kate Bosworth a Hunter Parrish jsou na ozdobu, Kristen Stewart hraje a potvrzuje své výrazné kvality. Její postava také poukazuje na fakt, že někdy překvapí pozitivně nejvíce ti, u nichž to nečekáme.

plakát

Princezna na hrášku (2024) 

Zajímalo by mě, co by tomuto výtvoru řekl nejslavnější rodák z Odense... Čiré utrpení pro všechny rodiče, kteří na tento absolutně amatérský počin vyrazili se svými dětmi do kina. Odpočítával jsem minuty do konce prakticky od začátku a modlil se, aby ty kreslené pasáže neprostupovaly celým filmem. Na druhou stranu, pokud se to líbí dětem a vykouzlí pohledná princezna a obskurní osazenstvo zámku úsměv na jejích tvářích, zůstává tak názor všech rodičů irelevantní, stejně jako ten můj.

plakát

Eternals (2021) 

Jon Snow se svým nevlastním bratrem Robem Starkem společně se superhrdiny s efektivními schopnostmi cestujícími napříč staletími a tisíciletími v režii oscarové tvůrkyně Země nomádů? Jako lákadlo to znělo rozhodně velmi dobře. Ve výsledku se mi to zdálo i zajímavé, vytvářejícími další skupinku hrdinů, již se mohou připojit ke stávajícím Avengers. Díval jsem se na to ale příliš unavený a občas jsem se ztrácel ve složitých souvislostech a tudíž mi příběh připadl krapet překombinovaný. Vzhledem ke špatným finančním výsledkům ale stejně pokračování s největší pravděpodobností neuvidíme, anebo rozhodně ne v brzké době. Marvel značka potřebuji asi silnější impulsy, poslední dobou se dost plácá. Nutnou podoktnout, že Eternal nám ukazují, jak budou filmy vypadat za deset let při splnění všech povinných kvót - v tomto případě mě to nijak nerušilo, ale kvóty by se neměly násilně cpát do každého snímku.

plakát

Shang-Chi a legenda o deseti prstenech (2021) 

Vůbec nevadí odskočit si od Thora, Hulka, Černé vdovy a objevovat nové postavy spojené s čínskými legendami, draky, magií a roztodivnými netvory. Zakomponování hlavních postav do světa Avengers a logické propojení např. s Doctorem Strangem dává smysl. Těším se na další pokračování.

plakát

Strašidelný dům (2003) 

Slaboduchá a hloupoučká hororová komedie, jež obstojí pouze jako nenáročná rodinná zábava s hororovým nádechem s otravným Eddiem Murphym. Nejvíce zaujme Terence Stamp, jenž působí ze všech herců nejvýrazněji.

plakát

Bezstarostná dívka (2019) 

Klidně bych ponechal doslovný překlad, protože Jednoduchá dívka by byla velmi přiléhavým názvem. Klasický počin prodchnutý letní atmosférou přímořského města, kde se nic moc neděje, nic moc neříká, nic moc neřeší a hlavní roli hraje vizuální stránka, moře, jachty a odhalená ženská těla. Stačí vypnout, nepřemýšlet a jen se devadesát minut dívat...

plakát

Válka o planetu opic (2017) 

Před nástupem dalšího dílu do kin jsem si uvědomil, že jsem ještě neviděl poslední díl trilogie Matta Reevese. Rozhodně nejtemnější, nejsmutnější a nejtrýznivější. Jednovětný obsah na Disney+ slibující epickou bitvu mezi opicemi a lidmi shledávám více než zavádějícím. Je to jedna velká depka s čekáním na to, kdy skončí. Ale to čekání hodnotím kladně - v kině by to byl určitě jiný zážitek. Mimochodem jsem rád, že jsem po čase zase viděl Woodyho Harrelsona v jiné roli než nějakého užvykaného, přiožralého nebo jinak mlaskajícího a pitvořícího se burana. Asi tuším správně, kde se vzala hlavní hrdinka nového snímku, všechno do sebe pěkně zapadá.

plakát

Priscilla (2023) 

Začátek musí zákonitě potěšit všechny foot fetišisty. Všichni, kteří hráli v Euforii, se stali světovými hvězdami - Jacob Elordi zcela zaslouženě. Výstižný bad boy se i na roli Elvise zvláště v jeho temných drogových momentech náramně hodí. Zarytým fanynkám a fanouškům může vadit výrazný nepoměr výšky ke skutečnému Elvisovi a ten do očí bijící nesoulad k drobné Cailee Spaeny. Mě osobně to neuráží, spíše naopak vzhledem k osobním preferencím. Pojetí Sofie Coppoly mistrně zachycuje osamělost ve vztahu, manipulaci, toxicitu, prázdnotu a bolest. Křehká Cailee Spaeny svoji Priscillu zahrála bravurně a zaslouží obdiv. Protivná a odporná postava Plukovníka se naštěstí ve filmu vůbec neobjeví, jen se o ní často hovoří. Dagmaru Dominiczyk jsem naposledy viděl v Hraběti Monte Cristo, není se pak čemu divit, že jsem ji už vůbec nepoznal. Velmi zdařilý snímek vhodně doplňující předloňského Elvise.

plakát

Peníze těch tupců (2023) 

Obsah tohoto filmů mě, můj život a moje zaměření naprosto míjí. Jako dvě přímky. Nic na tom nemůže změnit ani jako vždy skvělý Paul Dano a jako vždy půvabná Shailene Woodley.