Reklama

Reklama

Obsahy(1)

3 herečky, 3 pokojíčky, 10 dní a 2458 potenciálních sexuálních predátorů. Radikální experiment otevírá tabuizované téma zneužívání dětí na internetu. Tři dospělé herečky s dětskými rysy se vydávají na sociální sítě, aby v přímém přenosu prožily zkušenost dvanáctiletých dívek online. Ve věrných kopiích dětských pokojů chatují a skypují s muži, kteří je na netu aktivně vyhledali a oslovili. Drtivá většina těchto mužů požaduje sex přes webkameru, posílá fotky svých penisů a odkazy na porno. Děti jsou dokonce vystaveny vydírání. Dokumentární film Barbory ChalupovéVíta Klusáka vypráví strhující drama tří hrdinek alias „dvanáctiletých dívek", pro které se účast na experimentu, od castingu až po osobní schůzky s predátory pod dozorem ochranky, stává zásadní životní zkušeností. Predátorské taktiky se postupně obracejí proti svým strůjcům: Z lovců se stávají lovení. (Aerofilms)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (724)

mchnk 

všechny recenze uživatele

Osobně mi přijde verze Za školou daleko smysluplnější a hlavně efektivnější, obzvláště pro cílovou skupinu, jež jsou skutečná dvanáctiletá děvčata. Tam totiž promlouvají všechny tři, mimochodem naprosto bezvadné, protagonistky přímo k divákům, skvěle popisují veškeré nastalé situace a mile, kamarádsky radí co s tím. Hlavně co v žádném případě nedělat. Je tam vlastně vše základní, včetně nechutných videí, ústečáka, který už asi žádný dětský tábor jen tak nezorganizuje a také výborné Terezino vypořádání se s tím vyděračským zmrdem. Tato verze mi přijde jen jako taková jistota návratu investic. Šok to bezpochyby je, kina vyprodána, i když asi každý divák nad 15 let věděl, co od toho čekat. Stejně jako Klusák, který nepochyboval o tom, že mu lidi přijdou nakupovat do neexistujícího supermarketu, že životem zmatený a na hranici svéprávnosti balancující Daliborek bude žvanit nesmysly v Osvětimi a že na tři krásné návnady se chytí ta největší česká internetová lůza, hledající uspokojení všeho druhu. Opět se tedy u Vítka nemohu zbavit dojmu prvoplánovosti, ale i lehce amatérského přístupu, jenž dosahuje vrcholu při konfrontaci zmíněného vedoucího, přičemž tam byly daleko větší svině, jež by byly schopny jakkoli zneužít nevinnou dívku. Přesto určitou nutnost zobrazení tématu dokumentu nelze upřít, i když forma mohla být preciznější, základní pozitivum tedy osobně vidím ve výběru "obětí", to se režisérské dvojici povedlo na výbornou a holky jim vlastně tzv. zachránily kůži. [Kino Citadela] ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Nehodnotitelné. (Ta konfrontace na konci je úplně... nesmyslná?) Jakožto robot, kterým jsem, se po dni a noci přemýšlení a rozdýchávání budu věnovat hlavně nedostatkům formy. Zamilovanost tvůrců do toho "performativního dokumentu" je tak silná a bezbřehá, že na obsahu a sdělení jako by vůbec nezáleželo. Díky hraní na city a braní "první dobré" dokument působí jako hrubý nástřel díla, které potřebuje ještě mnoho hodin rafinace a rešeršování, aby bylo hotové. Například jsem si jistá, že pro herečky byl celý tento proces trauma jako prase, ale na kameře je vidíme hodnotit všechno okamžitě a bez odstupu a bez času na usazení myšlenek, přemýšlení a zpracování toho traumatu. Určitě to zabere nějaké minuty celkového runtimu, ale jakou hodnotu to doopravdy má jako výpověď? "To je ale prase..." nás jako reakce na dick pick od náhodného člověka napadne asi každého, tak jaký význam mělo, že si tímhle peklem figurantky na vlastní kůži prošly, když žádnou hlubší reflexi od nich nikdy nedostaneme? Od "odborníků z oblasti psychologie, sexuologie i práva" uslyšíme stěží pár obecných větiček, kdo by čekal opravdovou analýzu natočených záběrů a vysvětlení/přiblížení laické populaci, co se v takovém nerovném rozhovoru/vztahu děje a jaké vzorce chování predátoři na svém lovu zneužívají, čeká marně. Místo toho dostaneme nekomentovanou koláž sesbíraných exemplářů a v závěru neorganizované neprofesionální pokřikování "to vám není blbý?", "jak se cítíte?" a "proč to děláte?", kde nejde o získání odpovědí, ale právě jenom o to pokřikování. Pokud chtěli opravdu zahrát na emoce, tak měli pár měsíců počkat a ke vzorkům penisů od přispěvatelů dopsat, že nikdo z nich za svoje počínání nedostal nic natvrdo, všichni jenom podmínky a plácnutí přes prsty, aby bylo jasné, jak se české právo staví k mužům, kteří se dopouštějí nátlaku/násilí na ženách, bez ohledu na to, kolik jim je. (Ok, tak teď aspoň Ústečan dostal dva roky natvrdo.) ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Konečně jsem si našel čas a odhodlal se ke zhlédnutí. Film mě nepřekvapil, jelikož jsem něco takového očekával, znechutil určitě. Ne pornografií, u níž vůbec nevadilo, že byla cenzurovaná, ale manipulací dospělých dětmi. Samozřejmě nejdrsnější je závěr - setkání s predátory. Tedy dvojice požadující švédskou trojku si nebrala servítky. Zejména ženě vůbec nevadilo, že dívčině je dvanáct a má ještě nepravidelné měsíčky. Na otázku, co by dělali, bez skrupulí odpoví: „Ty mě budeš lízat a on tě bude při tom šukat." Asi nejděsivěji působil potetovaný chachar, kterému nebylo nic svaté a který dívce rovnou poslal sex ženy se psem. To co po ní chtěl a čím ji vyhrožoval....no....že ji předhodí bezdomovcům a podobně....bylo vskutku úděsné. Naopak se mi líbil student, kterého odkryli, protože chtěl pomoci, a pobavil mě pes v závěru, co si udělal z bundy predátora patník. Vybrané herečky zvládly svoji roli na výbornou, i když nepochybuji, že ještě po natáčení měly pár nočních můr. Záběry do zákulisí mi nevadily, ať už byly autentické nebo hrané. Osobně si myslím, že být u toho, nezůstala by většina lidí v ledovém klidu. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

O dokumentu Svět jménem Daliborka se radši moc vypisovat nebudu, protože jsem se kdysi dávno s jistým nejmenovaným známým nad rozborem tohoto filmu pohádal a došlo to tak daleko, že jsme si dali na nějakou dobu v kamarádství pauzu. Shrnul bych to v kostce asi tak, že proti ryzí filmařské stránce toho dokumentu bych vlastně ani nic neměl, fakt, že je ale Svět podle Daliborka strašně teatrální a jeho protagonistou je exot, kterému bych nejradši rozbil držku kdybych neriskoval, že mi jí rozbije spíše on. Pravdou nicméně je, že zbytek tvorby režiséra Víta Klusáka nakoukaný nemám a po zhlédnutí V síti je to dost možná i škoda. I když je faktem, že tento dokument je Klusákův jen z části a spolupracovala na něm Barbora Chalupová a je otázka do jaké míry zde fungoval vliv Klusáka a do jaké míry vliv Chalupové. Vzhledem k Světu podle Daliborka bych si možná dokázal tipnout, to ale dost možná necháme až na potom. Hned ze začátku začnu chválou a to faktem, že jde o velmi zajímavý projekt a cením veškeré zúčastněné, především 3 hlavní aktérky dokumentu Terezu Těžkou, Anežku Pithartovou a Sabinu Dlouhou. Tyhle 3 dámy byly vybrány především kvůli svému mladistvému vzhledu a byli vybrány aby účinkovali jako tři dvanáctileté dívky, které následně s tvůrčím štábem zmapovali konání sexuálních predátorů na internetu. Silná myšlenka, silný projekt a 390 hodin natočeného materiálu při kterém sexuální predátoři ,, holčičky´´ lákají ke svlékání, mají sexuální řeči a lákají k osobnímu setkání. I přes fakt, že je vám ve skutečnosti zhruba 20 let něco strašného a na psychiku náročného. Už proto by se mělo třem hlavním herečkám zatleskat, protože tohle je prostě něco co každý rozchodit nemusí i přes fakt, že jste během natáčení v kontaktu s psychology. Právě co se týče účasti psychologů, sexuologů a právníku mám problém s faktem, že oni samotní nemají V síti zase tolik prostoru. Na jednu stranu to dává smysl, na druhou stranu tím ale podle mně film vyhazuje hodně potenciálně edukativní stránky, která by u podobného tématu jako sexuální obtěžování dětí na internetu měla být důležitá. Je mi jasné, že na takovémto principu pravděpodobně funguje právě verze V síti: Za školou, která je ostříhaná o všechny záběry na rozmazané stopořené penisy a místo toho tři hlavní dívky dávají rady mladým dětem na internetu, ve finále bych se ale možná bez stopořených šroubováků ve filmu V síti obešel. Nebo bych jich tam rozhodně nedával dvacet. I dvě věty je ale větší počet vět než bych chtěl o (cizích) pérech psát. Klíčová je pro mně scéna kdy je řečeno, že všichni sexuální predátoři na internetu nutně nejsou pedofily ale pouhými sexuálními násilníky. Konkrétně mi utkvěla v hlavě věta, že je pedofilů jen málo procent a není přesně zmapováno co je ten zbytek. A právě řešení toho co jsou tyhle neznámá individua zač by byli možná zajímavější, Klusák a Chalupová se ale tímhle příliš nezatěžují a drží se jasně zadaného tématu. Nedá se na to vyloženě nadávat, trochu to ale přeci jen zamrzí. Během 100 minut jsme s hlavními hrdinkami svědky několika způsobů sexuálního obtěžování, vydírání, agresivního vyhrožování či jiných velmi špatných věcí. Funguje to a je z toho člověku patřičně zle. S dívkami často komunikují i lidé, kteří mají doma děti či dokonce vnoučata. Zde bych si dovolil malou odbočku k divákům v sále, kteří se podle mně smáli ve chvílích kdy by se opravdu smát neměli. Neříkám, že se nedá dělat sranda z pedofilie a sám jsem člověk, který sem tam vystrkuje vtipy o farářích a ministrantech, momentů, které bych v tomto filmu označil za reálně vtipné a dávalo by tak smysl, že se diváci smějí ale není mnoho. Svým způsobem demotivující je ta část, kdy se diváci kina smějí koláži stopořených kulek sexuálních internetových úchyláků, byla to ta chvíle kdy jsem si řekl, že je ten film sice dobrý ale reálně jsem uvažoval o opuštění sálu a dokoukání filmu později doma. Vydržel jsem, k odchodu jsem ale skutečně neměl daleko. V síti ve finále vlastně jen řekne, že problém sexuálních predátorů na internetu existuje. Komunikují s nimi, vylákají je ve finále k osobní schůzce a policie ČR si nakonec vyžádá filmařský materiál aby začal stíhání. Nějaké rozebírání původu situace zde ale chybí a mě to přijde trochu škoda. Herečky podstoupili opravdové peklo, projekt byl pečlivě připraven a snaží se svým způsobem o dobrou věc a tedy ukázat mladé generaci, že je něco špatně (a verze Za školou jim pravděpodobně bude vysvětlovat co je špatně ještě o trochu víc), ve finále ale z toho není nic. Jedna konfrontace jednoho úchyláka z Ústí, který komunikoval se všemi třemi herečkami, pracuje na dětských táborech a právě tato konfrontace mi silně připomněla scénu ze Světa podle Daliborka kde Klusák seřval Daliborka za chování v Osvětimi. S finálem dokumentu mám trochu problém, protože to co přišlo přesně před ním by mi jako konec vlastně vyhovovalo víc. V síti prodalo svoje téma, reflektuje problémy, které se na internetu ve spojitosti s dětskými predátory objevuje a zvládá říct co zhruba chtělo. Mám ale pořád problém trochu v tom, že se Klusák a Chalupová snaží jen informovat a nezkusit zákulisí sexuálních predátorů a především zjištění kdo jsou ty neznámé osoby trochu prosvětlit. Ve finále ale povedená dokumentární věc, která rozhodně neurazí a co chtěla říct rozhodně řekla.....viděno v kině: 2x () (méně) (více)

troufalka 

všechny recenze uživatele

Vytáhla jsem z lednice víno a sýr, ze špajzu oříšky, z poličky skleničky a usedla se svými dětmi k televizi. Od doby Večerníčka samy projevily zájem dívat s mamkou na televizi. Bylo to nesmírně zajímavé a poučné - hlavně pro mne. Některé reakce a poznámky mých skoro dospělých dětí mne překvapily. Co se obsahu týče, tak příliš nepřekvapil, ani nešokoval. Holky byly hodně přesvědčivé, kdybych nevěděla, že jsou plnoleté, tak jim těch 12 let zbaštím i s navijákem. Velmi užitečné!! Jak pro rodiče náctiletých, tak i pro děti samotné. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (38)

  • „Reálně jsme si každá z nás psala s tak sto až dvěma sty muži. Za den natáčení ve studiu jsme všechny dohromady udělaly tak třicet videohovorů,“ prohlásila Tereza Těžká (Míša). (Duoscop)
  • Přestože herečky jsou mladistvého vzhledu, maskování každý natáčecí den trvalo přibližně hodinu a půl. (Rehin99)
  • Tvůrci měli k dospozici 390 hodin záznamů. (Duoscop)

Související novinky

Film Zákon lásky do kin vstupuje 5. srpna

Film Zákon lásky do kin vstupuje 5. srpna

08.07.2021

Spolurežisérka úspěšného dokumentu V síti a držitelka Českého lva Barbora Chalupová představuje svůj celovečerní debut Zákon lásky. Tragikomická dokumentární roadmovie sleduje cestu zákona, jenž může… (více)

37. ročník FAMUFESTu právě začíná!

37. ročník FAMUFESTu právě začíná!

26.04.2021

FAMUFEST a jeho 37. ročník již stojí za dveřmi a čekají, až je příští týden vpustí dovnitř. Od středy 28. dubna do neděle 2. května 2021 se v rámci festivalového dění můžete těšit nejen na nabitý… (více)

28. České lvy vyhrál Šarlatán

28. České lvy vyhrál Šarlatán

06.03.2021

Dnes večer byly v rámci svého 28. ročníku uděleny výroční ceny České filmové a televizní akademie (ČFTA), Český lev. Komorní ceremoniál se tradičně odehrál v pražském Rudolfinu, nicméně z důvodu… (více)

Reklama

Reklama