Reklama

Reklama

Potlačené touhy, vášnivé ženy, parno a pohledný cizinec, který právě přišel do města... to je situace, pro dramatika Tennesseeho Williamse typická. Na městečko Dodson v Mississippi doléhá velká hospodářská krize a pohromu dovršuje příchod odborníka na úspory na železnici Owena Legata (Robert Redford), který může připravit o práci většinu místních obyvatel. Natalie Wood je úchvatná jako Alva Starrová, místní koketa se spoustou velkých plánů, ale bez východiska... dokud se u jejích dveří neobjeví Legate. Jejich milostný poměr rozzuří Alvinu odtažitou, bezcitnou matku (Kate Reid) – a podnítí město k odplatě. Zakázaný majetek, mistrovsky režírovaný Sydneym Pollackem (Takoví jsme byli, Vzpomínky na Afriku, Firma) a adaptovaný Francisem Fordem Coppolou (trilogie Kmotr), jiskří nezkrotnou vášní a žhnoucími emocemi. (Magic Box)

(více)

Recenze (40)

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Když je to podle hry T. Williamse, nedá se v závěru očekávat s příliš velkou nadějí svatební pochod a sladký polibek novomanželů. Film sice vzhledem k době vzniku jen decentně naznačuje, ale přesto je jasné, že Alva v rozpadajícím se penzionu pod horkem skroucenými prkny v podstatě provozuje prostituci. Atmosféra nelítostného horka z filmu přímo sálá. A Alva se zoufale přichytí další kladné mužské postavy, po jejím zmizelém otci, kterou jí osud přihrál do cesty. Romantika je to trochu upocená a její konec se dá předvídat. _____ Natalie Wood hraje svoji Alvu, která nechce vidět reálný svět kolem sebe a raději ho halí do lží, jimž ale sama nevěří, bez sebemenšího zaváhání. Člověk jí vážně věří její zoufalou křehkost v drsném světě. Redford, popravdě, nemá moc zajímavě napsanou postavu. Jeho charakter není zřetelný. Matka už je postava vyhraněnější. Zdánlivě normální ženská, která sem tam něco řekne a sem tam něco udělá, přesto se tím ale projeví jako stvůra. SHRNUTÍ: Jako varování těm, které chtějí celý svůj život vsadit na muže. Jako varování před unáhlenými závěry. ()

farmnf 

všechny recenze uživatele

Alva je praštěná, krásná, trochu děvka a snílek. Žije v otřesné prdeli jménem Dodson. Chce pryč. Logické, a odehrávající se dnes a i zítra. No a do toho přijde Owen, který má pěkně hnusnou práci, rozhodování o výpovědích. Na tomto základu Wiliamse vybudoval Pollack vynikající film, romantický, tragický, politický od všeho něco. Dobrá zpráva je, že je to velice krásné dílo. Smrt Alvy tam ani neuvidíte, odvypráví to její sestra na kolejích ve zděděných šatech a se starou panenkou. Doporučuji! ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Autora předlohy (Tennessee Williams) byste odhadli, i kdyby nebyl uveden v titulcích – dusný americký jih, pár postav, malý prostor a k nesnesení stupňované sexuální napětí. Takhle alespoň vypadají znamenité první dvě třetiny. Howeova kamera s velkou hloubkou ostrosti a bez vizuálních kudrlinek je maximálně koncentrovaná na postavy. Další vrstvy komplexních charakterů již odhalují samotní herci, typově přesně obsazení a přesvědčivější v drobných gestech než ve velkých výstupech (což pro Woodovou platí obecně). V poslední třetině je model „mnoho kohoutů na jednom kolbišti“ rozbit, aby jej nahradila sladkobolná romance s kupou bezobsažných scén, jež film pouze popostrkují k nevyhnutelnému finále. Z témat rozpracovaných v úvodu je k pointě, navíc málo uspokojivé, doveden jenom Elektřin komplex. Se slabošstvím mužů a legrací ze zazobanců se již více nepracuje. Přesto film dává okusit mimořádnou citlivost vůči na pohled banální vztahové látce, jakou Pollack později vynikne. 70% ()

classic 

všechny recenze uživatele

Americký EMOCIONALIZMUS. Typicky, klasická melodráma. Ako z filmov Douglasa Sirka, či Franka Borzageho. Extrémne komplikované medziľudské vzťahy. Škrípe to v nich, ako sviňa ! Pod taktovkou Sydneyho Pollacka, ktorý len začínal. 30. ročný Bob Redford, spred 50. rokov. Dnešný Brad Pitt. Nádherná a sexy Natalie Wood. Závidel som mu, že ju má. Závisť je, ale smrteľný HRIECH. Týmto MILENCOM nebolo dopriate byť šťastní. Scenár Francis Coppola. Kamera Wong Howe. Doba. 30. roky, 20. storočia, čo sa značí, ako Veľká hospodárska kríza. Prepúšťanie. Na železniciach, kam prichádza mladý chlapík rozdávať padáky. Nenávidia ho. Zamiluje sa do extra mladej a atraktívnej ženy, po ktorej túžia všetci muži. Môže si medzi nimi vyberať, vyberie si toho, koho poriadne zmlátia, ako žito ! Film je to skôr pre ženy. Nájdu sa v ňom. Pôsobivá atmosféra, bravúrne herecké výkony, aj s Mary Badham. Nevedel som sa vynadívať na tú krásnu bytosť, menom Natalie. Okrem nej, by som povedal, že ďalšia Natália, je Portman, ktorá zdedila, akýsi šarm. Nový Hollywood, na ktorom sa stretli špičkoví ľudia, ktorí rozumejú, čo je film. Som nadšený, ako už dávno, nie. Najmä kvôli božskej Natalie, ktorá ma tak vzrušovala, až to zachádzalo do krajnosti. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

"Duhu a hvězdy, co víc si mám přát, Ať budeš kdekoliv, ty můžeš mi dát.... Sladké sny na polštář.....a hvězdy pro oči....a pro naši lásku první cenu...červené růže, halenky žluté....Co ještě měla bych si přát. Pajetky černé, jež víří, když hudba k tanci začne hrát. Všechny ty poklady chtěla bych mít....všechno, co můžeš mi dát. proto duhu budu si přát, dokud budu žít..." Ty slova i melodie mi utkví v paměti hodně dlouhou dobu a to nemluvím o Robertovi. Ačkoliv Owen a Alva byli hlavními hrdiny tohoto filmu, kteří ve svých rolích rozhodně nezklamali, nemohu si pomoct, ale souhlasím tady s jedním názorem, že Willie působila jako ten hlavní pilíř, který na sebe dokázal svým způsobem chvílemi upoutat větší pozornost, než ústřední pár. Ovlivnil to nejen fakt, že jí hrála Mary Badham skvěle rebelantsky, ale ona byla i vypravěčem celého příběhu jedné velké lásky, která začala kdysi a kdesi v malém městečku Dodsonu. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (4)

  • Film je adaptací stejnojmenné hry, kterou napsal Tennesse Williams roku 1946. (Terva)
  • Natáčení probíhalo ve městě Bay St. Louis. (Terva)

Reklama

Reklama