Eva a Honzík si pro zábavu vymodelují z neznámé hmoty dvě chobotničky. Nic netuší, že hmota je živá a dokonce mluví. Kolem nich se začnou dít prapodivné věci. Film vznikl sestřihem stejnojmenného tv. seriálu, vyrobeného pro Německo. Pokračování viz Veselé vánoce přejí chobotnice. (oficiální text distributora)

Recenze (167)

berg.12

Spolu s "Lucií" a jejími formeláky pro mě tyhle filmy byly vždycky jako dvojčata. Vždyzky spolu soupeřili o prvenství a Chobotničky měly v konečném důsledku trochu navrch. Hlavně díky hudební stránce ( i když hudbu skládal ten samý člověk), ale přeci jen měly i dobrodružnější a napínavější děj. Oba filmy však patří do mého dětského TOP 5. ()

PlayEasy

Výsledky z ostatních webů: IMDb - 6,8/10 | Rotten Tomatoes: - ? | FDb.cz - 72.8% | Milý a příjemný film, který sice kolikrát ztrácí tempo, přesto však potěší a o Vánocích jen zpříjemní náladu. K "chobotnicím" nemáme žádné výtky a hlasy Františka Filipovského a "Bohdalky" jsou opravdu geniální! Holt rodinná klasika, která nám ale nic moc nenabídla, ale jednou za čas, proč ne? 60% ()

tomtomtoma

A další příjemný závan dětství, i když už ne s tak originálním námětem o fantazijních postavičkách z modelíny. Dětská fantazie je neomezená. Zde je výsledkem nestabilního rodinného zázemí, kde se každou chvilku dá očekávat úplný rozpad. A svět fantazie je útočištěm před tvrdostí normálního života. Děti Eva (Žaneta Fuchsová) a Honzík (Milan Šimáček) Holanovi naleznou při nepovedené dovolené v Portugalsku modelínovou živou hmotu, ze které si udělají chobotničky: Modrou (hlas František Filipovský) a Zelenou (hlas Jiřina Bohdalová). Po seznamování dětí a chobotniček na ropou zasažené portugalské pláži, pak přicházejí rozverné příhody v Praze, kde se pohádkové bytosti postupně seznamují se zdejším životem a nechutnou vodou. Z dalších rolí: hysterická matka dětí Andrea (Dagmar Veškrnová-Havlová), která všechny nehody svádí na svého muže a svojí zbrklostí působí další, otec dětí Honza Holan (Pavel Zedníček), marně se snažící o rodinou idylu, Honzův spoluřidič na dálkových tratích Fára (dobrý Jiří Kodet), lehkomyslně výmluvný, šéf podmořské výpravy u portugalských břehů George (Miroslav Macháček), s čepičkou, která jako by vypadla z oka Cousteauovi, obsluha batyskafu Andreadis (Boris Rösner) a Pierre (Jan Kanyza), kteří objevili tajemnou živoucí hmotu, půvabná laborantka Eliška (Kateřina Lojdová), které hmota uteče, nekompromisní policisté v Portugalsku (Josef Bláha a Oldřich Kaiser), sousedka Holanových Veselá (Nina Divíšková), nešťastná z jejich sousedství, hrnčíř Mertlík (Vladimír Kratina), a starý učitel na penzi (Otto Šimánek). Příjemně hravá a nezbedná fantazie, kouzlo tehdy nepřístupné ciziny a půvab staré Prahy, konkrétně oblasti Kampy. Stále příjemné, stále zábavné, věčná vzpomínka. ()

luphick odpad!

Jestli existuje věc, ze které se mi zježí vlasy, naskočí nevzhledné flíčky a ihned skáču po ovladači ať chce jak chce daleko, tak právě už jen úvodní znělka oblud, dobře, Chobotniček je záruka. Opravdu tím musí zacpat vysílací čas zrovna na Vánoce? A hned na několika televizních stanicích? Protože jednou ve filmu to nestačí, musí to být podruhé i v seriálu. Kdyby aspoň vybrali lepší dětské herce. Zelenáááá, modréééééj a ten neskutečně vtíravééééj pražskéééj akcent nemůžu z hlavy dostat ani po třech panácích okeny(ale hlavně že se daboval Trávníček v Popelce). Asi jsem až příliš zaujatá, ale nebylo by těmto filmovým páskám lépe na dně Mariánského příkopu? Aspoň jedny Vánoce bez těchto totalitních potvor, prosím! ()

nash.

Zdaleka ne tak svěží, vtipné a dětsky kouzelné jako Lucie, z jejíhož originálního nápadu se okatě a občas i trochu křečovitě snaží vyždímat maximální zisk. Pokud je jediným zdrojem zábavy řádění plastelíny, je možná něco špatně, navzdory tomu, že občas opravdu pobaví. Navíc šlo o poslední velkou roli talentované Žanety Fuchsové, se kterou pak bylo škaredě zameteno, což filmu v mém podvědomí přidává lehce neveselý podtext. ()

Zajímavosti (17)

• Jiřina Jirásková přijala roli ve filmu s nadšením, ovšem zároveň s výhradou, že neumí jezdit na kole, což role vyžadovala, neboť je to součástí jedné z klíčových scén. Režisér Jindřich Polák ji ujistil, že to nevadí, neboť je možné to vyřešit trikem. To herečka odmítla, neboť jako profesionálce ji přišlo trapné nechat se dublovat v takto jednoduché scéně, načež si koupila jízdní kolo a začala se na něm ve svých 54 letech učit jezdit. Po celodenním úsilí, několika těžkých pádech a manželově poznámce, jestli na to kolo nechce přidělat postranní pomocná kolečka, s učením skončila a vrátila se k původní trikové verzi. Štáb tedy přimontoval kolo na přívěsný vozík za auto a ve scénách, kdy je jí vidět do obličeje, ji kamera zabírá zespodu, přičemž ona markýruje šlapání a auto ji táhne za sebou. V momentech, kdy jsou jí zabírány nohy, ji nahradila dublérka. (cundak)