Režie:
Jan PrušinovskýScénář:
Roman VojkůvkaKamera:
Petr KoblovskýHrají:
Pavla Gajdošíková, Jan Jankovský, Ondřej Kokorský, Ivo Gogál, Jan Kolařík, Eva Hacurová, Marta Dancingerová, Slávek Bílský, Monika Načeva, Kryštof Rímský (více)VOD (7)
Obsahy(1)
Ema (Pavla Gajdošíková) je energická pětadvacetiletá prodavačka v supermarketu na malém městě. Tomáš (Jan Jankovský) je třicetiletý pokrývač žijící v nedaleké vesnici. Jedna noc, od které ani jeden z nich nic zásadního nečekal, rychle přeroste ve vztah, lásku a společné bydlení. Ema se rozhodne Tomášovi svěřit se vším, co v životě prožila. Toho to ale nezajímá, protože oba podle něj mají žít jen teď a tady. Náhodné setkání s minulostí ovšem nečekaně odstartuje sérii událostí, která obrátí životy obou dotyčných naruby. (Falcon)
(více)Videa (1)
Recenze (342)
Na české poměry poněkud peprnější začátek a celkově ostřejší slovník, ale co si budeme nalhávat, takto se teď mluví a nejen mezi dospělými. Podařilo se natočit povedný film vypovídající dost o české, snadno odsuzující a moralizující nátuře, s dobrým scénářem a herci. Pavla Gajdošíková působí jako zjevení a s Janem Jankovským jim to společně sedlo, což byla velká výhra pro film. ()
Zajímavá věcička, prostý příběh dvou mladých lidí, kteří se náhodně potkají v baru a zamilují se do sebe, je okořeněn jedním moc pěkným kostlivcem ve skříni, holt špatně uloženým, je totiž dostupný na netu.. Umím pochopit, že vesnická psýcha na tohle opravdu není stavěná.. Já osobně bych s Emou žádný problém neměla, dobře vím, že zamilovaná osmnáctiletá dívka je schopná lecjaké „chyby“.. Pavla Gajdošíková a Jan Jankovský se mi ve svých rolích zamlouvali, vdechli jim život, uvěřitelnost a takovou tu krásnou přirozenou lidskost, možná i prostotu, v tom dobrém slova smyslu.. ()
Přestože plně souhlasím s tím, co píše (xx) Martin (xx), opravdu nevím, jak by hlavní hrdinka měla z této situace "v ideálním světě" vybruslit ven. Pokud (viz jiné komentáře) by to měl být film o maloměšťácké omezenosti, namítám, že ve velkoměstě její problém nevyřeší žádná velkoměstská neomezenost, ale velkoměstská anonymita. Idioti, kteří ponižují jiné kvůli minulosti nebo kvůli čemukoli jinému, se najdou všude, ve velkém městě je jen víc ulic, kterými se dá chodit, a víc pracovních příležitostí, takže se dá od idiotů přemístit občas o něco dál. Proto mi taky poslední (spoiler) replika, že prý zůstanou tady na vsi, připadne trochu nevěrohodná. Jak bylo vyprávění nastavené, myslím, že ani ona ani on oči vesnice dlouhodobě nevydrží, a nedokážu si ani v reálném světě představit dvojici, která by se o to v této konstelaci pokoušela. Skončí dřív nebo později ve městě, co má aspoň 100 000 obyvatel, nejpozději s prvním dítětem. Ale jak říkám, to není film o maloměstské omezenosti a pokud by byl, byla by to debilní teze "Ten venkov je tak strašný :-/ Kdyby radši byli tak uvědomělí jako my v Praze! :-/ ". Ten film je prostě o tom, co se přibližně bude dít, když si v osmnácti zahrajete v pornu, a pak se budete snažit žít dál mezi lidmi, kteří jsou lidmi se všemi svými obvyklými způsoby. V tom čistém popisu průseru, se kterým se nedá kolem a kolem už nic dělat, vidím hodnotu tohoto snímku a byl bych rád, kdyby ho vidělo ve věku, kdy jsou ještě blbé jak štolverk, co nejvíce děvčat, aby je od podobných nepromyšlených činů odradil. Bohužel, film nejde nikterak do hloubky či šířky a neobsahuje nic, co by vás nenapadlo už mezi trailerem a začátkem projekce. ()
Tak trochu nedoceněný film, který nezaslouženě prošuměl, přitom patří k tomu nejlepšímu, co u nás loni vzniklo. Jan Prušinovský dlouhodobě umí zachytit určitou vesnickou svéráznost v pozitivním i negativním slova smyslu, což potvrdil i tady, protože atmosféra funguje výborně a příběh je zalidněn životnými postavami, které ale nejsou figurkami ani karikaturami. O něco silnější je přece jen film ve své první polovině, kdy se rodí tak trochu nepravděpodobný, ale hodně křehký vztah dvou osob, které se vztahu bojí, každá ale z jiných důvodů. Když se provalí tajemství hlavní hrdinky, příběh se začne pohybovat v očekávaných kolejích, které ale nejsou nijak otravné a umožní tvůrcům pohrát si s charaktery některých postav, ačkoli právě v této chvíli jako by snímek zůstával na místě a točil se v bludném kruhu, což ale naštěstí netrvá nijak dlouho. Výrazným pozitivem jsou neokoukané tváře v hlavních rolích a zejména Pavla Gajdošíková je naprosto vynikající a spojuje v sobě hodně zajímavé charisma a nenápadnou krásu, Jan Jankovský ale tolik nezaostává, ačkoli jeho postava není tak propracovaná, i zbytek obsazení se ale povedl výborně a není v něm nikdo, kdo by výrazně rušil. Tempo asi mohlo být o něco svižnější a zemitost některých postav ještě větší, ve výsledku se ale dá snímku nejvíc vytknout snad jen nepravděpodobný závěr, protože SPOILER je jasné, že dřív, nebo později se oba milenci budou muset přestěhovat do většího města, kde se ztratí v davu a jejich minulost tam nebude hrát až takovou roli KONEC SPOILERU. Chyby jsou hodně příjemnou romancí, jakých se u nás moc netočí a navíc nevyznívá hloupě a sexisticky. 70 % ()
Jan Prušinovský opět nezklamal. Po skvělých Kobrách a užovkách tentokrát přichází se syrovou a nekompromisní "romancí" ze současnosti, která zvládá být naprosto nepodbízivou ódou na sílu lásky stejně jako plně funkční kritikou předsudků a maloměšťáckého pokrytectví. Navíc odvážně obsazeno vesměs málo známými hereckými tvářemi (čili žádný Langmajer, Hřebíčková apod.). Takhle nějak bych si představoval (vyšší) standard současné české kinematografie. 75 % ()
Galerie (15)
Zajímavosti (7)
- „Vztahovou romanci jsem ještě nikdy netočil, navíc jsem ve svých příbězích nikdy neměl dominantní ženskou postavu. A právě v tom vidím pro sebe největší výzvu. Scénář mě navíc oslovil tím, že jde o komorní, nejednoznačný a přímočarý příběh, který si uchovává určitou syrovost,“ uvedl režisér filmu Jan Prušinovský. (SONY_)
- Postava Igora (Ondřej Kokorský) hraje ve scéně, kdy ho hledá Tomáš (Jan Jankovský), hru „Resident Evil 7“ z roku 2016. (sQelle)
- „Chyby jsou příběhem lidí, kteří nejsou ani dobří ani špatní. Jak název filmu napovídá, v určitých momentech svého života chybují a za tyto chyby pak mohou být potrestáni,“ říká režisér filmu Jan Prušinovský. (SONY_)
Reklama