Impérium se snaží vylákat Obi-Wan Kenobiho. (Disney+)

Recenze (76)

Remivsremi

Nedosáhli tady náhodou Stormtroopeři novou úroveň střelecké slepoty? Či naprosté neschopnosti? Asi to nemá cenu rozebírat. I ta nejtriviálnější epizoda Manda měla něco do sebe. Obi jenom kupí špatné dialogy, MacGuffiny, zlé momenty a WTF okamžity. Takhle jsem hlavou nekroutil ani u Bobby a jeho směšné důvěry v osoby, které znal pět minut. ()

kenkaku

Tak je to definitivní. Vele-ropucha prostě neumí hrát. Jakmile totiž vypne univerzální přehrávanou polohu “nasraná štěkna” a začne mluvit normálně, působí úplně jinak a “funguje”. Samozřejmě jakékoliv drama ohledně Kenobiho nefunguje vůbec (logicky) a nefunguje samozřejmě ani ohledně Vadera. Mega LOL za Leilu elektrikářku a fakt, že rána do břicha světelným mečem už není co bývala…, ale jinak celkem spokojenost. Epizoda působí hodně “oldschoolově” a na to já slyším. ()

filmfanouch

Jedním z častých zkratkovitých rozhodnutí bývá moment, kdy v průběhu seriálu začne divák vytýkat díry v ději a nejasnosti, kdy je přitom jasné, že seriálu zbývá ještě nějaký čas a všechny ty nejasnosti a záhady se mohou časem smysluplně vysvětlit. U předposlední epizody Obi-Wana Kenobiho tak tomu v pár bodech je, semifinále ovšem přitom nepůsobí čistě jako damage control. Jedno skvělé rozhodnutí za všechny v rámci této epizody? Vsadit hned na začátku na zásadní flashback, rozsekat ho na několik pasáží a následně ho celý dovést do smysluplné pointy, který navíc dokáže zalepit jednu údajnou nedotaženost, která pramení už z původních Star Wars. Háček pochopitelně spočívá v tom, že ne všem fanouškům bude výsledek vyhovovat, finální rozuzlení této jedné stěžejní záhady ovšem více vypovídá o duchovním směru Jediů. A i díky tomu se dá v průběhu více a více pochybovat nad tím, co vlastně definuje pravého fanouška Star Wars. Mnoho elementů zůstává při starém. Z Dartha Vadera jde nadále ten pravý respekt, který by z něj jít měl (především ve dvou stěžejních momentech), Ewan McGregor dokáže charakter Obi-Wana Kenobiho prodat i při mlčení skrz pouhá gesta v obličeji a v režii Deborah Chow je tam pořád cítit ta pravá esence Star Wars. Akce je v případě 5. epizody ještě o poznání zajímavější a solidnější, klíčové je ovšem vyvrcholení s charakterním obloukem Revy.  S novým odhalením ohledně Revy se rázem objevuje tak trochu jiný pohled na Rozkaz 66, především se na ní dokládá, že si Obi-Wan Kenobi očividně vyčítá existenci Dartha Vadera, přitom sám v duši bojuje s tím, že by měl být Vader zavražděn. Přesně takové drama se dalo od seriálu očekávat a díky skvělému McGregorovi se to zoufalé rozpoložení skutečně dokáže naplno předvést.  Dva stěžejní souboje se světelným mečem mají prozatím nejlepší choreografii v rámci celé minisérie. Satisfakci dodává už jen Darth Vader, pro kterého je další souboj jen denním chlebem, zatímco jeho protivník se s ním utkává s pocitem toho největšího hněvu a touze po odplatě. Vader díky tomu pořád dokáže působit jako nezastavitelné zlo, největší sílu má ovšem moment, kdy si Vader uvědomí v čem pořád dělá tu zásadní chybu. Jedna stěžejní věta ve Star Wars: Nová naděje rázem dává naprostý smysl. V rámci páté epizody je výrazná poměrně hravá kamera, která v mnoha momentech nestojí na místě. Záběry z bitevní scény díky tomu působí věrohodně chaoticky, hodně tomu všemu napomáhá i nadále solidní soundtrack šikovné Natalie Holt. Stěžejní jsou ovšem jednotlivosti, které dokazují, že o Star Wars skutečně pořád pečují lidé, kteří je mají rádi. Platí to i o režisérce minisérie Deborah Chow, v jejich rukách minisérie Obi-Wan působí nadále povedeným způsobem, kdy jen stačí doufat, že finále nebude obřím zklamáním. Negativisti 1. kategorie si ovšem určitě něco najdou.... ()

tomik99

Sice dávám plný počet, ale spíše z nostalgie. Věděl jsem, že se příběhový oblouk okolo Revy nějak vyvine a postava je nyní rázem zajímavější. Flashbacky potěšily, mladý Anakin taktéž, ale vrásky jsou zkrátka vidět a nepomůže ani digitální omlazování. Přesto to byla báječná scéna a epizodu jsem si nesmírně užil a byl celou dobu napnutý. Scénáristicky to ovšem stálo za pendrek, znovu všichni utekli Impériu přímo před nosem, z Vadera je opět vůl, ale už si zvykáme, ne? ()

FilmysMartym

Hello There! Tak konečně jsme dostali to, co jsme měli dostávat už od 2. dílu. Ze začátku solidní build-up, až teda na týpka, co zvládne dveře hangáru nahodit za 3 hodiny, ale už za 15 minut odlétají.. +pár dalších chyb, sice ne nějak moc zásadních, ale na to už jsme si tady zvykli. Obi-Wan zase po dlouhé době využil svých diplomatických schopností a je to skvělé pozorovat, Reva klasicky arogantní a naivní, myslící si, že Vader pro ní nebude problém :Dd Ale bože můj, ty flashbacky byly dokonalý, až na ty divně zářící světelný meče teda. Můj, i spousty dalších lidí řekl bych, největší problém s tímhle a 3. dílem je kamera a střih. Útok Stormtrooperů na úkryt byl strašně moc nepřehledný a střih fakt skoro každou sekundu, schválně to půjdu spočítat. Kamera v některých momentech dosti vystupuje, ale jindy zas strašně neprofesionální. Ale zas na dobrou notu, konec, ke kterýmu se tenhle díl schyloval byl prostě to, co jsme už potřebovali jako sůl. Nejlepší ukázka Vaderovo moci v kánonu a jeho pohrávání si s Revou, to byla jednoduše slast. Upřímně jsem zvědavěj, co bude následovat v posledním díle, mám sice svoje domněnky, ale necháme se překvapit. May the Force be with you! Rozbor: https://youtu.be/OG4W03ofq7U ()

• Ve scéně, kdy Vader (Hayden Christensen) odzbrojí a srazí na kolena Revu (Moses Ingram), je vidět, že Reva nemá připnutý svůj odznak Veleinkvizitora. V další scéně už ho opět má. (Tony-Z)