Daemon navštíví svou ženu v Údolí. Viserys a Rhaenyra uzavírají dohody s Velaryony. Alicent se snaží odhalit pravdu o princezně. (HBO Max)

TV spot

Recenze (81)

darthvader77

No mne jakožto velkému japanofilovi přišlo fantastické, že se rozhodl ser Cola spáchat harakiri alias seppuku. Samotná epizoda naprosto fantastická. Daemon sice je vykreslen zle, ale opět je tam nějaká nejednoznačnost. Dále tám mám absolutně bombastickou výpravu, co se týče Driftmarky. Sety, kostýmy, jídlo, svícení je naprostá fantazie. Baví mne, že si někdo myslí, že Alicent je postava bez agendy a souhlasím s lordem Hightowerem v této epizodě stojí pevně i bez krále. Larys se ukazuje jako pěkná krysa a ten jeho Shakespearovský monolog ou jé. Tato epizoda jednoznačně za plných počet i díky Ramin Djawadimu. ()

dr.horrible

Ten posledný záber bol dokonalosť sama. Už teraz je to lepšie jak väčšina Hry o tróny. Satisfakčný návrat do doby, než sa nemilosrdná a výborne napísaná konverzačka premenila na akčňák, postavený na nezmyselných zmenách charakterov a “šokovej terapii” (ako to, svojho času, veľmi výstižne nazvala kiddo). Takmer len na dialógoch založené, nabité erotickou energiou, s nejednoznačnými charaktermi a atmosféra by sa dala krájať. Obľúbené postavy zatiaľ Daemon a Mysaria. ()

darkrobyk

Charakteristika některých postav potvrzena, u jiných pak odhalena jejich skutečná povaha a záměry. Daemon je i nadále hajzl sledující své potřeby a má jasný cíl. Laškování s princeznou napovědělo dostatečně. Královna je i nadále čubka, které už nestačí, že pletichařila za zády krále. jistě bude chtít více. Z ochránce Cristona se stala žárlivá uražená svině....zatím tedy asi povahově nejhorší postava. Vizualizace o stupeň povýšila, za pochvalu však stojí především ta všudypřítomná temnota, posílená ještě deštěm, evokující chmurný dávnověk. Atmosféra na hostině by se dala krájet - tolik přetvářky, zloby, závisti a podlosti na jednom místě se jen tak nevidí... ()

Sany33

Príbeh: Deamon sa so svojou zákonitou manželkou vysporiadava po svojom.  Kráľ dohodol svadbu s Morským hadom a jeho teplým synom. TO extrémne vyhovuje Rhaenyre, ktorá neplánuje naplniť svoje manželské sľuby. Pred svadobná hostina ale všetko skomplikuje. Prevedenie: O dosť lepšie ako predchádzajúca časť. Dosť veľa vecí sa deje a dosť sa tým posúva aj príbeh. Ak sa tliacha tak to má nijaký význam a nejde to iba tak do vetra. Krvavá svadba za mňa, super nápad. 75% ()

Tom10000

5.díl. Král Viserys se svojí dcerou Rhaenyrou plují za Velaryony, aby uzavřeli sňatek. Následnice trůnu se má provdat za syna dříve dobrého přítele jejího otce, aby sjednotili rody proti nebezpečím zvenku a zároveň posílili moc koruny. Je tu však plno nebezpečí zevnitř. Lenor, budoucí Rhaenynin choť, je homosexuál, a má obavy, co mu manželství poskytne. Zpátky doma, Alicent se dozvídá krutou pravdu o noci mezi sirem, ochráncem princezny, a její dobrou kamarádkou, nevlastní dcerou. Ona sama se mezitím loučí s bývalým pobočníkem krále, svým otcem. Démon zabijí svoji bývalou ženu, což se nelíbí jejímu bratranci. Královi se zhoršuje zdraví. Po příjezdu zpět do hlavního města se zhroutí, a lékaři si s ním neví rady. Brzy se však, dočasně, uzdraví a pořádá svatbu své dcery. Té se účastní i Démon, a později chladně se tvářící královna. Svatba se koná narychlo, sir, ochránce Rhaenyry, zabijí milence Lenora. Poté se chce zabít sám. Král se opět zhroutí. 95 procent. ()

• Název této epizody pochází ze vznešených slov rodu Hightowerů. (mikki089)
  • Rhaenys Targaryen (Eve Best) létá od svých třinácti let na drakovi jménem Meleys. (Veskoslav)