Režie:
Bradley CooperKamera:
Matthew LibatiqueHrají:
Bradley Cooper, Carey Mulligan, Matt Bomer, Maya Hawke, Sarah Silverman, Vincenzo Amato, Michael Urie, Sam Nivola, Brian Klugman, Miriam Shor, Alexa Swinton (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Strhující milostný příběh, který zachycuje celoživotní přátelství dirigenta a skladatele Leonarda Bernsteina s Felicií Montealegre Cohn Bernsteinovou. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (116)
Ten film jsem viděla dvakrát...s odstupem cca měsíce. Něco mi na něm určitým způsobem "vadí"....Nicméně - bude to asi jen moje vnitřní předsvědčení. Jinak je Cooper skvělý a znázornění takového workoholika a vnitřně nestabilního člověka zvládl skvěle. Hudba je vynikající, Mulligan úžasná a nedokážu si vůbec představit obsah života, který Bernstein zažil...Oscara tu vidím ;) ()
(6/10). Rozmohl se nám tady takový nešvar. Plno známých režisérů točí své vysněné projekty, do kterých vkládají kus sama sebe. Ovšem divákům jejich díla nic neříkají. Maestro je po vzoru mnoha dalších projektů, snovým dílem režiséra Bradleyho Coopera, který zároveň ztvárnil jednu z hlavních rolí. Nicméně výrazně doporučuju fanouškům jeho předchozího projektu Zrodila se hvězda, aby si tento snímek nepouštěli, protože tohle je něco úplně jiného, než jeho debutový snímek. Stačí se poohlédnout krapet do minulosti a objevíme plno sourozenců podobného ražení. Někteří z nich byli dokonce stejně jako Maestro nominováni na Oscara - zdravíme Manka. Ovšem v případě Manka to neskončilo až takovou nezáživnou katastrofou. Maestra bych zařadil někde na úroveň Belfastu od Kennetha Branagha. Stává se to už takovým nepsaným pravidlem, že v takovýchto případech zvítězí forma nad obsahem a u Maestra to platí dvojnásob. Máme tady opravdu překrásné záběry kamery, která poletuje okolo hlavních představitelů a dělá všemožné piruety, jako dirigentská taktovka. Je z toho doslova kamerová symfonie. Po stránce audiovizuální se snímku nedá moc co vytknout. Kde to ovšem patřičně skřípe je scénář. Osobně jsem velkým fanouškem filmové hudby a občas přičichnu i k té klasické, takže jsem se na snímek vlastně i těšil. Moje očekávaní směřovala především k hudebním vystoupením, které slibovaly heroický výkon Bradleyho Coopera. To jsme skutečně dostali, protože jde vidět, že tomu herec obětoval skutečně moře času. Ovšem těch hudebních čísel je zde trestuhodně málo a místo toho se utápíme v rodinném pletichaření. Ten film vlastně není tak úplně o Leonardu Bersteinovi, jako spíše o jeho manželce. Tu ztvárnila perfektní Carey Mulligan, která se stala hlavním středobodem celého snímku. Její herecký výkon místy dokonce zastínil i samotného Coopera, což je obdivuhodné. O to víc, když jsem zjistil, že byla během natáčení těhotná. Divák se tedy ve většině stopáže namáčen v depresi s ostatními postavami a ke kráse hudebního řemesla ani moc nepřičichne. V konečném důsledku je Maestro velice líbivých snímkem, do kterého režisér vložil kus sebe sama a na obrazovce to jde opravdu poznat. Snímek však vrcholí až ve svém třetím aktu, kde dostane utrápený divák konečně nějakou uspokojující náplast. Dostane opojné jedno záběrové dirigentské představení, které je nejen hereckým koncertem samotného herce, ale také všem zúčastněných. Respekt již několikrát zmiňovanému herci, že se vůbec do takového filmu pouštěl a NETFLIXU, že umožní tvůrcům dělat jejich vysněné projekty bez většího dozoru. "There's a saying in Chile about never standing under a bird that's full of shit. And I've just been living under that fucking bird for so long, it's actually become comedic." ()
Tady asi můžeme chválit Bradleyho Coopera a Carey Mulligan za jejich výkony a nutno dodat, že to bude zasloužené. Problém tohohle filmu pro mě bylo to, že jsem se u něj nudil a když věřím, že skutečný příběh Bernsteina byl zajímavý, tak tady mě vůbec nebavil a neměl jsem potřebu se o něj více zajímat. ()
Maestrovi není po řemeslné stránce co vytknout, herecké výkony dokonalé, masky perfektní, kamera úchvatná, ale chybí mi tam větší konflikt. Cosi se tomu blížilo, manželčin výbuch, kdy už se nehodlala dál nechat ponižovat. Chápu, že Cooper asi nechtěl natočit tuctový životopisný snímek, konec konců život se neskládá jen z významných dnů, ale je to mozaika všedních střípků, i ty leccos napoví, ale pokud mu někdo našeptával, aby natočil film o kouzlu a zrodu hudby, měl si nechat poradit. Vlastně se sama se sebou dohaduji, o čem to přesně mělo být. ()
Filmu by asi víc prospělo velké plátno, ale to je jen takový, drobný detail. Dobré, velmi dobré, místy až strhující. Hlavně, co se týče dirigování a hudby, i když ji rozumím jako koza petrželi. Bradley si mě zase jednou po čase povodil a to jsem od tohoto filmu neměl vůbec velká očekávání. Čtyři a něco. ()
Galerie (214)
Zajímavosti (15)
- Film sa natáčal v Los Angeles (Kalifornia, USA), Ely Cathedral (Anglicko, Veľká Británia), Fairfielde (Connecticut, USA), Tanglewoode, Massachusetts (USA) a v New Yorku. Obdobie natáčania trvalo od 21. mája do 22. októbra 2022. (Arsenal83)
- O scéne, v ktorej Leonard Bernstein diriguje Londýnsky symfonický orchester v katedrále v Ely v roku 1976, Bradley Cooper povedal: „Tejto scény som sa veľmi obával, pretože sme ju robili naživo... nahrávali ma naživo. Mal som ich dirigovať. A strávil som šesť rokov učením sa, ako dirigovať šesť minút a 21 sekúnd hudby. Podarilo sa mi dostať k surovým záberov, kde som mohol vidieť Leonarda Bernsteina [dirigovať] v katedrále v Ely... A tak som si to musel naštudovať." (Arsenal83)
- Steven Spielberg uvažoval o réžii filmu, ale keď mu Bradley Cooper ukázal prvý zostrih filmu Zrodila sa hviezda (2018), Spielberg po scéne „Shallow“ podišiel k Cooperovi a povedal mu: „Ty budeš režírovať Maestra.“ (Arsenal83)
Reklama