Reklama

Reklama

VOD (1)

Strhující milostný příběh, který zachycuje celoživotní přátelství dirigenta a skladatele Leonarda Bernsteina s Felicií Montealegre Cohn Bernsteinovou. (Netflix)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (118)

elanius 

všechny recenze uživatele

(10/2024) / Na začiatok, vôbec to nebolo také zlé, ako som podľa niektorých recenzií čakal. Áno, súhlasím, toto je film, ktorý by sa mal robiť, až keď má režisér niečo odtočené a nie ako druhý film. Je v tom cítiť to nadšenie, ale ako celok sa to Bradleymu podľa mňa trochu rozpadlo. Ten film je asi iný ako diváci čakali, o Bernsteinovi som sa dokopy nič nedozvedel, ale mám z toho proste príjemný pocit. Príjemný pocit, že som videl emočne a obrazovo zaujímavý film, s dobrými výkonmi a spracovaním. A to nie je teda málo. (7/10) ()

higuain 

všechny recenze uživatele

Jo, je evidentní, že Bradley cílí na Oscary, což by ale ještě samo o sobě nemuselo vadit, kdyby mě za ty dvě hodiny byl schopen přesvědčit alespoň o tom, proč by mě Bernsteinův životní příběh měl vlastně zajímat. Je to načančaný, místy teatrální a hudebně pompézní (což je zásluha Bernsteina, ne filmu) a přesto nudou prozívaný. Vedle Barbie nejhorší Oscarovka. ()

Reklama

Qitek 

všechny recenze uživatele

Nějaké srdce v tom bije, o tom žádná. Ale taky to svým do očí bolavým způsobem moc škemrá o ceny. Nedokázalo mě to vtáhnout. Vlastně do ničeho. Do hudby. Do Maestrova života, lásek, aférek, k dětem. Pouze při dirigování orchestru jsem si všimnul Maestrovi síly i života ve filmu. Vše mezitím je klasika, která je velmi(!) nezáživným způsobem divákovi servírována, jako by šlo o showreel herectví a dobového filmu... Ačkoli mohou být herecké výkony přesné, nedokázal jsem se zbavit dojmu, že obě hlavní role velmi často přehrávají. Je to až úkaz. Sledoval jsem herce, kteří hrají dobře, ale pořád jsem cítil, že jsou to herci co hrají... dobře. Postavy, nikoli herce, jsem vnímal opravdu jen málokdy. Nebýt poslední fáze filmu, kterou jsem si napůl prošel, asi by mě Maestro Bradleyho Coopera nechalo naprosto chladným. V poslední třetině jsem konečně i zapomněl, že sleduji herce a film začal konečně žít, paradoxně s s tím co se začalo dít. Jakoby poslední třetina byla tím nejupřímnějším z celého filmu. To všechno předtím je “jdeme si pro ceny”. Já škodolibě doufám, že ne. Vyhoněnina. ()

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Filmu by asi víc prospělo velké plátno, ale to je jen takový, drobný detail. Dobré, velmi dobré, místy až strhující. Hlavně, co se týče dirigování a hudby, i když ji rozumím jako koza petrželi. Bradley si mě zase jednou po čase povodil a to jsem od tohoto filmu neměl vůbec velká očekávání. Čtyři a něco. ()

fuxoft 

všechny recenze uživatele

Film, ve kterém je mnoho dobrého (například herecké výkony, kamera, hudba...), ale je nepříjemně schizofrenní. Některé scény jako kdyby byly určeny divákům, kteří Bernsteina nikdy neviděli / neslyšeli, zatímco k pochopení jiných je nezbytná detailní znalost jeho díla a lidí z jeho okolí. O Bernsteinově životě jsem nevěděl téměř nic, ale z celého filmu jsem si odnesl především informace "Byl bisexuál a manželka měla zdravotní problémy", což je na 130 minut trochu málo. ()

Galerie (214)

Zajímavosti (15)

  • Bradley Cooper sa dostal pod paľbu kritiky židovských umelcov a organizácii, že na stvárnenie Bernsteina nosil protetiku. Napríklad anglická židovská herečka Tracy-Ann Oberman napísala, že "ak Cooper nedokáže rolu zahrať sám, tak ho neobsadzujte - najmite židovského herca. Ak dokázal zahrať Josepha Merricka (rola Slonieho muža vo West End Theatre) s vážnymi deformáciami tváre bez protetiky, potom by mal byť schopný zvládnuť hrať židovského muža takisto bez protetiky“. Bernsteinove deti však obhajovali Cooperovo použitie protetiky na stvárnenie ich otca a uviedli, že s Cooperom spolupracovali počas celého procesu výroby filmu a že ich „otec by s tým bol v pohode“.  (Arsenal83)
  • O scéne, v ktorej Leonard Bernstein diriguje Londýnsky symfonický orchester v katedrále v Ely v roku 1976, Bradley Cooper povedal: „Tejto scény som sa veľmi obával, pretože sme ju robili naživo... nahrávali ma naživo. Mal som ich dirigovať. A strávil som šesť rokov učením sa, ako dirigovať šesť minút a 21 sekúnd hudby. Podarilo sa mi dostať k surovým záberov, kde som mohol vidieť Leonarda Bernsteina [dirigovať] v katedrále v Ely... A tak som si to musel naštudovať." (Arsenal83)

Související novinky

Nominace na Ceny Akademie zveřejněny

Nominace na Ceny Akademie zveřejněny

23.01.2024

V úterý 23. ledna 2024 byl v Samuel Goldwyn Theater v Beverly Hills z úst herců Jacka Quaida a Zazie Beetz oznámen kompletní výčet nominací pro nadcházející 96. ročník předávání cen americké Akademie… (více)

Krásné svátky a PF 2024

Krásné svátky a PF 2024

24.12.2023

Nebýt přesunu druhé Duny na jaro 2024, byl by uplynulý filmový rok výjimečný. I přesto ale byl skvělý, plný filmových překvapení. Tím největším byl “selfmade fenomén” sociálních sítí Barbenheimer,… (více)

Byly vyhlášeny nominace pro 81. Zlaté glóby

Byly vyhlášeny nominace pro 81. Zlaté glóby

11.12.2023

V pondělí 11. prosince byly vyhlášeny nominace pro nadcházející 81. ročník slavnostního předávání Zlatých glóbů, které dosud každoročně pořádala Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu (Hollywood… (více)

Spielberg našel svého Bullitta

Spielberg našel svého Bullitta

18.11.2022

Známý režisér Steven Spielberg (Mnichov, Jurský park) zdá se našel svůj další projekt. Bude jím „remake“ akční klasiky se Stevem McQueenem (Le Mans, Sedm statečných) Bullitt. Vedle toho už pak tvůrce… (více)

Reklama

Reklama