Perfektně zorganizovaná akce zahraničního špičkového kasaře selhá na "zájmech " několika českých podvodníčků. Ve vile, která je určena k demolici byl v trezoru zlatý poklad, ale díky "zájmům" zmizel… (oficiální text distributora)

Recenze (71)

Garch odpad!

Muž z Londýna vůbec netušil, jak je normalizační socializmus úžasný. Dobří herci v plíživé agitce. Sovák a Libíček to museli dostat za trest. Když si uvědomím, že ve stejném roce bylo možné natočit skvělou perlu Jáchyme, hoď ho do stroje nebo Jak utopit dr. Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách!, tak je mi z téhle míchanice 30 případů majora Zemana s komedií blivno. ()

Stejšn

Tohle se fakt nepovedlo. Komedie, která skoro není vtipná, je k pláči. Pro fandu starých aut je tu ale spousta krásných záběrů na některá vzácná socialistická vozidla. Š706RT pivovarská cisterna, Š1202 řeznická dodávka a další. Zajímavá filmová chyba: Jan Libíček tu jezdí v oranžové Š110R - ovšem na začátku filmu je to stará verze se dvěma světly, později ovšem to samé auto už po faceliftu se čtyřma očima. Také je zarážející fakt, že když se z ní nemůže dostat dveřmi, proleze kufrem. Erko má ale kufr pod přední kapotou a s kabinou není nijak spojený. Taky jsou tu pěkné záběry na IL-62. ()

BoredSeal

Dobré herecké obsazení (lákavá nabídka Sováka a Němce jako záporáků ze Západu) a pár dalších klasiků plus hudební doprovod Zdeňka Lišky, který zachraňuje mnohé a dává filmu pocit dynamické děje a tempa, které film ve skutečnosti nemá. Pobavuje mě, že už v 70. letech filmy zdůrazňovaly vyčůranost Čechů. Dva a půl hvězdičky. ()

ViktorD

Podivná taškařice, zatím nejslabší film Hynka Bočana, který jsem kdy viděl... 11. 6. 2010: Zhruba po půl roce jsem měl možnost film vidět znovu a svůj unáhleně příkrý posudek musím tak trochu vzít zpět. Snímek není až tak jalový, o jednu hvězdičku více si určitě zaslouží jednak za výkony Jana Libíčka a Josefa Dvořáka a jednak za stylovou hudbu Zdeňka Lišky. Dávám tedy čtyři pěticípé. :) ()

Jara.Cimrman.jr

"Reinere, ty jsi zpychnul, ty jsi zpanštěl, ty jsi buržoust." Kapitalistický kasař domácího původu Reiner se vrátil do vlasti a dost ztěžka ustával své střety s realitou. Jeho nárazy na zparchantělé chování lidí vychovaných českou socialistickou realitou byly tím nejvtipnějším z celého filmu. A ještě taky hudební doprovod, zejména v podobě songu "Ó Velvary, kdepak jsou mé dolary?", v tomto případě leccos zachraňuje. ()

• V jedné ze scén se nemůže David (Jan Libíček) dostat ze Škody 110R dveřmi, a tak proleze ven kufrem. Toto auto ale má zavazadlový prostor vepředu a s kabinou není nijak spojený, navíc je velmi mělký a dospělý člověk se do něj v žádném případě nevejde. (Stejšn)
  • Natáčení probíhalo v Klatovech a Plzni, konkrétně v hotelu Central na hlavním plzeňském náměstí, kde byl ve filmu ubytován Reiner (Jiří Sovák). (dyfur)