Režie:
Maïmouna DoucouréScénář:
Maïmouna DoucouréKamera:
Yann MaritaudHudba:
Nicolas NocchiHrají:
Fathia Youssouf Abdillahi, Medina El Aidi, Esther Gohourou, Ilanah Cami-Goursolas, Myriam Hamma, Mbissine Thérèse Diop, Maïmouna GueyeVOD (1)
Obsahy(1)
Jedenáctileté Amy se začne líbit svobodomyslná taneční skupina a vzepře se proto konzervativním rodinným tradicím. (Netflix)
Videa (4)
Recenze (82)
Domníval jsem se, že v tomto věku potřebují partu jenom kluci a holky si to vyřizují jen ve dvou či ve třech. "A nakonec, nešlo o partu, ale o tanec". A nešlo ani o "hříšný" tanec, skákání přes švihadlo to dokázalo také. Z filmu latentní lascivnosti se proklubal film projevené nevinnosti. Přitom rozhodně nelze pominout Amyin rodinný background a ani jíž zmíněnou dámskou sestavu. Holkám je jedenáct či dvanáct; ještě v deseti nebo po třinácti by to už nefungovalo. - Frank Zappa to v písni "I"m so cute" říká jasně: "Some folks got it / Some folks don't." Zkrátka "Cuties", "Miňonky". A ještě něco navíc: psychoanalitik Wilhelm Reich prokázal, že pohyb uvolněné pánve koná zázraky nejen v pohlavním životě, ale i v oblasti obecného zdraví. ()
Jedenáctileté holčičky nejsou andílci. Začíná jim puberta, začínají je zajímat kluci, mění se jim tělo, střídají nálady, pozorují se, blbnou, jsou agresivní, chtějí být dospělé a přitom si ještě hrají. Trochu se děsí toho, co nastává a jsou šíleně nejistý. A Amy k tomu má ještě pořádný balík starostí navrch. Přestěhovala se a v nové škole nikoho nezná, táta si ze Senegalu domů brzy přivede druhou manželku, takže budou žít všichni pohromadě. Máma se s tím snaží vyrovnat a tetička chce z Amy vychovat bohabojnou a poslušnou muslimskou ženu. Zatímco Amy kolem sebe vidí svět pestrého předměstí a partu holek, které nosí krátké sukně a tančí si. Není divu, že se jim chce Amy zalíbit, že chce patřit do party….. a že začne rebelovat. ______ Její vzpoura je stále drzejší, překročuje víc a víc pravidel. A ano, k té vzpouře patří i čím dál sexuálnější tanečky, které jsou pro jedenáctileté holčičky velmi nevhodné. Jenomže ony je tančí i ve skutečnosti. Malé holky chtějí být dospělé a zatímco před jednou/dvěma generacemi si mohly maximálně prohlížet decentní módní časopisy a občas mámě ukrást rtěnku, dneska jim stačí internet a najdou tam na pár kliknutí věci, o kterých si dřívější holčičky leda šeptaly pod peřinou a neměly představu, o čem vlastně. Dnešní slečny kliknou a mají to přímo před očima. Věci, kterým příliš nerozumí, jen matně tuší, ale jasně vidí, že tohle se líbí, že za tohle můžou získat hodně lajků a tak napodobují právě i svíjení se, nastavování a kroucení se. _____ Tenhle film je o dospívání, samotě, touze zapadnout a předčasné sexualizaci způsobené tím, že je všudypřítomná. A malé holčičky před ní už nikdy nikdo neochrání. Závěrečná scéna je sice nadějná, jako návrat do dětství, ale je jen pomíjivá, vzhledem k tomu, co jí předcházelo a co nutně musí následovat. _______ Taneční scény snímku jsou opravdu nepříjemné, ale ony jsou tak i zobrazené, ve finální scéně se publiku většinou taky nelíbí, je šokované a odvrací se. Dívky hrají dobře a umí se i hýbat. Jedinou a to velmi vážnou výhradu mám, že měly být herečky starší než postavy, které hrály. Jedenáctiletá holka si sama fakt nedokáže dobře zvážit, co to pro ni obnáší hrát v takovém filmu a neumí zhodnotit, jak se na to bude dívat za pár let. Nebo, jak ji to ovlivní. SHNRUTÍ: Stát se záměrně sexuálním objektem, aniž bys věděla, o co vlastně jde. P. S. Sakra, a co Jasmine?! /můj film č. 6900/ ()
Zajímavý příběh a kontrast dvou prostředí, ale mohlo to být odvyprávěno i svižněji a lépe. Některé odbočky jsem asi úplně nepochopil, ale rozhodně se tu nejedná o nic brutálně šokujícího, nebo kontroverzního. Film prostě jen ukazuje nepříjemnou a zvrácenou realitu. Sice docela dobře, ale jinak je příliš jednoduchý, nekonají se tu žádné velké objevy. 55% ()
To je ten novy svět podle Netflixu? Děkuji nechci. Netflix je jen nástroj liberální agendy neomarxismu, který pouze dopředu a propagačně ukazuje, jak bude od roku 2024 vypadat i samotná tvorba Holyúdu. Rozbíjení starého světa je v plném proudu a Brave New World pod institucí v světového zionismu je na dohled. ()
Jen nemnoha filmům se podaří stát se bojištěm v urputně vedených kulturních válkách současnosti. A nejen to - stát se dokonce milníkem, který jde proti panujícím trendům. Do konce 80. let prosazovala cenzuru pod vlajkou náboženství a mravopočestnosti pravice - své by mohli vyprávět např. členové skupiny Monty Python při natáčení Života Briana. Poté štafetu pod záminku boje proti sexismu, rasismu a xenofobii převzala kulturní levice a bylo vidět, že ji to tažení za formování nové morálky vážně baví a že tvůrčí svobodu dokáže omezovat stejně jako kdysi církev. Kočičky vrátily do hry odepisované konzervativce, kteří vzpláli rozhořčením nad údajně pedofilním charakterem díla a snažili se dosáhnout zákazu promítání poukazem na sexualizaci nevinných dětských duší. Na to, kolik vášní snímek vyvolal, jde až překvapivě o nevinné a jemné dílko, jehož vznik byl evidentně motivován opačně - snahou před sexualizací dětí varovat. Mimochodem, v tomhle podání mi ona starostlivost přijde vlastně přehnaná. Reklamní průmysl, pop-music nebo modelling představují reálnou hrozbu a takové dětské soutěže miss jsou mimořádně odpornou formou zneužívání dětí, kterou by bylo záhodno filmařsky odhalit a odsoudit. Napodobování provokativních tanečních kreací popových tanečnic partou holek na začátku puberty mi přijde jako spíš námět pro komedii než kritické drama. Každopádně film se nezabývá manipulací ani sexuálním násilím a pro mě osobně bylo zajímavější jeho pozadí, kde vykresluje život přistěhovalecké komunity a jen tak mimochodem zaznamenává plíživý rozklad francouzské společnosti stmelené kdysi nacionalismem a republikánských sekularismem. Pokud mám hodnotit čistě filmovou stránku, na to, že jde o debut, je to promyšlené, chytře vystavěné a řemeslně zručně natočené dílo, které bych za normálních okolností ohodnotil 4 hvězdičkami. Vzhledem ke zlomyslným odpadům některých uživatelů databáze přihodím pátou. Těm puberťákům to nevyčítám, protože podobně si počínali senátoři, guvernéři a další potentáti světové politiky, kteří jsou o pár dekád starší a mají za sebou dlouhou dráhu ve společensky odpovědných funkcích. Celkový dojem: 85 %. ()
Galerie (11)
Zajímavosti (3)
- Snímek je inspirován samotným mládím režisérky Maïmouna Doucouré. (Bragha)
- Casting na hlavní roli trval přes 6 měsíců a ucházelo se o ní 650 kandidátek. Nakonec vyhrála Fathia Youssouf Abdillahi. (SONY_)
- Scénář byl napsán už v roce 2017. (Bragha)
Reklama