Reklama

Reklama

Rodina na baterky

  • USA The Mitchells vs. the Machines (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Nesmírně talentovaná, leč trochu samotářská Katie Mitchellová je přijata na vysokou školu svých snů. Plány na odlet jí však překazí její táta Rick, svérázný milovník přírody, který rozhodne, že spolu se zbytkem rodiny Katie na vysokou školu odvezou, aby se ještě vzájemně naposledy užili. S Katie a Rickem se se na výlet vydává divoce pozitivní mamka Linda, mladší bratr Katie Aaron a roztomile vypasený psík Monchi. Plány Mitchellových však překazí nenadálá vzpoura spotřebičů, neboť všude po světě se proti lidem vzbouří elektronická zařízení, která mají lidé tak rádi, od mobilních telefonu po nejnovější modely osobních robotů. Za pomoci dvou porouchaných, ale za to přátelských robotů, se musí Mitchellovi vypořádat se svými problémy, spojit síly a zachránit svět. (Falcon)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (365)

Bordoshut 

všechny recenze uživatele

Recenze na animovaný film Rodina na baterky (The Mitchells vs. the Machines): Rodiná jízda, která zahřeje u srdce, jak děti, tak dospělé. Táta Rick je velký sympaťák, který si každou scénu krade pro sebe, zrovna tak roztomilý pes-prase. Do zbytku rodiny už bylo těžší se vcítit, ale díky úsměvnému podání a krásné animaci jsem si nakonec celou tuhle rodinku oblíbil. Obecně by se dalo říct, že sledovat tento film je pastva pro oči. Solidní konkurence Pixaru – s menším důrazem na příběh a větším zaměřením na postavy. Škoda jen, že se záporačkou si tu nikdo moc nevyhrál. I celá ta apokalypsa působí jaksi prvoplánovitě, jako když se scénárista horroru zamyslí, jak by rychle bez nějakého zbytečného kreativního přemýšlení zařídil, aby rodinu začal strašit duch – "Už to mám, jebneme tam ouija board." (Jakub Zitron Ťapák, Roasted!) Jsem však ochoten to filmu odpustit, protože tahle robotí apokalypsa v něm slouží jen jako takový hnací prvek, který uvádí věci do chodu. Primárně tu jde o naši rodinku, zejména o ústřední hrdinku Katie, která v průběhu filmu znovu nachází ztracené pouto k otci, který se sice hrozně snaží, ale vždycky je jako slon v porcelánu. A to je vylíčeno na výbornou. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Co do scénáře není "Rodina na baterky" nikterak novátorská, pouze v rámci předvídatelného vyprávění zůstává solidně funkční. Hlavní přednosti filmu ale spočívají v jeho vizuální stránce a v tom, jak řeší, respektive překonává esenciální problémy počítačové animace. Animace se pohybuje mezi dvěma póly (hyper)realismu a abstrakce. Nejlepší animátoři dokáží ve své tvorbě spojit realističnost a stylizaci do funkčního celku. Třeba mistrovské grotesky Chucka Jonese sice pracují s tím, že porušují fyzikální zákony, ale současně esenciálně využívají fyzičnost a fyzikální logiku ve všem od pádu kovadliny po sebemenší gesta postav. Jones vytvořil postavy současně celistvé a soudržné, ale také ohromně flexibilní a chaotické, protože mu to umožňovalo médium klasické animace. S nástupem a dominancí počítačové animace, která pracuje s virtuálními modely, lépe řečeno loutkami s pevnou kostrou, se sice proces práce urychlil a zefektivnil, ale také přišel o svou expresivitu. Alespoň to platí pro oblast mainstreamové celovečerní animace, kde hlavní trendy udával průkopnický Pixar, jehož cílem bylo dosáhnout maximální fotorealističnosti. Paralelně s jeho mílovými kroky v tomto směru kráčelo studio Sony Animation, které naopak (vedle výdělečných franšíz) hledalo cesty, jak v rámci všemi užívané technologie přijít s něčím novým, a hlavně jak do počítačové animace navrátit stylizaci a nerealističnost. "Rodina na baterky" navazuje nejen na revoluční zjevení "Spider-Man: Paralelní světy" ale právě že i jeho méně očividné, ale vývojově zásadní předchůdce -  na cartoonově stylizované 3D animáky "Hotel Transylvánie" a "Zataženo, občas trakaře" i na první experiment studia, found footage animák "Divoké vlny". Zatímco "Paralelní světy" se sice v porovnání s dobovou celovečerní animací nevídaně rozkošatily, pořád zůstávaly svázané estetikou a výrazovými prostředky komiksů. v "Rodině na baterky" padají jakékoli hranice a nastupuje ještě odvázanější styl, který tentokrát už otevřeně odkazuje k onlinové tvorbě, a to nejen na YouTube, ale hlavně na mladších platformách s vestavěnými kreativními a expresivními nástroji jako Instagram a TikTok. Na projektu je znát, že jeho tvůrčí tým věkově sahá od čtyřicátníků až po čerstvé absolventy uměleckých škol, kterými se to hemží v oddělení animace, storyboardů a vizuálního designu. Když si k popisu výsledku pomůžeme referencemi, uvidíme zde expresivní barevnost "Speed Racera", světelný design "Tron: Legacy", ztřeštěnou fyzickou výrazovost i metažánrově sebereflexivní hravost "Gumballova úžasného světa" a to vše ještě přetaženo vrstvo stickerů, emoji a memů  právě ze jmenovaných sociálních sítí. Na rozdíl od jiných filmů, které se snaží nějak do sebe pojmout znakové výrazové prostředky internetu ale zdejší tvůrci jen zřídka využívají existující zdroje a naopak přicházejí s vlastními emoji v podobě osobitých čmaryků. Nad to si navíc tvůrci vytyčili cíl, že 3D animace má vypadat jako malované referenční obrázky s jejich charakteristickou barevností a malovaným stínováním. V tomto směru hodně velkou cestu prošlapal již celovečerák "Klaus", ale tady se pracuje s úplně jinou a mnohem sofistikovanější technologií malovaného stínování i dynamických okrajových linek. To vše pak slouží k posílení dojmu "kreslenosti", který také animátorům rozvazuje ruce v tom, jaké divočiny si mohou dovolit při kreativním zpracování jednotlivých akčních, melodramatických i komických momentů. Některé diváky navyklé na nesmyslnou pseudo-realističnost animovaných blockbusterů tak "Rodina na baterky" bude iritovat svou schizofrenií v neustálém frenetickém přepínání mezi vážností a cartoonovou nespoutaností, dynamickou fyzičností a naprostým výsměchem fyzice i mísením dramatického patosu s nezřízenou imaginací. Jiní si film zamilují právě díky tomu, že boří jednolitý styl animovaných blockbusterů a navrací do něj ztřeštěnost a kreativitu, která konečně není spoutána technologií. () (méně) (více)

Reklama

Algernons 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelně hravý, nápaditý a vtipný animák od tvůrců Gravity Falls o rodinném road tripu, který se změní v záchranu světa před povstáním robotů. Asi nejvtipnější film, jaký jsem za dlouhé roky viděl. Má to úžasnou výstavbu příběhu, postav a vtipů. Je to jediný film, kterému jsem loni napálil těch 10/10. Je to naprostá skvělost o rodinných neshodách a ideálech za kterými se nemá cenu honit o podpoře a přijetí vlastních výstředností a odlišností. O tom brát v potaz to, jací jsou vaši blízcí a o spoustě dalších tématech. To vše funguje v tomto neskutečně hravém animovaném balení kombinující 2D a 3D animaci, jasným a určitým stylem. Ikdyž možná smartphone jako hlavní zaporák působí dost trapně a očividně na první dobrou, tak nakonec film není jednoznačný v tomto kázání a ukazuje i dobré stránky moderních technologii a dostupnosti, kterou diky nim máme. Prostě po všech stránkách perfektní film, který mohl mít možná jen trošilinku lepší tempo v první hodině. Já prostě miluju Mitchells vs Machines. Moc to doporučuji všem. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Brzy už to budou tři roky, co jsem  z Netflixovských animáků zklamáně (ale nadšeně!) zhlédl Spongeboba: Houba na útěku. Tohle je stejně jako třetí filmový Spongebob hodně barevné,  jen na rozdíl od něj i zábavné. Teda stejně jako BMW12 mě nejvíce bavila první polovina plná takového toho rodinného a zároveň virtuálního humoru,  ale ani ten bojovací dojezd nebyl špatný. Ještě jsem nikdy neviděl film, kde by byla hlavním padouchem mobilní aplikace, to je pravda. To nastínění mezigeneračního středu bylo zajímavé a klidně mohlo být ještě konkrétněji využito.  Do mých nejoblíbenějších animáků se tahle moderní jízda asi nezařadí, ale pohoda. ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Terminátorská vzpoura strojů po mitchellovsku - s (daleko) nižším ratingem, ale o to větší porcí (ne)všední zábavy. Rodina na baterky - podobně jako Spider-Man: Paralelní světy - zaujme a ohromí neokoukanou animací, která v sobě mísí i hrané sekvence a různé animované formáty. Základní příběhová kostra o záchraně světa není nic nového, avšak nápaditě využitá animace, ale i způsob vyprávění povznáší snímek z prvoplánového průměru. Člověk sice tuší (i ví), jak to celé skončí, i tak jsem se ale nechal pobavit a dojmout příběhem o extrémně šáhlé rodince, již stmelila technologická apokalypsa. Nejvíce mě rozesmál "prasopsí bochník" Monchi a otcova konfrontace s internetem. Slabší čtyři hvězdičky! ()

Galerie (17)

Zajímavosti (27)

  • V závěrečných titulcích je i recept na „Linda's face cupcakes“. (Puxina)
  • Jde o první exkluzivní film společnosti Netflix od společnosti Sony Animation. (LUKICKK)
  • Katie navrhne, aby vzburu robotov zastavili použitím autodeštruktívneho kódu. Avšak keď Katie sledovala vysielanie konferencie, na ktorej boli roboty predstavené, jej signál sa prerušil tesne predtým, než bola funkcia autodeštrukcie predstavená, teda o nej nemala ako vedieť. (ČSFD)

Související novinky

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

30.12.2021

Rok 2021 proběhl z hlediska kinematografie v o něco menší nejistotě než rok 2020, kdy byly v důsledku virové epidemie zavírány kinosály a filmové premiéry se houfně odsouvaly, což trvalo až do… (více)

Oscarová Olivia Colman se připojuje k Marvelu

Oscarová Olivia Colman se připojuje k Marvelu

20.04.2021

Herečka Olivia Colman (Favoritka, The Father) se letos uchází o svého druhého Oscara, má za sebou taky čerstvě druhou sérii seriálu Koruna, v němž ztvárnila královnu Alžbětu II., a rovněž nadabovala… (více)

Reklama

Reklama