Režie:
Tony ScottKamera:
Stephen GoldblattHrají:
Catherine Deneuve, David Bowie, Susan Sarandon, Cliff De Young, Dan Hedaya, Beth Ehlers, James Aubrey, Ann Magnuson, Bessie Love, John Pankow, Willem Dafoe (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Catherine Deneuve, Susan Sarandon a David Bowie září v gotickém příběhu o nehynoucí kráse, nekonečné vášni a nehorázně ceně, kterou za ni museli zaplatit. Několik set let stará upírka z Egypta jménem Miriam a její milenec, upír John, loví obyvatele New Yorku, kteří s oblibou navštěvují tamní kluby. Miriam svým milencům může propůjčit dlouhověkost, ovšem nemůže jim zaručit nesmrtelnost. A tak, když John začne nečekaně rychle stárnout, svede Miriam Sarah - lékařku, která se věnuje předčasnému stárnutí... (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (158)
Nevím, tohle asi není film, který bych měl komentovat jen pár minut po dokoukání. Komorně laděné horrory (a ještě s hvězdným obsazením) se ne vždy povedou, i tady vás občas přepadne pocit, že vás Tony tahá na vařené nudli, ale nakonec mě to přece jen pohltilo. Táhlé záběry bez videoklipového střihu, přítulná kamera, podmanivá hudba, prostý, leč zajímavý příběh, úžasné vyvrcholení a k tomu ta herecká trojice. Bowie je skvělý, až je člověku líto, že tam není až do konce. A Catherine se Susan si to krásně rozdělily. Jak je Catherine chladně nádherná, tak je Susan zvláštní a zajímavá. ()
Skvělý rozjezd obstarala píseň Bela Lugosis´s Dead (naštěstí notně zkrácená), následovalo několik minut, v nichž se zmateně střídaly krátké záběry a po zbytek filmu sledujeme příběh upírky Miriam, která se se svým nelehkým údělem musí poprat jak umí. Celý film je stylizován do dekadence a temnoty a vytváří úžasnou atmosféru, charismatičtí David Bowie a Catherine Deneuve stejně jako několik hezkých záběrů potěší. Proto mě zklamalo, jak se vyvíjel příběh, který mi připadal zdlouhavý, nudný a ve výsledku o ničem. Jsem trochu na rozpacích, když mám snímek hodnotit. ()
Upírská story, která převrací všechny zažité tabu. Konkretně upíři vesele chodí za deního světla a vůbec jim to nevadí. Nemají žádný jejich zuby a používají jakýsi přívěšek na podřezání. Celé je to jen o tom , že jeden upír začne velice rychle stárnout a jeho žena si hledá náhradu, ale ta netouží po věčném životě a tak se brání. Nejvíc asi zaujmou milostné scény, jinak je to slabší průměr. ()
Do Tonyho Scotta bych neřekl, že vytvoří takto psychologický počin o upírech, který má hodně blízko k vynikajícímu Interview s Upírem. Romance plná existenciálních otázek nemá takový šmrnc jako u zmíněného filmu a tempo je místy moc uspávací, ale naštěstí v závěru chytí správný spád. Hudba je s vizuálem dokonale propojena a už jen díky tomu stojí film za shlédnutí.......7/10 ()
Akademicky chladný pokus o upíří baladu. 1) Spoiler. Pojetí upírské existence jako prokletí a nepřetržité utrpení je zajímavým lehce filosofujícím pohledem na některé aspekty lidské/upírské existence. Kultivovanému snímku vévodí atmosférická kombinace obrazu a hudby. 2) Manýristický charakter filmu (gotický román, lesbické prvky) ovšem nedokáže nahradit emoce. Atmosféra je více o dekadenci, než o romantismu. Hrůza a láska se předvádí jako na jevišti ochotnického divadla 3) Inu, upírka Miriam není tvor z dnešní doby, jak to mile konstatuje druhá hlavní hrdinka, doktorka Sára: She's that kind of a woman. She's... European. ()
Galerie (99)
Zajímavosti (15)
- David Bowie se pro svou hudební scénu naučil hrát na violoncello. (Pavlínka9)
- Film se odehrává ve Spojených státech, ale natáčen byl převážně v Londýně. (Pavlínka9)
- Tony Scott se pro tento film inspiroval snímkem Performance (1970). (Pavlínka9)
Reklama