Režie:
Tony ScottKamera:
Stephen GoldblattHrají:
Catherine Deneuve, David Bowie, Susan Sarandon, Cliff De Young, Dan Hedaya, Beth Ehlers, James Aubrey, Ann Magnuson, Bessie Love, John Pankow, Willem Dafoe (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Catherine Deneuve, Susan Sarandon a David Bowie září v gotickém příběhu o nehynoucí kráse, nekonečné vášni a nehorázně ceně, kterou za ni museli zaplatit. Několik set let stará upírka z Egypta jménem Miriam a její milenec, upír John, loví obyvatele New Yorku, kteří s oblibou navštěvují tamní kluby. Miriam svým milencům může propůjčit dlouhověkost, ovšem nemůže jim zaručit nesmrtelnost. A tak, když John začne nečekaně rychle stárnout, svede Miriam Sarah - lékařku, která se věnuje předčasnému stárnutí... (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (158)
Skvělý rozjezd obstarala píseň Bela Lugosis´s Dead (naštěstí notně zkrácená), následovalo několik minut, v nichž se zmateně střídaly krátké záběry a po zbytek filmu sledujeme příběh upírky Miriam, která se se svým nelehkým údělem musí poprat jak umí. Celý film je stylizován do dekadence a temnoty a vytváří úžasnou atmosféru, charismatičtí David Bowie a Catherine Deneuve stejně jako několik hezkých záběrů potěší. Proto mě zklamalo, jak se vyvíjel příběh, který mi připadal zdlouhavý, nudný a ve výsledku o ničem. Jsem trochu na rozpacích, když mám snímek hodnotit. ()
Upíří erotické love story ze svérázných osmdesátek, kdy žváro bylo ještě v módě a v discoklubech řinčely skřípavé tóny synthetisátorů. Vizuály v ustavičném pološeru disponují nevšedním spojením krásy, poetiky, ponurosti a stravitelné brutality a nesestoupí ani o píď z estetického vrcholu elegance. Nedomrlý děj a absurdní závěr však vysály můj počáteční entusiasmus na pouhý průměr. ()
Hlad je přesně tím druhem snímku, které mám rád. Film, který se snaží přistupovat k tématu v rámci žánru novátorsky, je nápaditý, režijně zajímavý a kvalitně herecky obsazený. Tenhle debut Tonyho Scotta ve své době kritika doslova ztrhala, vadily tam zejména lesbické motivy mezi Catherine Deneuve a Susan Sarandon. Deneuve se dokonce od toho filmu pod tlakem médií distancovala. Pro mě zůstává film mezi čtyřmi a pěti hvězdičkami, kdy absolutní hodnocení sráží příliš jednoduchý scénář, na druhou stranu se přikláním k pěti hvězdičkám už kvůli tomu uplatněnému úhlu pohledu, který se v hororové oblasti objevuje jen zcela výjimečně. Pro Davida Bowieho to byl vedle titulní role ve snímku Muž, který spadl na zemi nejvděčnější herecký part v jeho životě. Pokaždé, když vidím nějaký laciný béčkový upírský snímeček, tak v duchu nějaké to procento Hladu přidám. Celkový dojem: 90 %. Nejde o akční upírský film, ale o psychologické upírské drama se zvláštní atmosférou, které předznamenalo vznik úspěšnějšího Interview s upírem. ()
Tuhle hororovou artovou psychotičnost natočil Tony Scott, který většinu své pozdější kariéry zasvětil tupoučkým efektním akčňárnám? Pro mě tedy docela šok - a to jak v pozitivním (jak dobrý film The Hunger je), tak v negativním (k jakým filmům to Tony později dotáhnul) slova smyslu. Každopádně na tento film se vyplatí kouknout - nejenom pro tu závěrečnou scénu se "zombie" upíry, kterou osobně považuju za jednu z nejhezčích a nejatmosféričtějších hororových sekvencí vůbec. ()
Nádhera. V záplavě filmů s upírskou tématikou je toto, společně s Let the Right One In (2008) klenotem. Jemným, romantickým a přesto dramatickým, drsným a hororovým klenotem, jenž je podáván s lehkostí a elegancí. I když snímek plyne pomalu, aspoň se tak člověku zdá, stopáž ubíhá rychle a dokáže dokonale vtáhnout diváka do děje. Catherine Deneuve je v roli Miriam neuvěřitelná. Elegantní, charismatická, milující a přesto tak chladná. Hrozně chladná a necitlivá, když se nad tím člověk zamyslí. Přesto je ní člověk okouzlen stejně jako snímkem samotným, jehož děj graduje pomalu, nenápadně, ale jistě do parádního finiše, jenž je jedním z nejlepších v hororové filmografii. Skvěle zahraná role, a vůbec přítomnost, geniálního Davida Bowieho jen snímek ještě více obohacuje a dodává mu jistý a perfektní neogotický náboj (začátek filmu je uchvacující). ()
Galerie (99)
Zajímavosti (15)
- David Bowie prohlásil, že kvůli specifické chraptivosti svého hlasu chodil každý večer na most George Washingtona a z plného hrdla vyřvával všechny punkové písničky, na které si vzpomněl. (Matty)
- Kostýmní výtvarnice Milena Canonero jednoho dne během natáčení zmizela a nebyla k nalezení. Později se zjistilo, že letěla do Říma nakoupit kapesník pro Davida Bowieho. Letěla tam na vlastní náklady, jelikož zjistila, že v Londýně nejsou k sehnání látky, které by ve filmu uplatnila. (Pavlínka9)
- Na filmu spolupracovat slavný maskér Antony Clavet, který se proslavil svou prací pro italské vydání módního časopisu Vogue. (Pavlínka9)
Reklama