Režie:
Steven SoderberghKamera:
Steven SoderberghHudba:
Cliff MartinezHrají:
Michael Douglas, Don Cheadle, Jacob Vargas, Benicio Del Toro, Dennis Quaid, Tomas Milian, Catherine Zeta-Jones, Emilio Rivera, Erika Christensen (více)Obsahy(1)
Kriminální snímek známého režiséra Stevena Soderbergha vznikl na motivy britského televizního seriálu Traffik z roku 1989. Film se ovšem odehrává na americko-mexické hranici. Tři vzájemně propletené příběhy pojednávají o nikdy nekončícím boji proti drogové mafii. Mexický policista Javier Rodriguez se i navzdory své předvídavosti zaplete s kolegou do války dvou konkurenčních drogových gangů. Předseda amerického protidrogového úřadu Robert Wakefield zjistí, že jeho šestnáctiletá dcera je závislá na tvrdých drogách. Spořádaná panička Helena Ayalová teprve po zatčení svého muže zjistí, že její manžel je jedním z hlavních amerických distributorů drog, dovážených z Mexika… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (477)
Zaujímavý spôsob prevedenia na filmové plátna..!Príbeh drog zobrazený z viacerých hľadísk,hranie sa s farbami-kamerou...nespočet hereckých výkonov.Postavy,ktoré mali"nasrať"nasrali a postavy,ktoré mali práve naopak utešiť(potešiť)potešili..!Prelínanie príbehov,ktoré sú viac než reálne a zaujímavé taktiež potešilo...celkové hodnotenie 5*!Obsahovo,myšlienkovo umelecké dielo..! ()
Režisér Steven Soderberg ma osobne trošinku sklamal, narozdiel od Dannyho jedenástky, dvanástky či trinástky. Myslím ale, že film verne a bez rukavičiek mapuje realitu o drogách a svete okolo drog a to je jeho najväčšou devízou. Škoda že sa to Soderbergh nesnažil viac zhustiť a zároveň skrátiť. Takých 120 minút by bolo optimálnych. Z hercov zaujme predovšetkým Benicio Del Toro a práve jeho príbeh ma bavil najviac. Inak celkom dobre natočený film. Osobne som to čakal trochu lepšie, ale aj tak to stojí za pozretie. Je tu priamo luxusné herecké obsadenie, samé zvučné mená. Páčila sa mi tu aj Catherine Zeta-Jones v najlepších rokoch. Bola to vtedy skutočne sympatická mladá dáma. ()
Vždy jsem na Soderberghovi obdivoval ten zdravý odstup a nadhled, kdy faktům ustupují emoce, přesto to resp. právě naopak, na zážitku nic neubírá. Takový je i Traffic. Syrový, odosobněný pohled na jedno z nejpalčivějších témat našeho světa, tj; působivá exkurze do světa drog. To jak na stranu poptávky, tak nabídky, napříč celým spektrem, tj; od malých rybek (bezvýznamných pěšáků) až po úplné špičky. Soderbergh nementoruje, je pouhým pozorovatelem, nesoudí a nechává na samotném divákovi, ať si úsudek udělá sám. Co se samotného závěru týče, možná může SPOILER scéna s B. Del Torem sedícím u osvětleného baseballového hřiště plného dětí aneb “kdo si hraje resp. nenudí se, nezlobí” vyznívat (lehce) naivně, ale opak je pravdou. Pokud by se vytratila i ta poslední kapka naděje, můžeme to tu rovnou zabalit. Tuhle hru asi skutečně nelze vyhrát, to ale neznamená, že bychom ji měli přestat hrát. Přičemž paradoxně nejúčinější zbraní jsou ty nejmenší bitvy (vy)bojované uvnitř rodin, jak Soderbergh ukazuje na postavě soudce resp. právě jmenované hlavy ONDCP (otce) R. Wakefielda, přesvědčivě ztvárněném M. Douglasem. Traffic je snímek, který se opírá o silný příběh resp. více než zběžně propracovaný mnohovrstevnatý scénář, působivé herecké výkony, syrovou kameru a lehce upozaděnou režii, která dává hercům dostatečnou volnost, ale přitom je to právě ona, která má vše pevně pod kontrolou. Jako návdavkem nastoluje spoustu otázek na mnohem širší diskuzi a byť ta sama o sobě ještě nikdy nic nevyřešila, jako odrazový můstek to není málo, nemáte ten pocit? 95%[Můžeme polemizovat nad tím, zda-li by se postavy ztvárněné M. Douglasem resp. C.Zeta-Jones i v reálném světě (za)chovali stejně, nicméně právě díky přesvědčivým hercům, nemám důvod věřit v opak. Rodina je potřeba chránit.Tečka]. ()
Výborný snímek, sršící režisérskými nápady. Ať už (hlavně zpočátku) různobarevné podbarvení jednotlivých dějových linií, či až dokumentární kamera. Herci také skvělí, Benicio del Toro je opět dokonalý. Ale třeba i Don Cheadle mile překvapil. Vpodstatě výborný film, po všech stránkách bezchybně řemeslně odvedená práce, přesto to ve mě zanechává dojem, že ty nejsilněji působicí filmy se v Hollywoodu prostě nenatočí. Nevím proč, ale párkrát jsem si během sledování vzpomněl na Iňáritovo Amores Perros (ani nevím proč:)). Asi proto, že u něj jsem celou dobu zíral s vytřeštěnýma očima a čekal, co bude dál. Tady ani tolik ne. Nevím, možná to je už mou určitou antipatií k onomu hollywoodskému puncu, kterého se ani tento film nedokázal zbavit. Ale stejně dávám 5*. Je to skvělý film, který se rozhodně vyplatí vidět. ()
Je až neuvěřitelné z kolika odlišných pohledů na drogovou problematiku lze natočit ucelený a fungující film. Díky širokému rozsahu natočil Sorderbergh téměř až sociologickou sondu do světa distribuce a užívání drog, objektivně je zde popsána válka dealerů, práce policie, dopad na rodiny a dalo by se toho najít více. I přes tento masivní záběr je film přehledný a díky skvělým hercům a režii i záživný. ()
Galerie (52)
Zajímavosti (36)
- Benicio Del Toro sa stal tretím Portorikáncom a druhým mužom z Portorika, ktorý vyhral Oscara. Prvý bol José Ferrer (za film Cyrano de Bergerac - 1950). (Astonko)
- Scéna, ve které jede Michael Douglas na hranici Kalifornie, byla natočená opravdu v hraničním městě Tijuana. Obraz a zvuk je v této scéně nekvalitní proto, že se nepočítalo s tím, že by scéna ve filmu nakonec zůstala. Douglas se začal vyptávat mimo scénář Rudyho M. Camacha na situaci kolem drog, přičemž Camacho byl v té době skutečným pohraničním policistou. Steven Soderbergh scénu natáčel na ruční kameru a modlil se, aby ho pohraničník neoslovil jako pana Douglase. (don corleone)
- Jeden den po natáčení se vracel James Brolin ke svému autu a nachytal dva mladíky, jak se mu pokouší vloupat do auta. Jelikož měl na sobě stále policejní uniformu, ve které natáčel, zlodějíčky pořádně vystrašil a ti utekli. (don corleone)
Reklama