Režie:
John BoormanKamera:
Philip H. LathropHudba:
Johnny MandelHrají:
Lee Marvin, Angie Dickinson, Keenan Wynn, Carroll O'Connor, Michael Strong, John Vernon, Sharon Acker, Sandra Warner, Bill Hickman, Sid Haig, Kathleen Freeman (více)Obsahy(2)
Při přepadení banky je stárnoucí gangster Walker (Lee Marvin) postřelen svým komplicem, který vzápětí zmizí s ukradenými penězi i s ženou svého přítele. Walker se dostane do pověstné věznice v Alcatrazu, kde si musí odpykat dlouholetý trest. Po celou dobu svého trestu je posedlý jedinou myšlenkou-jak krutě se pomstí zrádnému společníkovi a nevěrné ženě. Když však je konečně najde, zjistí náhle, že má co dělat s celou zločineckou organizací.... (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (99)
Znáte naléhavější zvuk, než zrychlující se klapot podpatků Lee Marvina? Díky některým indiciím jsem si vybral možný výklad "předsmrtelné blouznění s upnutím na pomstu", ale právě ta halucinogenní forma, flashbacky a celková roztěkanost mi nějak nesedly do noty, stejně jako strojené drsňáctví gangstera Walkera bez křestního jména, co chce něco zpět a nejsem si moc jist, jestli jsou to zrovna peníze.. ()
Naprosto jedinečný film, který vám zase připomene, že film nemusí být jen obyčejné zaznamenání toho, co se děje před kamerou, ale je možné více propojit hudební, respektive celou zvukovou složku s tou obrazovou. "Bez okolků" má děj, ale ten je tak trochu až na druhém místě, protože v první řadě je to, jak je obraz a zvuk podán. To vytváří skvělý dojem. Bohužel to, že se trochu na děj zapomíná, se pak postupně směrem k závěru projevuje víc a víc. Škoda, protože jinak by to byl neskutečný film. ()
Vida, tak ona ta gibsonova Odplata je vlastně remakem marvinových Bez okolků. Musím uznat, že po téměř otravném úvodu se zřejmě "uměleckým" střihem(jež mě málem odradil od dalšího sledování), se snímek rozjel k nezastavitelné jízdě za onou odplatou zhmotněnou dlužnými 93 tisíci dolary. Lee Marvin je jako zatvrzelý a neústupný gangster Walker naprosto skvělý a ostatní herci ve vedlejších rolích odvádějí též solidní výkony. Takhle nějak by to mělo vypadat. ()
Přímost, drsnost a cyničnost Dirty Harryho, kafkovskost Rozhovoru od Coppoly ( nebo taky Domina od Stanley Kramera ), asociační střihy ve stylu Angličana od Stevena Soderbergha ( ten se sám přiznal, že z tohoto filmu vykrádal ), psychedeličnost let šedesátých, výborná vizuální stránka ( typické syté barvy + jejich sladění, využívání velkých otevřených prostor nebo naopak sixties "kubistického" strohého interiérového designu ), rychlé tempo. Ukrytá perla. John Boorman měl na začátku kariéry výbornou formu, škoda že tyhle filmy u nás vůbec neběží a málokdo je ( a režiséra ) zná... -- A Lee Marvin byl asi největší "cool motherfucker" let šedesátých -- "You´ll ask him for the money, he´ll say no, and you kill him" - "Yeah, Something like that" -- A napodruhé jdu na 5*. Film, která mý ukrytý podprahový rozměr ( nutí k dalším shlédnutím ) a jeho feeling vám z hlavy jen tak nevymizí, stejně jako obrazy z něj ()
No vida předtím jsem neměl ani potuchy, že tohle je film kterým se vlastně inspirovala Odplata s Gibsonem a to do jisté míry až tolik, že by se skoro dala označit za přímý remake který se teda povedl o třídu výš. Každopádně ani tenhle originál není úplně špatný, ale rozumím, že někdo může mít problém s tím, že to je taková typická nikam nespěchající navíc divácky dost odtažitá sedmdesátková záležitost. Nicméně charismatický Marvin je držák a tak i když tady už se moje hodnocení na čtvrtou hvězdu nevytáhne, tak jsem rád, že jsem se o existenci tohohle filmu dozvěděl a doplnil jsem si ho. V rámci porovnání s Odplatou ne úplně marná záležitost.65% ()
Reklama