Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1994 a někteří studenti právě odpromovali. Jako jedna z nejlepších absolventek vysoké školy by měla mít Lelaina Pierce před sebou zářivou budoucnost. Realita je ovšem mnohem těžší. Lelaina pracuje jako produkční asistentka nesnesitelného moderátora ranní televizní show. Ve svém volném čase natáčí jízlivý a často až urážející videodokument o svých vrstevnících. Aktéry jejího dokumentu jsou promiskuitní spolubydlící Vickie, Sammy, který potlačuje svou přirozenou sexualitu a její nejlepší kamarád Tray, velmi nadaný mladík, ovšem zároveň rebel bez přirozené životní motivace. Lelaina se seznámí s Michaelem, ambiciózním producentem, který chce uvést její dokument v televizi. A tak se ambiciózní dokumentaristka z ničeho nic ocitne uprostřed podivného milostného trojúhelníku. Na jedné straně stojí zajištěný, materialistický Michael a na druhé věčně filozofující, přitažlivý Tray. Film je režijním debutem Bena Stillera. (TV Barrandov)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (78)

imados 

všechny recenze uživatele

První režisérský počina Bena Stillera lze hodnotit velmi kladně. Podařilo se mu poutavě zachytit klíčové životní období přechodu ze studií do zaměstnání, což s sebou mnohdy nese hořkosti, zklamání a ztrátu ideálů. Winona jako vždy okouzlující, Ethan Hawke jako hloubavý intelektuál také přesvědčivý a trojlístek hvězd doplňuje protivný a nesympatický Michal v podání samotného režiséra. Všechno dobré, až na ten konec, ten mi připadal až příliš hoolywoodský. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Je to takovej film o procitnutí z bezstarostnýho školního života do reality. Hledání práce, shánění peněz, do toho nějaký to řešení vztahů... Ty vztahy se řešily až zbytečně moc a bez toho přiblblýho romantickýho happy endu bych se fakt obešel, ale jinak se mi to docela líbilo. Potěšila mě taky přítomnost mejch oblíbenejch herců Bena Stillera (v poněkud netradiční roli kravaťáka) a Janeane Garofalo (tradičně asociální postava). Jo a v zajímavostech jsem si přečet, že to byl první film, ve kterym se objevila Renée Zellweger, tak jsem čekal, co předvede a ona se tam jen tak mihla asi na 10 sekund a neřekla ani slovo. Prostě debut jak noha :-) 75% ()

Reklama

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Hlavní hrdinka si nahrává na kameru dění v pronajatém bytě, kde čtveřice přátel vypráví o svém dětství i současnosti a sem tam uspořádají mejdan. Stejně nudný a banální je film. Je jako videodeník nepříliš talentovaného a nápaditého filmaře, takže může zaujmout jen jeho nebo jeho známé (a ty nejspíš pouze ze soucitu). Všechny postavy tohoto filmu jsou navíc protivné svou nevyhraněností a nerozhodností. (6. 1. 2011) ()

bobby_jean 

všechny recenze uživatele

Mám pocit, že vsetky filmy o kamošoch a láskach a mladíckej neschopnosti uchytiť sa vo svete dospelých, boli v tých rokoch natáčané omnoho realistickejšie. Žiadne zbytočné drama, ani trápne pokusy o melanchóliu. Tá tu prichádza tak nejak prirodzene a nevtieravo. Prosto realisticky. Nikdy som nebola fanda Bena Stillera, ale že toto tak pekne zrežíroval, to fakt smekám klobúčik. A aby som nezabudla, Winona bola neskutocne zlata. ()

greetchen 

všechny recenze uživatele

Vidět to v devadesátých letech, možná hodnotím jinak. Dnes už má všechna ta rebelie trochu podivný patos, takže obsahovou stránku pominu. Zaujalo mě to ale obsazením. Ethan Hawke je tu rozhodně nepřehlédnutelný a má potřebné charisma, asi si s ním budu muset pustit ještě nějaký další film z té doby. Totéž bohužel nemohu říct o Benu Stillerovi, který je mi tu krajně nesympatický. A Winona Ryder je sice krásná a hraje dobře, nemohu se ale zbavit, že se od devadesátých let moc nezměnila a herecky nikam nepovyrostla. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (45)

  • Žena, ktorá chce od Winony Ryder, aby definovala "iróniu", je matka Bena Stillera, Anne Meara. (jofffo1)
  • Explicitné odkazy vo filme na Horúčka sobotňajšej noci z roku 1977 boli zjavne pokusom vytvoriť "kultúrny duch času" a spojenie medzi prevažujúcou generáciou a obchodným vplyvom, ktorý film mal koncom 70. rokov, a tým ako by mal tento film nádejne ovplyvniť demografickú skupinu "Generáciu X" na začiatkoch 90. rokov, vrátane zvukovej stopy. V tomto kontexte bol film rezonantným zlyhaním, a to tak zo strany kritikov, ako aj komerčne. (Pat.Ko)
  • Nápoj Diet Coke bol do scenára špeciálne zakomponovaný, pretože Helen Childress z neho žila. (Pat.Ko)

Reklama

Reklama