Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Tragickým hrdinou příběhu je mladý biolog dr. Petr Gabriel, čestný, pracovitý a slušný vědec, který obětoval veškerý svůj čas výzkumu léku proti infekční žloutence. Cestou na svou chatu se seznámí s pohlednou stopařkou Olgou, ale společně strávený večer zcela nečekaně končí tragicky. Když se totiž podnapilý Petr vrací na chatu poté, co svou novou milenku vezl do Kladna, srazí autem malého chlapce. Odváží ho do nemocnice, ale když zjistí, že chlapec cestou zemřel, zpanikaří a s vidinou ztráty práce, kariéry i dosavadního života ukryje tělo v malé jeskyni. Vzápětí vše ještě zhorší, když se pokusí svalit vinu na dvojici nevinných mladíků, kteří se v době tragické nehody vloupali do jeho chaty. Zpočátku vypadá jeho verze událostí nejen pravděpodobná, ale také podložená řadou důkazů i svědectví. Nejen Olga však záhy pochopí, že chlapce zabil on, i když neúmyslně. Také vyšetřovatel major Válek z pražské kriminálky má pochybnosti a dr. Petr Gabriel začíná chybovat. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (72)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Hele, ono by to bylo i na těch 5*, protože vedený je ten film naprosto dokonale, ale to by to nesmělo být tak utahané. Tohle se totiž Fukovi (myslím Otakara, ne Františka - hahaha pokus o vtip) překvapivě fakt povedlo. Vedené je to opravdu perfektně, vyvíjí se to, jak má, psychologické je to dost (i když já osobně bych přitvrdil, třeba nějakými nočními můrami, pak by to podle mě mělo atmosféru jak sviňa), kameru to má skvělou a herecké výkony jsou taky dost dobré, navíc některé scény dokáží zapůsobit, třeba ta, ve které hledá tělo toho kluka. Ale i tak se to prostě táhne. Začátek je kromě těch road movie záběrů strašně utahaný a i když se to od chvíle, kdy se to konečně rozjede, zlepší, i tak mi to připadalo poněkud vleklé. Jinak ale nemám co vytknout. 4* ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Na tomhle filmu není nic, co by výrazně rušilo, přesto zároveň nedokáže stoprocentně zaujmout. Nicméně jako psychologická sonda (spíše než kriminálka) je to zdařilé. Jako v typově podobném filmu ze stejné doby Muž na drátě, tak i tady se dosud řádný občan dostane na scestí, odkud není cesty zpět. A i když se hrdina ve zkratové situaci chová zbaběle a i zákeřně v zájmu zachování své kariéry, má pro něj divák pochopení. Scénáristicky je to vymyšlené nadmíru dobře, i když vrcholem napětí je zazvonění telefonu a každá sebeméně emočně vypjatá situace se řeší za pomoci cigarety. A za všech okolností kladný hlasatel morálky Radovan Lukavský je mírně šablonovitý, ale na to jsme zvyklí. ()

Reklama

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československý psychologický kriminální film, v němž nešťastnou náhodou vedoucí výzkumného oddělení P. Gabriel srazí autem desetiletého chlapce. Pachatel, jehož ztvárnil J. Kanyza, nedokáže unést vlastní vinu, ukryje tedy nebohou oběť v lese, pokouší se zahladit stopy a své provinění se snaží hodit na dvojici trampů, které přistihl, když se mu vloupali do chaty. Nepříjemnou komplikaci pro Gabriela představuje stopařka Olga (J. Jurištová), která inkriminovanou noc strávila s Kanyzou a postřehla nepatrný detail, díky němuž pochopila, že pachatelem je právě její milenec. Snímek je vyprávěn způsobem, kdy je pachatel ponechám svým výčitkám a zoufalství a práce kriminalistů je skryta v pozadí, navenek vychází pouze výsledky pátrání, jež jsou konfrontovány s pachatelem. Rameno spravedlnosti zde představuje pouze major Válek v podání R. Lukavského, jenž svým navenek milým jednáním s Gabrielem uměle potlačuje podezření a snižuje tak jeho neklid, ovšem pouze do té doby, než ho psychologicky dotlačí k tomu, aby se sám usvědčil. Právě díky upozaděné práci kriminalistů, má tak film silný psychologický charakter a ukazuje vnitřní myšlenkové pochody pachatele. Ve vedlejších rolích se objevili V. Zavřel a T. Juřička v rolích trampů, S. Bartošová jako Gabrielova bývalá žena. Snímek s patřičným napětím podle scénáře všestranného P. Schulhoffa natočil O. Fuka a zabývá se psychologií pachatele trestného činu, který se marně snaží zmást kriminalisty, s ohledem na obsazení mého oblíbeného J. Kanyzy a zajímavý a poutavý příběh hodnotí nadprůměrně. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Podpriemerny a slaboduchy normalizacny film o tom, jaxa vinnik nehody snazi zotriet vinu a zrejme aj stopy ...... od Otakara Fuku som videl Pumpari od Zlate Podkovy 1978, a to bol asi jeden jediny film, ktory sa mi od neho pacil. Herecke vykony slabe, dialogy o nicom ... navyse hnusne kulisy. 30 % ()

Colonist 

všechny recenze uživatele

Tento film jsem poprvé viděl někdy v dětství a pamatuji si, že mě zaujal. Asi ve mně opravdu zanechal dojem, protože zápletku (někdo srazí autem kluka a chce to ututlat) a drobné střípky jsem nezapomněl. Bohužel jsem zapomněl, jak se film jmenuje a kdo tam hraje. Až před nedávnem jsem náhodou na tento film narazil a po přečtení synopse jsem poznal, že je to ono. Tak jsem tedy po cca 15 letech film zhlédl znovu a musím konstatovat, že to, co jsem si po dlouhá léta z letmých vzpomínek sestavoval v hlavě, bylo lepší než film samotný. Příliš velká šance má totiž poměrně dlouhý a pomalý rozjezd. Kluka Kanyza srazí až po 20 minutách, kdy zbývá už jen něco málo přes hodinu do konce filmu. Pak už to není špatné, líbil se mi psychologický rozměr filmu a postupný rozklad Kanyzovy postavy. Jeho herecký výkon je ostatně nejlepší stránkou filmu. Konec je bohužel předvídatelný. A představoval bych si více interakcí mezi Kanyzou a policejním vyšetřovatelem (něco ve stylu Columba). Škoda, mohlo to být lepší. Pro mě spíš Příliš promarněná šance. P. S. Hapkova italská píseň je úděsná. Nechápu, že ji jsem si z dětství nepamatoval :) ()

Galerie (32)

Zajímavosti (2)

  • Autor scenára Petr Schulhoff chcel film aj režírovať, ale kvôli veľkým bolestiam a postupujúcou rakovinou, ktorou trpel to nebolo možné. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama