Reklama

Reklama

Smrt v přímém přenosu

  • Francie La Mort en direct (více)
Trailer

Obsahy(1)

Rok 2021. Lidé žijí spokojeně a šťastně a skandálních námětů je stále méně. Když televizní štáb zjistí, že Katherine Mortenhoe (Romy Schneider) umírá na rakovinu, přesvědčí dobrodruha Roddyho, aby si nechal do levého oka voperovat miniaturní kameru, pověsil se na paty nešťastné ženě a snímal prakticky každý její krok. Roddy musí dbát na dvě věci, pravidelně ošetřovat oční kameru speciálním roztokem a nesmí oko nechat déle než pět minut potmě, jinak oslepne. Honička za umírající zpočátku vypadá jako rutinní plnění povinností, ale když se Roddy s Katherine sblíží, dochází mu zrůdnost celé akce. Couvnout však už nelze...

Málokdo v době uvedení snímku na plátna kin tušil, že hlavní představitelce zbývá necelého půldruhého roku života. Vedle ní a Harveye Keitela si nelze nevšimnout Maxe von Sydowa, zato jen málokdo v tehdejší době zaregistroval Robbieho Coltranea v roli řidiče limuzíny. (Robbi)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (75)

classic 

všechny recenze uživatele

Všímal som si v prvom rade hviezdny herecký ansámbel, a taktiež samotnú techniku spracovania tohto nezvyčajného snímku Bertranda Taverniera, pričom príchod „vysokého Švéda” prichádza až v trištvrte filmového času, ale tým nechcem povedať, že by som vytúžene očakával jeho scény, aj tých pomenej, ktoré má, stoja za to. Sledoval som najmä viacero postáv, ktoré rozohrávali divnú „patriu šachu” , keď hyenistický televízny režisér Vincent Ferriman poverí svojho človeka - Roddyho, ktorému implantovali miniatúrnu kameru do oka, aby sa doslova zavesil na “umierajúcu” spisovateľku Katherine Mortenhoe, že ju bude týmto spôsobom snímať 24 hodín NON-STOP, a v štúdiu sa začne vysielať surová Reality Šou, o čom Kate spočiatku netuší... I Roddy najprv kývne na túto metódu, no s postupnými slzami v očiach, že sa len prizerá, ako sa jeho spoločníčka postupne systematicky likviduje. Všetko sa deje zo zištných dôvodov vytvoriť nový TV. Fenomén bez akýchkoľvek vedľajších zábran s extrémne vysokými percentami sledovanosti, a teraz si vezmite jedno na zreteľ, kde sme my ľudia dnes ? Nevidíte to, všade okolo seba, len v inej podobe...? Nadčasová, trochu neznáma „klasika” , ktorá má veľa do seba a Romy Schneider je naprosto strhujúca, unikátna, až zimomriavková, že postupne čoraz viac zdeptaný Harvey Keitel jej značne sekunduje. ()

Kryton 

všechny recenze uživatele

Televizní look na orwellovskou budoucnost, kde si lidé dávají kamery do očí a sleduji cizí smrt jako reality show. Příliš dlouhý film na dané téma. Ovšem vidět "mladého" Harvey Keitela s hárem není k zahození. Mimochodem rok 2021 vypadá jako raná 70. léta 20. století. Zřejmě za 50 let se umí dát kamera do oka, ale auta stále mají spotřebu 20l/1km :D. Hodnocení OST: Ryze televizní podkreslení. 5/10 ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavý námět, ale hrozně nepovedené zpracování. Plytký romantický film, který má neskonale přepálenou stopáž. O sci-fi se nedá v tomto případě mluvit a za drama bych považovala spíše uondaný scénář. Pokud někdo čeká na kritiku médií, doporučuji mu neztrácet čas tímto snímkem a rovnou se podívat na Ztracenou čest Kateřiny Blumové. Od standardního amerického béčka se Smrt v přímém přenosu takřka ničím neliší. Za zmínku stojí pouze výkon Romy Schneiderové, ale byť hraje jak o život, film stejně zachránit nedokáže. Druhým kladem je Duhamelova hudba. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Scifíčko z roku 1980 nám predstavuje svet o 40 rokov neskôr a robí to tak, že sa okrem nejakej tej novej technickej vymoženosti typu kamera v hlave nič nezmenilo. Nič proti, len potom prečo nemohlo ísť o budúcnosť blízku, prípadne alternatívny súčasný svet. Prvá mestská hodina sa sleduje veľmi dobre, tá druhá na vidieku už ale v sebe nedokáže zakryť, že vyše dve hodiny je na túto historku trochu príliš. Motivácie hlavnej mužskej postavy po dlhšom spoznávaní tej hlavnej ženskej ostávajú v podstate nemenné až do záveru, kde film boduje najviac. ()

MrPierc 

všechny recenze uživatele

Příběh se odehrává v blízké budoucnosti, kdy lidé již všechno viděli. Viděli všechno, až na přirozenou smrt stářím, protože starým lidem se od určité doby podávají psychofarmaka, aby byli věčně šťastně nafetovaní. A tak vymyslí jednu zrůdnou hru s neznámou ženou a vnoří jí do reality show, která nikdy neskončí. Lidé uvidí všechno a dotyčná se svěří se vším, protože neví, že ji natáčí lidským okem a také neví, kdy ji čeká blízká smrt. Je to nechutné a zvrácené. Je to pornografie 21. století. Lidé si to žádají a jsou dojatí, protože oběť o kameře neví a je přirozená. Je to uvěřitelné, je to vysoce sledované, je to hit. Dříve byla smrt jedince tabu a o pomatení před jasným koncem, se nikde moc nemluvilo. Tady se můžou konečně kochat hořkým koncem a smrtí. Poznají oběť i její nejniternější tajemství a milují ji za to. Jsou dojatí a soucítí s ní. Možná ani tvůrci sami netušili, jak to je dnes aktuální téma. Smrt je přece tak osobní a intimní věc a přesto pro cizího neznamená nic. Reality show je jako sraček a až se nějaká TV odhodlá, tak toto začnou určitě natáčet, protože lidé jsou zvědaví. Je to hnus. Film byl velmi citlivě natočen. Romy Schneider byla krásná a lidská (2 roky před svou opravdovou smrtí). ()

Galerie (28)

Zajímavosti (14)

  • Mezi Romy Schneider a Harvey Keitelem při natáčení bujilo skryté nepřátelství, které herečka těžce nesla. Zarytý stoupenec stylu Actor's Studio (podrobně propracované práce postav, pak teprve improvizace) Romy dráždí. Ta je na tento způsob práce alergická, preferuje naopak na začátku odrazit se a proplout k závěrečné klapce. Tehdejší manžel Biasini se je pokoušel usmířit, avšak bez velkého úspěchu. (theSaint)
  • Natáčení snímku probíhalo ve Skotsku, zejména ve městě Glasgow. (Komiks)
  • Romy Schneider těsně před odletem na natáčení do Skotska psala v hale letiště Roissy režisérovi dopis: „Budu hrát tvou Catherine, celou dobu, až do konce. Nahání mi to strach, ale tu roli beru. Budu ji hrát bez slitování, bez jakéhokoli sentimentu a já doufám, že ty mi pomůžeš.“ (theSaint)

Reklama

Reklama