Knihy smrti vypráví tři zdánlivě nesouvisející příběhy, které jsou do sebe zapletené v prostoru a čase. Hlavním tématem je ale smrt a to, že smrtí život nekončí... (TV Prima)

Recenze (91)

Morholt

První kapitola se zabývá dívkou, která utíká nejen před svou rodinou, ale hlavně před svou minulostí. Život jí, kromě jiného, komplikuje zvýšená citlivost na zvuky. Na mě to bylo trochu dlouhé. Ne že by byl příběh špatný, ale dal se v pohodě vtěsnat do třiceti minut. Takhle to působilo natahovaně a hlavní hrdinka mi díky tomu začala lézt trochu na nervy. Druhý příběh o matce, mrtvém synovi a chlapíkovi, tvrdícím o sobě že je bránou do světa mrtvých už je jiná káva. Bavilo mě to po všech stránkách a zejména závěr se vydařil na podtrženou jedničku. Hodně dělá i Anna Friel, která je podle očekávání skvělá. Třetí a do určité míry zastřešující příběh má také něco do sebe. Dva zločinci hledají v opuštěném městě Knihu krve a čeká je nejedno překvapení. Tahle část vlastně přímo navazuje na druhou povídku a částečně se prolíná s první. Scéna v kostele výborná, odhalení Knihy taktéž, ale přeci jenom to vyústění bych si představoval jinak. Celkově příjemně divný a hodně slušný celovečerní debut. 75% ()

tron

Vôbec nie zlé a mať to vyladenejšie scenáre (konce jednotlivých „poviedok“ mi pripadali trochu... divné) a áčkarskejší kasting, možno by som dal aj/až 4*. Takto to občas hapruje, občas je v scenároch niečo, čo tam byť nemuselo, občas v nich chýba niečo, čo v nich po správnosti byť malo a akože sorry, ale 100 metrový pád z útesu a zlomená ruka? To ako vážne? Inak ale hororová spokojnosť. ()

Kudly4

Parádní všechny tři povídky, které do sebe v závěru krásně zapadnou. Tempo je dost pomalé a na první pohled se bude zdát, že se jedná o obyčejný, nudný, stereotypní Horor, který spousta lidí vypne už po 30 minutách, ale mě to pohltilo svoji atmosférou už od samého začátku a ve finále mám díky Books of Blood nádherný, Hororový zážitek. Sice si už BoB sám od sebe nikdy nepustím, ale jsou Horory, které stačí vidět jednou a nikdy na ně nezapomenete. Originální, šílený, krutý, temný. Za mě krásné 4 hvězdy (476. hodnocení) ()

Trevor

Jenna to má za 5*, Miles za 4* a záver s Bennettom ta celé vygraduje a dá tomu skvrlú bodku. 2 z 3 príbehov by s prehľadom stačili na samostatné 90 minútové psychologické horory, pravdepodobne najlepší horor roku 2020, svojim spracovaním trochu odlišný. Tých 5* ktoré dávam pomerne málo si zaslúži aj vďaka nadpriemerným hereckým výkonom. ()

BoredSeal

Měl bych zdůraznit, že Clive Barker, autor předlohy, ze které si film částečně bere, je možná můj nejoblíbenější hororový spisovatel (se Stephenem Kingem v osmdesátkách žánru vládli, každý svým nenapodobitelným stylem). Tudíž se na každou jeho adaptaci z povinnosti podívám, ale už předem mám pochybnosti. Knihy krve se snaží pořešit i takové otravné hardcore fanoušky jako já tím, že předlohu modifikují (a modernizují) - občas i inovativně, ale nějak se kromě nepříjemných věcí souvisejících s choulostivostí lidského těla nedaří tvořit temnou atmosféru (s vyjímkou adaptace antologii rámující povídky Mrtví mají své dálnice chybí i erotično). Herci jsou většinou průměr, s vyjímkou záběrů na prosklennou vilu z dálky film vypadá tak nějak televizně a jedna ze tří částí je vysloveně úplně ohraná záležitost, kterou jsme už v jiném provedení viděli. Pokud máte absťák a nečetli jste Barkera, asi budete pozitivnější, snad byste ale udělali radši, kdybyste si Knihy krve přečetli. :-) ()

• Ve druhém příběhu Mary (Anna Friel) sděluje svým studentům, že její syn Miles zemřel ve svých sedmi letech. O pár minut později ji však vidíme u Milesova hrobu, na němž je vyryto datum narození 9. května 1987 a datum úmrtí 20. dubna 1993, což by znamenalo, že Miles zemřel v necelých šesti letech. (Morrighan)
  • Natočeno na motivy „Books of Blood“, série hororových sbírek beletrie, kterou napsal britský autor Clive Barker v letech 1984 a 1985. Celkem existuje šest knih. (Johnny.ARN)