Reklama

Reklama

Legenda o "1900"

  • Itálie La leggenda del pianista sull'oceano (více)
Trailer

Obsahy(1)

V jednom z prvních dnů nového století nalezl Danny Boodman, pomocník z kotelny, na palubě zámořské lodi Virginian, novorozeně chlapce a rozhodl se dítě skrýt v tajemných prostorách podpalubí. Posádka lodi malého vždy nazývala 1900. Chlapec rostl a již v první třídě v sobě objevil zázračný talent při hře na klavír. Dokázal hrát přirozeně procítěně, fascinoval všechny cestující. Kapitán se proto rozhodl ponechat chlapce na palubě lodi, aby bavil první třídu. O 30 let později se neúspěšný muzikant Max setkává v jednom zaprášeném hudebním obchodě se starou nahrávkou překrásného jazzového piana. Dozvídá se, že to hraje 1900 na palubě lodi Virginian a je rozhodnut stůj co stůj zjistit, jaký byl jeho další osud. Dozvídá se však, že loď Virginian je určena k demolici. Max, jat zvláštní předtuchou, spěchá do přístavu a na poslední chvíli demolici zabrání. Než dojde ke konečnému zničení lodi, chce Max ještě naposledy slyšet tu zázračnou hudbu a setkat se s legendou 1900... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (230)

Myrreczech 

všechny recenze uživatele

Překrásný film, vlastně jeden z nejkrásnějších jaký jsem kdy viděl, k tomu jeden z nejnádhernějších soundtracků, jaký jsem kdy slyšel a samotná postava Dannyho Boodmana T. D. Lemon Nineteen Hundred je prostě dokonalá. Nevím co k tomu říct jiného, snad jen ... scéna s odbržděným klavírem by zasloužila šestou hvězdu. ()

Flyer 

všechny recenze uživatele

Tim Roth se dostal divákům do povědomí Tarantinovými Gaunery a Pulp Fiction. Ovšem to, co Tim předvádí v Legendě o 1900, je naprosto famózní, postava pianisty se mi zapsala hluboko do srdce. Film však nestojí pouze na výkonu hlavního představitele, velkou roli zde hraje skvělý námět, Tornatoreho vynikající režie dýchající opravdovou láskou k filmovému umění a samozřejmě hudba Ennia Morriconeho - nedílná součást (nejen) Tornatorových filmů. ()

Reklama

plechulka 

všechny recenze uživatele

Podmanivá záležitost s nádhernou hudbou a fascinujícím Timem Rothem v hlavní roli. Jednotlivé obrazy a scény (jízda s pianem v bouři, souboj pianistů) jsou vypointované, přesně tak, jak odpovídá obsahu - jsou to historky, legendy a komu vadí, jestli jsou trošku přikrášlené (v tomhle je podobná třeba "Velká ryba" Tima Burtona)? Zůstává po nich nostalgická rozmazaná vzpomínka, pár tónu a matných obrysů jako když se malý 1900 díval poprvé zkrz skleněnou mozaiku do tanečního sálu.... ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Zdařilý snímek s nezaměnitelnou atmosférou a úchvatnou hudbou mistra Morriconeho. Příběh sám o sobě je také silný, zejména na svém začátku a poté na úplném konci, avšak působivé momenty se vyskytují v průběhu celého filmu. Klavírní souboj nemá chybu a nedovolí divákovi uhnout pohledem od obrazovky. Tato scéna je opravdu pastvou pro oči a uši. Vcelku jímavá mi přišla i pasáž, kdy se Danny loučí s posádkou lodě a chystá se vykročit na pevninu a prohlíží si z můstku velkoměsto před sebou. ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Pro nás suchozemce neuvěřitelný příběh o člověku, který nikdy neviděl oceán. Ze břehu. A přesto (nebo právě proto) je z něj úžasný pianista a sebejistý člověk. To až do té doby, než se rozhodne vystoupit z lodi a současně ze svého dosavadního života. Hudba je výborná, ale k dokonalosti chybí lepší závěr. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (5)

  • Tim Roth trénoval hru na klavír s učitelem šest měsíců, aby to ve filmu vypadalo reálně. Ve filmu pak vidíme jen hru na umělé klávesy, ale sám Morricone uznal, že to vypadalo přesvědčivě. [Zdroj: kniha Ennio Morricone a jeho filmový svět - Jan Šmíd] (major.warren)
  • Na titulní písni "Lost Boys Calling" se kromě Morriconeho podílel i Roger Waters z Pink Floyd. (frashmaker)
  • Film je založen na divadelní hře Alessandra Baricca Novecento (z italštiny Nové století). Hra je zajímavá tím, že je celou dobu na scéně jediný herec, představitel (ve hře nepojmenovaného) Maxe Tooneyho. (gjjm)

Reklama

Reklama