Reklama

Reklama

VOD (1)

Když Max Mercer zůstane o Vánocích sám, udělá cokoli, aby ochránil svůj domov před vetřelci. (Disney Channel)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (79)

Likan7 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem trojku, čtyřku i pětku, takže moje hodnocení se tak trochu odvíjí od toho co za peklo jsem před tím viděl. A i když vlastně nerad, tak tu jednu * týhle šlamastice rád musím. Je totiž filmovější a člověk nemá tak moc chuť si vypálit oči. Jasně, nudí to, jasně, je to pitomý, hloupý a hnusný. Ale tak nějak jsem to přežil, aniž bych chtěl všechny na place pohlavkovat. To o čtyřce, pětce říct nemůžu. Jediné hezké, funkční scény jsou jen díky originální hudbě z původních filmů. To by se jeden skoro dojmul. ()

M.i.k.e odpad!

všechny recenze uživatele

tak přesně takhle si představuji filmy,které se promítají v pekle v nekonečné smyčce.Původní Sám doma mělo jednoduchou premisu,která ale dávala smysl a i když by zloději ve finálním zúčtování taky nejspíš nepřežili úplně ve zdraví,bylo to (a stále je) extrémně vtipné.Tady premisa nedává smysl a vtipné to není ani trochu.Máme tu malého nesympatického zmrda,kterého rodiče zapomenou doma - ne nešťastnou náhodou,prostě na něj zapomenou protože chrápal v autě - a pak tu máme dvojici "lupičů",kteří ale nejsou lupiči,ale pouze zoufalý manželský pár,kterému hrozí že přijde o dům.Samozřejmě moc rozumu nepobrali a jsou to paka,ale nejsou to záporné postavy a ve chvíli kdy si vezmou do hlavy,že jim MNZ sebral věc,která by jim mohla zachránit domov a chtějí jí zpátky by jim divák dokonce i fandil,jakkoliv to celé šlo vyřešit úplně jinak a úplně v pohodě.Tím se samozřejmě rozjede kolo podivných událostí,které vede k tomu,že na ně MNZ nastraží pasti,ve kterých chce oba manžele regulérně zabít,což se mu nepovede, nakonec se zjistí,že všechno je jinak,všichni si odpustí a stanou se z nich kamarádi.Za ty roky sem si zvykl na prznění klasik ať už jejich přímým předěláním,tak snahou na nich parazitovat a tohle je jedno z nejhorších co sem kdy viděl.Trochu doufám,že bude druhý díl,ve kterém se ukáže,že manželé celé to happy friendship jen hráli a ve skutečnosti chtějí MNZ ulovit a mučit.I tak by sice zůstal tenhle film čistou esencí zla,ale alespoň by divák dostal nějakou satisfakci...0% ()

Reklama

Harapes 

všechny recenze uživatele

Když vidím zdejší hodnocení,tak musím jen souhlasit,ale ne tak úplně. Je to sice blbost, nijaké herecké výkony,ani ta zápletka se fakt nevydařila. Ale takových filmů,co je hodnoceno jako odpad je převelice a já bych ostatním řekl, ať se na to klidně podívají. Vůbec nic od toho nečekejte,ale Ty mladší děti budou spokojení. Za mě 40 %. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Původní Sám doma je nestárnoucí vánoční klasikou. Pokračování s podtitulem Ztracen v New Yorku poté rozhodně ostudu původnímu snímku neudělalo. Což se bohužel poté nedá říct o Sám doma 3, 4 a 5. O těch jde nejslušněji, že jde o pohromy a časem se ukázalo, že navazovat na původní Sám doma prostě není jednoduchá práce. Jasným důkazem je tomu i šesté Sám doma s názvem Home Sweet Home Alone. Kdo zakoupením značky studiem Disney doufal v návrat ke kvalitě, čeká ho bolestivá realita.   Je to dle očekávání příšerné. Archie Yates byl možná velmi roztomilým klučinou v Králíčku Jojovi, role kráčející ve stopách Kevina McCallistera mu ovšem prostě nesedí. Právě i casting Macaulaye Culkina tehdy hrál roli v tom, že se původní Sám doma stalo ikonickým hřejivým vánočním příběhem, kdy je velmi snadné neztratit zájem o Kevinovy opětovné konfrontace s Harrym a Marvem a každé Vánoce se k nim vracet. Tím novým ikonickým rodiným filmem by nejspíš chtělo být i právě Home Sweet Home Alone. Jenomže je to v mnoha ohledech předem prohraný boj.   Režie se chopil Dan Mazer, scenárista Dítěte Bridget Jonesové, ale také režisér komedie Děda je lotr. Prostě tvůrce, který nemá s rodinnými komedii žádnou zkušenost a především zkušenost s vedením dětských herců. Jeho kořeny scenáristy u filmů Sachy Barona Cohena jako Ali G a Borat jsou poté poznat například ve scéně, kdy se malý klučina snaží hrát na Tonyho Montanu s tím rozdílem, že místo spousty kokainu zkonzumuje spousty sladkostí. Asi to mělo být vtipné, citování Zjizvené tváře je ovšem z principu tak trochu zvláštní.   Nejsnesitelnější je Home Sweet Home Alone v momentech, kdy se snaží být alespoň částečně svá. Většinu času bohužel ovšem především variuje původní film. Vybudování ústředního konfliktu mezi Maxem a jeho matkou je v porovnání s původním filmem vyloženě směšné, o poznaní horší je to poté ještě s novou dvojicí zlodějů. Rob Delaney a Ellie Kemper se sice snaží, na Joea Pesciho a Daniela Sterna z původních filmů ovšem nemají ani v rámci charizmatu a ani v rámci zábavnosti. I proto, že se zde pokouší scenárista Mikey Day dát záporákům jakousi formu motivace, která ovšem opět opravdu nefunguje.   Obsazení hlavního hrdiny bohužel přináší spousty problémů. Macaulay Culkin byl sice roztomilý, měl ovšem jasně zrakovým vjemem odvoditelnou i formu rošťáctví. To Archie Yates je pouze roztomilý a jako rošťák působí nevěrohodně. Zpětně poté divák musí ještě více ocenit scénáře Johna Hughese k původnímu Sám doma. I zde sice hlavní dětský hrdina prováděl rošťárny a využíval potenciál dítěte v momentě, kdy zůstává sám doma, skrze příběh ovšem postupně přicházeli témata síly rodinných pout a toho, že si nejvíce vážíme teprve toho, co ztratíme.   I separátní linka matky v podání Catherine O’Hare má v původním filmu neskutečnou sílu, zde je ovšem matka hlavního hrdiny v podání Aisling Bea využívaná jen pro vtipy, které mají být vtipné, protože má matka pochopitelný panický strach o své dítě. Příběh Home Sweet Home Alone v sobě nemá žádné emoce i přesto, že se snaží, aby ty emoce obsahoval. Ovšem o ty emoce se snaží tak neskutečně neschopným způsobem, že je to vlastně celé strašně k pláči.   Od začátku je jasně nastavené, že nás úplně nečeká to samé, především v rámci práce se záporáky. Celé se to poté v závěru snaží o strašně dojemné finále, které je ovšem v rámci emocí naprosto prázdné, protože nic z toho vlastně nedává pořádnou váhu. O jistý závan nostalgie se poté tvůrci pokouší i návratem postavy Buzze McCallistera v podání Devina Ratraye, i jeho cameo je ovšem vlastně navíc a vůbec by ve filmu nemuselo být. A je navíc využito i k jednomu momentu, který by v rodinném filmu jednoduše neměl co dělat.   Zajímavé je také pozorovat, jak se změnil přístup. V prvních dvou dílech Sám doma si člověk může užívat, jak si Kevin McCallister maže dva lupiče na chleba, protože to jsou očividně zlí kriminálníci, kteří si nic jiného nezaslouží. Jenže Jeff a Pam jsou pojati jako lidé s poměrně lidskou motivací a když tedy dojde na to, že se i oni dočkávají od hlavního dětského hrdiny značné dávky utrpení, spíše než vtipné je to spíše vyloženě zlé. A v průběhu se vlastně často může v hlavě divákovi vyskočit otázka, zda ve finále není hlavním zlem ten krutý chlapeček s tváří neviňátka.   Hudba Johna Debneye je poměrně unylá a v závěru, kdy se snaží částečně čerpat ze soundtracku Johna Wiliamse z původního filmu je už jednoduše urážlivá. Řemeslná stránka poté působí do značné míry odbytě a levně a jde o jednoduchou otázku toho, že vše dobré na Sám doma zemřelo v roce 1992.   Já vlastně ani pořádně nevím, proč Home Sweet Home Alone dávám alespoň nějaké plusové body. Asi proto, že jde o lepší film než Sám doma 4 a 5, který se svými kvalitami vyrovná alespoň Sám doma 3. V případě těchto dvou filmů jde pak jen o volbu mezi kapavkou a syfilis. Masochisté si budou moci vybrat, zbytek radši půjde o kus dál. A doufat, že už se nikdo nikdy na úspěch původního Home Alone nebude snažit navázat. V tomto případě jsem osobně radši optimista než realista....... () (méně) (více)

BigDeal 

všechny recenze uživatele

Veľmi nešťastný remake. V prvej tretine už síce bolo jasné, že film nemá rovnaké kúzlo, ako originál, ale bol som zvedavý, pretože to vyzeralo, že sa tvorcovia snažia otočiť celý koncept naopak - zlodeji sú v skutočnosti kladné postavy a chalan je nepodarený fagan. Veľa tomu nasvedčovalo: chlapcova rodina je bohatá a nesympatická, zatiaľ čo rodina zlodejov drží pokope. Jediný moment, ktorý má srdce tiež prichádza, keď si Ellie Kemper spomína, ako im bolo dobre v dome, ktorý musia kvôli financiám opustiť. Je preto úplne šialené, že v záverečnej tretine chce film zopakovať bežný koncept Sám Doma - ako môžu tvorcovia očakávať, že sa bude divák baviť na trýznení zlodejov, keď sú to hlavní protagonisti filmu a divák im fandí? Absolútne to nefunguje a je to škoda, lebo inak film vyzerá fajn, hudba znie povedome, zlodeji sú sympatickí, otočený koncept mohol byť zaujímavý a Buzzove cameo je tiež obstojné. Keby na tom trochu viac popracovali, mohol z toho byť slušný priemer. Takto je to len veľké sklamanie. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

Reklama

Reklama