Manažer zpěváka Michala Penka Don Giovanni (Karel Roden) odjíždí se svým svěřencem natočit nový videoklip na Kanárské ostrovy, kde se oba zapletou do mezinárodního komplotu několika mafiánských band usilujících o vzácný recept na Becherovku. (J.Connor)

Recenze (96)

igi B. odpad!

Kanálská dojka... . . . Čuročivý odpad. D.m.s.n. snad největší hnus v polistopadovém úpadku filmové kultury v šašsku. Proč tak příkře? Podívejte se na tu sračku. Vlastně NE! Na to je zvrhlost se dívat. Doufám, že na této zhovadilosti hoši prodělali všechny ty prachy, za které zaprodali "sponzorům" poslední špetku cti a filmařského řemesla. I když vlastně možná ne. Prodat se už dá dnes všechno. Hnus! Howgh. ()

lennyd

Cílem boje mafiánských rodin se stává recept na zvláštní Karlovarský nápoj, Becherovku. Ten se díky spoustě šťastných a nešťastných náhod dostává do nepravých rukou, a obě rodiny udělají vše pro to, aby jej získali... Přiznám se, nejvíc mne nalákalo v textu distributora přirovnání k parodiím Zucker/Abrahams/Zucker, i když obecné hodnocení zde na čsfd dávalo již dopředu tušit, že to žádný velký trhák nebude. A opravdu - nevím kde výše zmíněné přirovnání vzniklo, protože u Kanárské spojky jsem se zasmál snad všehovšudy dvakrát, a to spíš nad hloupostí tvůrců filmu než nad nějakou scénou ve filmu. Kapitolou sama pro sebe je ale hudební doprovod Michaela Penka, tu radši hodnotit nebudu, neb mi stupnice záporných hvězdiček nestačila... ()

merva

Tenhle film je naprostá bomba ! Šílená chaotická vize, která se mi líbí. Bizarní scény, karikaturující filmařské braky (celkem připomínající Lynchův masterpiece Twin Peaks), super kamera, střih i hudba. Skvělé herecké výkony Karla Rodena a Ivany Chýlkové, Michal Penk tomu potom dodává onu bizarní atmosfétu. Rozhodně to neni film pro masy a mnoho diváckých příznívců si nezískal, nicméně to Ivo Trajkov dobře věděl a s tím do natáčení šel, vtipně je na to poukázáno i během filmu (super štěk R. Holého). Kdyby byl tento film natočen v zemi s větším trhem a diváckým publikem (USA,BRD...) rozhodně by si své diváky získal. Bohužel v ČR není pro filmové experimenty mnoho pochopení kor v začátcích 90. let kdy většinu populace zajmaly spíše než nové filmy nově otevřené hranice a supermarkety. Já tento film osobně řadím mezi klenoty porevoluční tvorby. ()

kingik odpad!

Tohle je opravdu velmi špatný film. Kolikrát se dá najít i u špatných filmů nějaké to pozitivum, ale tady to snad poprvé nejde. Nepomohla účast takových herců, jako jsou Roden s Chýlkovou, i ostatní jsou velmi špatní. Film si uvědomuje, jak je hrozný, a tak se po celou dobu snaží shazovat, ale ani to nefunguje. Určitě jeden z nejblbějších českých filmů všech dob. ()

JamesSi

Ne, takové peklíčko jak jsem se bál, ale dobré to není. Naprosto překomplikované, spousta zvratů, málo vtipů a incest s Rodenem? A půlka toho vypadá natočená v hotelu během dovolené. Ale nemůžu říct, že jsem se párkrát nezasmál, to zase ne. Třeba vtípek s Ježíšem na kříži mě fakt překvapil. Trajkov později udělal oceňované filmy, včetně makedonské adaptace Ucha Honey Night, Piagry nebo válečné Golemata voda. Dokonce s filmovými selháními se vyrovnává v trefně pojmenovaném Movie. Nemluvně o jeho roli srbského (?) gangstera v Raplovi. I v tomhle filmu je vidět, že Trajkov má nějaký talent a snahu, jen trochu netrefil cíl. Taky jde o ultimátní devadesátkový film, plný one hit wonder hvězdiček a product placementu. Zasloužilo si to tu neblaze proslulou anti-cenu? Však anti-cena plyšového lva byla do jisté míry taky produktem devadesátek. Dnes už by anti-ceny na prestižní soutěži jako Lev neprošli. ()

• Když na začátku Don Omar (Miroslav Táborský) říká seznam jmen otci, říká jména jdoucí v (českém) kalendáři od Čestmíra po Marcelu. Občas vynechává, například obden. (griph)
  • První oficiálně udělená cena za nejhorší film roku - Plyšový lev. (cariada)