Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
José Luis AlcaineHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Penélope Cruz, Milena Smit, Israel Elejalde, Aitana Sánchez-Gijón, Rossy de Palma, Julieta Serrano, Carmen Flores, Ainhoa Santamaría, Adelfa Calvo (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Dvě nastávající matky, Janis a Ana, se potkávají v nemocničním pokoji, kde se připravují na porod. Obě jsou nezadané a obě otěhotněly neplánovaně. Janis (Penélope Cruz), která je ve středním věku, je z náhodného početí nadšená a na miminko se těší. Puberťačka Ana (Milena Smit) je vyděšená, kajícná a traumatizovaná. Obě ženy si krátí čas společným procházením dlouhých nemocničních chodeb. Janis se snaží Anu povzbuzovat a uklidňovat. Těch pár vyřčených vět, které si během několika hodin vymění, vytvoří mezi nimi velmi úzké pouto. Netuší, že jejich náhodné setkání zkomplikuje a zásadním způsobem změní jejich životy… (Bioscop)
(více)Videa (8)
Recenze (87)
Almodóvar stretol Hemingwaya, ale zakecal sa s ním o materstve. Po zobudení to celý nadšený hodil na papier. Myslel si, že vyšperkuje všetky detaily, ako nezabudnúť odpojiť kameru, keď sa detská postieľka presúva do inej izby, ale v celom filme neriešil kojenie, tak ho aspoň dal na plagát. Výsledok, vrstevnatý príbeh z rýchlika. Komu zvonia do hrobu? Tvojej dcére, ktorá vlastne nie je tvoja, vieš čo, to je na dlho, poď radšej hľadať dávno mŕtvych predkov. ()
Zprvu jsem se těšil na to, že film bude pojednávat o komplikovaném dědictví španělské občanské války... pak se to trochu zvrhlo v, byť lehce fascinující, příběh, na jehož námět lze civět s nevěřícně otevřenou pusou, asi jako když si zajímavá Milena Smit se rty jako Arwen četla genetickou zprávu. Proč to ale všechno vypadá jako kdyby Woody Allen točil telenovelu, nebo co chtěl vlastně Almodóvar nakonec vyprávět, to popravdě netuším. ()
WE SHOULD ALL BE FEMINISTS Těžko lze přijít s random almodóvarovštějším titulem, než Madres Paralelas, a to i když si odmyslíte, že ho známe od Rozervaných objetí. Přesto jakoby se Almodóvar pokoušel dělat všechno i trochu jinak: Natočil film o matkách, v němž je nositelem klíčové rodičovské intuice heterosexuální muž. On, který kdysi diváka freneticky doslova mrdal okázalými nápady od titulků k titulkům, nechává dnes filmařskou náruživost prýštit pozvolněji a erupcemi typu lesbické vzplanutí za tónů Summertime od Janis Joplin spíše šetří. Ať už jde o promyšlenou umírněnost nebo symptom nastupující filmařské impotence, výsledkem je společně s neobvyklým akcentováním politických a historických motivů něco velmi nečekaného - příjemně tlumená divácká zkušenost. ()
Almodovaruv rukopis je citelny od sameho zacatku. Presto mam pocit, ze uz mu dochazi bud sila nebo tvurci schopnosti. Namet je sice stale zajimavy, ale pribeh zasazeny do filmu mi uz moc nesedel. At uz dve dejove linie, ktere spolu aspon na prvni ci druhy pohled moc nesouvisi. A chovani hlavni hrdinky je taky takove neobvykle a nestastne. Ale Cruz podala velmi dobry herecky vykon a cim je starsi, tim je podle me krasnejsi. Je skoda, ze to musim rict u filmu meho oblibeneho rezisera, ale Penelope Cruz je asi jediny duvod, proc tento film videt. Videno v ostravskem Minikine. ()
Tematicky ne zcela vydařený slepenec, ale Pedrovi já odpustím mnohé. Vizuálně precizní, skvěle obsazené, Penélope naprosto skvělá, i to mládě v roli Any mě uhranulo, film, u kterého mě zajímalo, co bude dál a nemám potřebu puntičkářsky řešit kde co. Almodóvar se mi ale do vkusu trefí často, je to tedy film pro mě a chápu, že každému určitě nesedne. Mám chuť na Vše o mé matce a usmívám se, protože ta Penelopka úsměvně chodí. V džínech vypadá jako malé, srandovní, miloučké strašidýlko, které je od pasu nahoru totální TOP, však baletních nožek a klaunovského našlapování, které jako by k ní ani nepatřilo a ve velké večerní nebývá tak vidět, jsem si všimla až v tomhle filmu. O to je mi sympatičtější. Civilní snímek, více témat k zamyšlení, mně se to líbilo. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (9)
- Plakát s názvem Paralelní matky se objevil již v dřívějším Almodovarově filmu Rozervaná objetí (2009). (MonkeyMarty)
- Režisér Pedro Almódovar mluvil o filmu již v roce 2011. Nechal se slyšet, že film by měl být o „mateřském Don Quijotovi“. (MonkeyMarty)
- V jedné scéně přijíždí rodina v červeném autě. Režisér Pedro Almodóvar často ve svých filmech používá právě červená auta. Můžeme si jich všimnout například ve filmech Volver (2006) nebo Rozervaná objetí (2009). (peeteno78)
Reklama