Alice in Borderland

• Japonsko Imawa no kuni no Alice (více)

Série(2) / Epizody(16)

Mladík posedlý hraním videoher se společně se dvěma kamarády ocitne ve zvláštní verzi Tokia, kde všichni musí hrát nebezpečné hry o přežití. (Netflix)

Recenze (144)

DaViD´82

Hrdinové potřebují tragédie. Eintopf², který vykrádá v podstatě vše, co kdy vzniklo na poli žánrových filmů, mangy, videoher, komiksů, klasických děl, geek kultury... Všeho, všude, ve všem. Již pouze na půdě úvodní epizody bezpečně rozpoznáte Personu, Danganronpu, Kostku, samozřejmě Alenku, Project Zero, 28 dní poté, pub kvízy, Saw, Takešiho hrad, Jumanji, fenomén únikovek, Hru, Battle Royale, Hunger Games a dobře sedmdesát dalších předobrazů. Opakuji, to je čistě v rámci první epizody. Každou scénu se tahá za úplně jinou formální pilku a tak každá epizoda působí, že ji točilo trio režisérů, každý po svém, se svou vizí a na just ostatním. Hlavní hrdina je génius formátu "Sherlock hadr", který si řešení a jakože opodstatnění pro ně tahá ze zadele, což je však v japonských záležitostech standardem. A že se opakovaně problémy (vy)řeší díky deus ex machina obezličce na poslední chvíli? To je zde zdaleka ten nejmenší problém. A přesto, světe div se, to funguje jako soudržný ujetostí propojený svébytný celek, který šlape, je mrtě adrenalinový, svět a jeho pravidla vyvolají touhu dozvědět se více, má to neustále nějaké nápady (ne vždy využité, ale když si to sedne, tak všechna čest), hravě si to pohrává s pravidly žánrů, je to formálně vymazlené, nikdy to nepřešlapuje na místě a postavy postupem času přirostou k srdci čili se dostaví i nemalá emocionální odezva. V jádru je to totiž o teorii her aplikované do nekompromisních situací plných Sofiiných voleb, které musí činit sympatické charaktery ve svůj prospěch na úkor ostatních. Což je echt nosný koncept. Jakkoli bych se to zdráhal komukoli doporučit, tak je tady toho tolik, že si v tom snad každý najde to své, co ho na tom zaujme; i to co ho bude nebývale iritovat. Parametry okamžité kultovky to každopádně splňuje ve všech ohledech. | S1: 4/5 | ()

Kingjiri

1. SÉRIE: Prvních pár epizod vcelku fajn zábava a nápaditý náměty na hry. Po příchodu na Pláž už šla zábavnost trochu dolu a objevovalo se čim dál tim víc uloudanejch scén v podobě různejch flashbacků apod. který byly ve směs zbytečný. Závěrečná hra na Pláži včetně vysvětlení existence pláže byly docela sympatický, ale jak se začal příběh postupně rozplétat, bylo napětí o poznání míň než na začátku série. První série za mě tři silnější hvězdy. 2. SÉRIE O poznání víc rozjetý než předchozí série. Hry jsou propracovanější, maj k dispozici víc stopáže a na některejch hrách je nejspíš vidět i vyšší rozpočet. Nějaký z her jsou už teda pravidlama poměrně komplikovaný, takže se v nich člověk občas ztrácí (soud), ale i tak všechny spolehlivě pobavily. Nudnějších scén neni celkově tolik a každej flashback má smysl. Líbila se mi i rozsáhlejší výprava nebo ladění okolí do postapo světa. Jenže moje nadšení nakonec vzalo za svý kvůli nudnýmu finále a trapný závěrečný pointě. Všechny tři fake vysvětlení, který se Arisu během finále dozví byly mnohem lepší než to reálný (nejvíc se mi líbila pointa s hi-tech budoucností). Závěr si sice nechává otevřený vrátka pro další sérii a eventuálně uplně jinou pointu, ale aspoň ten závěr, co jsem zatim viděl, mě teda vůbec nenadchnul. Kvůli velkýmu zklamání v závěru nakonec zustanu i teď u třech silnější hvězd. ()

kenkaku

1.+2. řada: *** Kvalitou/zábavností neskutečně nevyvážené a roztříštěné. Díky tomu se hodnocení pohybuje po epizodách od odpadu až po maximum. Průměr jak první tak druhé řady (a i celého seriálu) proto končí na průměrných třech. Zcela zásadní je proto hodnocení u jednotlivých epizod. Jako celek ale oceňuji perfektní vysvětlení/ukončení seriálu. ()

Výborná záležitost, kde Netflix opět boduje a pro Japonsko je Alice in Borderland nejspíš událost dekády. Jumanji meets Cube meets Escape Room meets Battle Royale!! Alice in Borderland je výborný mix oblíbených filmů zkombinovaný do jednoho a je to neskutečná 8 hodinová jízda, kterou jsem sjel na jeden nádech. Skupina náhodných lidí z celého Tokia je transportována do paralelního světa připomínající virtuální realitu, kde lidé, aby přežili musí hrát nebezpečné hry a odměnou jest několikadenní vízum, kde po jeho vypršení Vás čeká Smrt, takže klíčem k přežití je hrát a vyhrávat. Jsou zde 4 druhy her: Týmové, fyzické, vědomostní a zlomyslné pohrávající si s myslí a emocemi rozdělených do různých úrovní od 1 do 10. V každém díle se hraje jiná hra a vždy se jedná o něco nápaditého a originálního. Hlavní hrdina je absolutní Geek, který v normálním životě nikdy nepracoval a celou dobu hrál jen PS hry, takže v tomhle světě vědomostmi vyniká. Vizuálně žrádlo a nepamatuji si na lepší technické zpracování z Japonska, postavy jsou velmi zábavné, sympatické a některé velmi záhadné, seriál je nabitý i hodně nečekanými zvraty, kde se mi ani jednou nepodařilo uhádnout chod událostí a pointa je správně překvapivá. Vrcholem byl pro mne 7. díl kde došlo na regulérní Battle Royale a krví se zde vůbec nešetřilo, došlo i na jeden výborný fight samurajský meč vs Kung-Fu. Koho baví hry, hádanky, řešení rébusů, které jsou inteligentně vyřešeny, tak bude spokojen jako já. Spokojenost veliká a cliffhanger na 2. sérii parádní. Příběh****, Akce*****, Humor**, Násilí****, Zábavnost*****, Hudba****, Vizuál*****, Atmosféra*****, Napětí****. 8.5/10. ()

P.J.2

Alice in Borderland je seriál plný překvapení. Sympatičtí hrdinové, zajímavé hry, zvraty, akce, napětí a za mě asi nejlepší převedení mangy do hraného seriálu. Druhá série přidá plyn k podlaze ale zároveň se tu objevuje pár hluchých míst, ale jako celek je to lahůdka. Btw: ten konec je hodně k zamyšlení... ()

• Natočeno dle manga předlohy, kterou napsal Haro Aso. Manga vycházela v období od 17. října 2014 do 16. února 2015 a byla prvnotně natočena jako anime. (UncleMorty)
  • Všechny zbraně v seriálu jsou airsoftové repliky od japonské firmy Tokyo Marui. Jediná vyjímka je Kloboučníkův stříbrný Colt 1911 Government. (UncleMorty)