Po šesti měsících na sólové misi najde osamělý astronaut (Adam Sandler) na palubě záhadného tvora a s jeho pomocí zachrání svoje manželství. (Netflix)

Recenze (242)

Motinski

Intimna cesta osamelého kozmonauta na ročnej misii mimo zem. Knihu som nečítal, Sandlera nemusím. Postavu strhaného, utrápeného človeka ktorý sa vyrovnáva s výčitkami som mu úplne neveril (možno miestami) a veľa krát som si predstavil že s iným hercom mohol byt výsledok lepší. Všetko čo sa odohráva na zemi je nudné, všetko čo sa odohráva vo vesmíre (mimo loď) je vizuálne škaredé a nezaujímavé. Ajtak má ale film zvláštne kúzlo. Vzťahová linka si ma napriek istej plytkosti získala. Počúvať CGI pavúka tiež na prekvapenie bavilo a ani neviem presne čím to bolo, no keď sme sa nachádzali vo vesmírnej lodi a pomalými krokmi sa blížili k finále, prevládala spokojnosť. Netflix natočil lacnú undergroundovu sci-fi drámu ktorá neobsahuje žiadne prekvapenie a technické vychytávky v nej vyzerajú ako z komunizmu. Vedel som si ju ale v rámci možností vychutnať. Ťažko sa mi to obhajuje, no je to tak. ()

Streeper

Neviděla jsem trailer, nevěděla jsem o čem to je, ale lákal mě Sandler a příběh vyprávějící o fiktivním českém astronautovi. Asi chápu, co se tím Kalfař snažil říct, je to dost filozofické a hluboké. Ale tomu filmu dost škodí to pomalé tempo. Sandler to zvládá skvěle, musím říct, že to je jeho doposud asi nejlepší vážná role, ve které jsem ho viděla. ()

Ondatra

Co to zas ten Adam Sandál vymyslel? Vůbec jsem tenhle film nepochopil. Už samotnej námět mě docela děsil, protože když američan bude hrát čecha, tak jsem předem věděl, že to nebude žádnej zázrak. A když jsem viděl výsledek, tak jsem byl ještě více překvapený. Nečekal jsem, že celý film bude o tom, že si americkej čech bude povídat s pavoukem v raketě. Do toho ještě lidi, kteří mají arachnofobii, tak na film nebudou moct ani jít. Tenhle film byl pro mě jednoznačně zklamáním, ať už po příběhové stránce nebo po stránce herecké. Příště ať to radši natočí Češi. 4/10 ()

Borrtex

S jistou subjektivní perspektivou dokážu asi pochopit, že knižní předloha sama o sobě musela působit velmi zajimavě, psychologicky i mysteriózně, a že veškeré dialogy a aspekty samoty spolu s podstatou a řešením osobních problémů včetně představy a smyslu pavouka, mohly působit v čtené podobě více kreativně a přirozeně. Zfilmování mi přpadalo jakoby neúplné, atmosféra nebyla dostatečně vstřebatelná, chyběla tomu hloubka a celé to působilo spíše podivným dojmem. ()

Chrustyn

Při sledování Kosmonauta z Čech jsem v mezičase, kdy jsem se nechtěl zabít, přemýšlel nad tím, jestli opravdu chci promrhat 2 hodiny života a hlavně, co vedlo Johana Recka (kterého jsem po seriálovém Černobylu, považoval za génia) k tomu, aby vzal podprůměrnou knihu českého autora, kompletně ji okleštil a udělal z toho pseudo existenciální, meditativní sračku, která snad chtěla být novou odyseou ale vyjma snesitelného vizuálu (vyjma pavouka a konce) je tím nejnudnějším, co jsem za hodně dlouhou dobu viděl. ()

Zajímavosti (14)

• Všechny postavy si i v anglickém znění ponechají česká jména. Adam Sandler jako Jakub Procházka, jeho žena (Carey Mulligan) se stejně jako v knize jmenuje Lenka a Paul Dano namluvil starodávné stvoření pojmenované astronautem jako Hanuš. (Jamal)
  • Věž, která se mihne před tiskovou konferencí s Jakubem (Sandler) a pár scén z výcvikového střediska jsou točené v bývalé Ústřední telekomunikační budově (ÚTB) na Žižkově, která je již zbouraná. (formelin)
  • Jaroslav Kalfař uvedl, že román měl být původně v jiné formě. „Původně to byl jen vtípek o americkém astronautovi, který uváznul na oběžné dráze a jemuž najednou zavolá jeho žena žádající o rozvod.“ Z vtipu se stala povídka napsaná v posledním roce na univerzitě, později plnohodnotný román a následně celovečerní film. (Jamal)