Po šesti měsících na sólové misi najde osamělý astronaut (Adam Sandler) na palubě záhadného tvora a s jeho pomocí zachrání svoje manželství. (Netflix)

Recenze (245)

3DD!3

Doufám, že se mi teď nezačnou zdát noční můry o Hanušovi! Nadhodnotím, protože na český film to není špatné, ale na ten zahraniční v něm hrčí víc než v tom pokaženém kosmohajzlu. Špekatý Sandler není hubený človíček a finální cesta do oblaku z počátku vesmíru vypadá slušně řečeno levně. Nevadilo by to pokud by vztah s Lenkou za něco stál a netvořily jej banální, až strohé dialogové výměny jak z první republiky. Čemuž odpovídá i design a interiéry lodi. Tvůrci Černobylu se nezapřou. Hudba pěkná, Sandler uhrančivý. ()

Dadel

Narozdíl od jiných uživatelů jsem četl knihu, takže můj komentář je erudovanější než jiné:)_____Výsledné hodnocení je průměrné, ale když uvážíte, že to vlastně není sci-fi (nejvíc sci-fi je představa, že by Česká republika vyslala do vesmíru loď s lidskou posádkou), ale festivalové intelektuální podobenství, takový Terrence Malick ve vesmíru s pavoukem, které bylo předhozeno nepřipravenému plebsu s předplatným Netflixu a očekávajícímu Star Wars se Sandlerem, je výsledných 57% ještě dobrých. Je vidět, že si s tím Netflix nevěděl moc rady, zveřejnil to až po několika letech od dotočení (točeno v ČR ve stejnou dobu jako Gray Man, který měl premiéru v červenci 2022) a všechny nejlepší záběry dal do traileru.____Proč tedy i já hodnotím průměrně? Nejprve odbočka ke knize: Kniha je taky průměrná a ne moc záživná. Kdyby ji Kalfař napsal v češtině, v USA by jistě nevyšla a žádný film by nebyl. Samozřejmě to taky není sci-fi. To, co uvidíte ve filmu, je ale jen půlka knihy. Druhá půlka jsou rozsáhlé flashbacky sahající až do Jakubova dětství. Taky je v knize spousta banálních zajímavostí o Česku a české historii (je vidět, že byla psána hlavně pro americké Američany)._____ A co z toho zbylo ve filmu? Skoro nic. Leccos naznačovalo vypuštění slova Bohemia z názvu, ale nejen to, ve filmu zbylo z Česka jen toto: 1) české nápisy v lodi, vlajka na skafandru a poletující pytlík Bonparů 2) slova CzechConnect, Bomba, Ferda 3) jméno Procházka, které nikdo z herců neumí vyslovit (nechápu, když už byli ve štábu Češi, proč se nikdo neozval a neopravil je). Flashbacky zabírající půlku knihy jsou zde zredukovány na větu "Můj otec byl donašeč pro stranu". Je otázka, proč se vlastně film točil v Česku, když tu žádné pořádné záběry na Česko nejsou a 75% filmu se odehrává v lodi a 24% v jiném interiéru. Sandler i Mulliganová působí unaveným dojmem, a role Mulliganové je dost mlčenlivá (10 vět max.). Nejlepší na filmu je tak Paul Dano jako Hanuš a hezky dojemný konec. Tenhle film asi Českou republiku neproslaví, škoda. ()

NiWi

Pomalý, až melancholický snímek o odloučení, vyrovnání se se samotou a poznávání neznámého. Na mě tyto nikam nespěchající filmy většinou fungují, a uspávací tempo mi tak nijak nevadilo. Sandler je zde uvěřitelný a v dramatické poloze již nemusí nikomu nic dokazovat. Vztah Lenky a Jakuba je možná na první pohled ne moc dobře vybudovaný, postupně však začne vše dávat smysl. Dialogy s Aragogem (což je mimochodem cool alternativní název filmu) jsou citlivé a zamýšlejí se nad (ne)logikou v lidském chování a emocích. Spoustu lidí film naprosto unudí k smrti, já však jeho poselství rozklíčoval a proto můžu hodnotit pozitivně. ()

BMW12

Film podle románu českého spisovatele Jaroslava Kalfaře. Už to je úspěch, že Hollywood natočí film s hvězdným Adamem Sandlerem podle českého románu. Sandler zde podává velmi dobrý výkon, film také není špatný, ale má to takové pomalejší tempo i děj. Chápu, že leckoho to může nudit, ale myšlenka filmu je zajímavá a provedení je pro mě vcelku ucházející. ()

lekr

Těžce nepochopený film. Univerzální story o prozření a o tom, že lásku dovedeme docenit (a ocenit) až tváří v tvář samotě a možné blízkosti konce. Každý z nás si v sobě nosí svého Hanuše, jen  většina  z nás mu začne naslouchat až příliš pozdě. Ztráta je koncem i začátkem, a i když nás od sebe dělí třeba miliony světelných let, láska nás pořád dovede spojit. A i ten nejsebestřednější člověk ji ve finále potřebuje sebevíc. Stejně jako všichni. Ano, je to jednoduché, z pohledu celovečerní metráže pro někoho možná až příliš, ale opravdu podle toho umíme žít, abychom mohli říct, že nám to na film připadá málo? Ať si každý sám odpoví.... ()

Zajímavosti (14)

• Stejnojmenný román Jaroslava Kalfaře vyšel v roce 2017 nejdříve v angličtině, až později byl přeložen do češtiny Veronikou Volhejnovou. (Jamal)
  • Jaroslav Kalfař uvedl, že román měl být původně v jiné formě. „Původně to byl jen vtípek o americkém astronautovi, který uváznul na oběžné dráze a jemuž najednou zavolá jeho žena žádající o rozvod.“ Z vtipu se stala povídka napsaná v posledním roce na univerzitě, později plnohodnotný román a následně celovečerní film. (Jamal)
  • Ve filmu nejednou zazní árie „Měsíčku na nebi hubokém“ z opery „Rusalka“ od Antonína Dvořáka. (NiWi)