Skřet 2

(festivalový název)
  • USA Troll 2 (více)

Malý Joshua zná od svého dědečka příběhy o goblinech a o tom jak jsou nebezpeční. Díky tomu má i zlé sny, které se začnou měnit i v boj o život. (Chupacabre)

Recenze (58)

SarumanKo

Existujú zlé filmy, potom filmy natoľko zlé, že sú vlastne zábavné a napokon Troll 2, ktorý je kategóriou sám o sebe. Unikát, ktorý možno ohodnotiť buď čistým odpadom (za kvalitu) alebo bezpodmienečnými piatimi hviezdičkami (za zážitok), kompromisy neexistujú. V jednotlivých aspektoch by ste možno našli horší film, ale Troll 2 je natoľko príšerne natočený, napísaný a zahraný, ale fakt natoľko, že svojou absurdnosťou prekonáva všetko, čo som za svoj život videl. Zároveň je to tak nehorázne vtipné, že som sa celých 95 minút nevládal prestať smiať. Troll 2 je priam stvorený pre kamarátske posedenia a zvráteným spôsobom vlastne uznávam jeho kultový status. Vyvstáva však otázka - je možné filmársky amaterizmus dotiahnuť do takejto miery, alebo názov filmu (ktorý nemá s filmom Troll nič spoločné a za celý čas sa v ňom neobjaví žiadny troll) naznačuje, že ide o veľký vtip? (10/10) ()

zdepapepa

Tenhle film se nedá hodnotit standardní stupnicí. Tenhle film (pokud by to teda nebyla urážka samotného označení "film") je totiž tak špatný, že se z hodnocení odpad! přehoupnul na pět hvězdiček. A ne bezdůvodně! Tedy, tento "film" porušuje snad všechny logické zákony, žádná věc pořádně nedává smysl a celkově je to postavené na hlavu. Ale abych začal - netřeba asi zmiňovat, že žádný troll se ve filmu nevyskytuje a ani to slovo není vysloveno, vždy se hovoří o goblinech, kteří dle filmu jsou vegetariáni, ovšem ti si shánějí potravu přetvářením lidí z masa a kostí na, uhodli jste, salát. Samotný děj filmu se točí o tom, kterak rodina Waitsova jede na výměnný pobyt do městečka Nilbog (neobvyklé jméno, že? jeho "skrytý" význam postavy odhalí až v poslední třetině filmu), společně s nimi jede partička přátel, jejíž leader je přítel mladé Waitsové. Ta pravá sranda ale teprve začne, zábavně vypadající a pastelově zelené rekvizity "jídla" jsou teprve začátek. Během této pouťové jízdy o 95 minutách vás čeká spousta memetických hlášek (kupodivu každé postavě je dána do vínku nějaká), šílené jednání postav, po již zmíněných rekvizitách je nutno zmínit i masky stávající z jutových pytlů a celkem promakaných na obličej (které ostatně byly recyklovány pro film Quest for the Mighty Sword). Zárukou kvality kromě této sáhodlouhé recenze by měl být i fakt, že si film za 20 let vybudoval obrovský kult. ()

SOLOM. odpad!

Tak a máme zde další pokračování, které nemělo být nikdy natočeno. Když jsem před časem vyplňoval menší anketu o tom, které tři filmy patří mezi to nejhorší co jsem kdy viděl, tak tento kousek mezi nimi samozřejmě nesměl chybět. Odpad hororového žánru vzal na sebe podobu bandy trotlů v gumových maskách a s klackama v rukou, kteří běhají po lese a domech. Otřesné masky nedosahují ani po kotníky tomu, co bylo možné spatřit v prvním díle a to ani ten nepatří mezi bůhvíjak skvělé snímky. Trapné herecké výkony nejsou ničím v porovnání se zeleným slizem a nelogickým scénářem. V určitých chvílích lze sice vidět jakousi snahu tvůrců o pěkné záběry –viz člověk-kytka, ale v tom množství toho hnusu kolem se to rychle ztratí. ()

Valenta28

I když sem této patlanině dal tři hvězdičky, (což by mnoha lidí mohlo brát jako zbytečně moc), tak to neznamená, že se mi nelíbil. Naopak. Právě už hodně dlouho mě žádný podobný film tolik nepobavil. A to hovořím o všem. O hereckých výkonech, kostýmech, maskách, prostředí i námětu. Zkrátka sranda, ale taková, že stojí za to. ()

Xeelee

[FOD 2015] Vítejte v Nilbogu. Nesnášíte zeleninu? Tak se na tenhle horor plnej zeleniny a pojídání lidskejch rostlinek radši nedívejte. Budete strašně trpět. A vegetariáni budou trpět v závěru. Vážně, byla by to nádherně děsivá noční můra, kdyby publikum nemělo problém nepočůrat se během záchvatů smíchu, který tenhle film neustále navozuje. Geniální byla maska jednoho goblina. Vždycky když se dostala do záběru, tak lidi vyprskli smíchy. To snad museli tvůrci udělat schválně :D. Jen ten (téměř) konec byl dost zoufalej. Debilnější poražení nepřátel aby člověk pohledal. Tak nějak to ale zapadá do celkový stupidity a neumětelství tvůrců a hereckýho ansámblu. BTW asi jako jedinej sem se dobře najed na rautu, i když musím říct, že syrová zelenina s popkornem a zeleným mlékem je fakt zvláštní kombinace :D. Ale říkám si, jestli sem se na tu pohostinost neměl radši vychcat. Bůhví co to se mnou udělá. Hlavně ten cupcake ozdobenej zeleným cosi vypadal dost divně. A stejně tak ten chutnej zelenej vegetariánskej sliz, kterej jsme dostali před promítáním. Ale když já celej den skoro nic nejed a byl sem vyhládlej jak hlavní hrdinové. ()

Zajímavosti (11)

• Ve scéně, kdy se zastaví čas, se postavy nejenže viditelně pohybují, ale celé zastavení navíc netrvá avizovaných 30 vteřin, nýbrž více jak minutu. (L_O_U_S)
  • Rosella Drudi, manželka režiséra Claudia Fragassa, napsala scénář k filmu jako reakci na to, že se několik jejích přátel v té době stalo vegetariány. (L_O_U_S)