Série(2) / Epizody(16)

Bývalá rytířka Jedi Ahsoka Tano zjišťuje, že zranitelné galaxii hrozí nové nebezpečí. (Disney+)

Videa (6)

Trailer 4

Recenze (181)

Spiker01

Vlastně mě mrzí, že Filloni nezačal přepracováním Clone wars a Rebels do hrané podoby, protože mnoho lidí přijde k Ahsoce s čistým štítem a třeba já na ty animáče nikdy koukat nebudu, leč ocenil bych celý hraný příběh. Nicméně se v podstatě jedná o pátou řadu Rebels, samostatně to víceméně funguje a pokud se přenesete přes domnělou woke agitku, dostanete výborně vypadající seriál (Dave Filloni s novou technologií umí lépe pracovat), s fajn hrdinkou, Rosarii Dawson jsem si nakonec docela oblíbil. Není to žádná must see šleha, co by měl každý vidět jako byla tehdy první řada Manda, ale pokud se seriál SW budou ubírat tímto způsobem a sledovanost bude dostatečná, já si na to vždycky čas najdu. Jen bych ocenil už konečně nové příběhy mimo časové období hlavních 9 epizod. ()

JM87

Po otřesné nové trilogii, kterou se snažím ignorovat vzniklo pár počinů, který byly fajn. Mandalorian, Boba Fett a Rogue one. Ale Ahsoka je z toho nejlepší. Hodně hraje na nostalgii, vychází dost jak z prequelů, tak z původní trilogie a je prostě fajn. Samozřejmě, pokud člověk neviděl Clone Wars nebo Rebels, asi nepochopí co se tam děje. Nicméně bylo strašně milý vidět zase Anakina s Ahsokou ve hrané podobě. Jediný minus jsou občas drobný kraviny ve scénáří. Oproti Kenobimu, který psali snad zfetovaní scénáristi to tady tak hrozný nebylo a jednalo se spíše o detaily, který jsem schopnej odpustit. Díky za tento seriál! ()

TwoFace

— What was first just a dream has become a frightening reality for those who may oppose us. — Ahsoka je jako milostný dopis celému Star Wars univerzu a všemu, co v něm dosud Dave Filoni vytvořil. I když často nemám rád, jak se Filoni snaží své milované dítě Ahsoku procpat úplně do všeho, na její samostatný seriál jsem se těšil. A i přesto jsem byl velmi překvapen. Scénář je skvělý, hudba nádherná, souboje naprosto úžasné. Ahsoka přináší do Star Wars univerza hodně, rozšiřuje jeho mytologii, po letech odhaluje osudy oblíbených postav (očekávaný návrat Ezry mě moc potěšil a bavil), propojuje všechny éry a do hrané formy přenáší věci a postavy, které jsme dosud viděli jen v animaci. Znalost Clone Wars a Rebels je pro sledování Ahsoky klíčová, ze Star Wars je už regulérní cinematic universe, navazuje se i na Mandaloriana a vše spěje k velkolepému filmovému crossover zakončení. Převést animované postavy do live-action se povedlo velmi dobře. A to i přesto, že na mě Rosario Dawson svým toporným ztvárněním Ahsoky působila většinu času vcelku nesympaticky (vlastně bych byl možná raději, kdyby tu Ahsoka vůbec nebyla, už jen její samotná přítomnost ve všem po jejím konci v Rebels totiž celkem narušuje canon), ostatní postavy to naštěstí vynahrazují. Hlavně Ray Stevenson a Lars Mikkelsen jsou ve svých rolích naprosto fantastičtí. Po víc jak třiceti letech na scénu v hrané podobě vstupuje legendární velkoadmirál Thrawn a jeho návrat jako dědice Impéria nemá chybu. S tím se pojí i to, co na Ahsoce vážně velmi oceňuju a sice, že je každá epizoda důležitá, nacpaná zajímavými věcmi, posouvá děj dopředu a není zde žádný filler. Ahsoka by klidně mohla jít do kin jako plnohodnotný film, kvalitou je skutečně někde jinde. ()

Motinski

Dejovo nejde o nič prelomové ajkeď príjemné pocity prevažujú. Vidieť zaujímavé lokality, svetelné meče a Rosario Dawson ako vdychla život mojej obľúbenkyni z Clone Wars bola paráda. Interakcia s Anakinom v piatej epizóde je zážitok ktorý som netipoval že niekedy uvidím v hranej podobe. (očividný fanservis, no aj tak som bol na mäkko). Seriál ale obsahuje hluché miesta, skratkovité motivácie a nedostatočné vykreslenie hrozby v podobe Thrawna. Sabine bola občas otravná a určite som si viac obľúbil nakriklad Heru. Asi bude chyba že som nevidel Rebelov, dlhšie potom trva naladiť sa na správnu vlnu a zoznámiť sa s charaktermi ktoré iní divaci už poznajú. Star Wars nikdy nepatrilo k vrcholom scenáristiky, takže nečakajte prepracovaný príbeh plný zvratov. Občas ale stačí aj jednoduchá oddychovka s momentami čo fanúšikom vyčaria úsmev. A to sa v mojom prípade stalo. Tie 4* sú síce slabšie, v posledných dvoch epizódach som dokonca rozmýšlal nad ešte nišším hodnotením, ale v porovnaní s Obi-wanom funguje všetko lepšie. Príbeh drží pokope, súboje majú dynamickejšiu choreografiu a aj vizuál je bohatší. Teším sa na pokračovanie. 1.séria 7/10 ()

luka4615

Vydařený seriál z milovaného Star Wars univerza, který sice má poněkud vágní start, nicméně pak, když si všechno konečně sedne, všechno začne fungovat jako po drátkách. Ashoka režiséra Dava Filoniho se může pochlubit vtahujícím příběhem a precizně dávkovanou akcí, která působí civilně a uvěřitelně. Za zmínku zde rovněž stojí i samotné obsazení, z něhož vyjma Rosario Dawson markantně vyčnívá i Ray Stevenson či třeba Lars Mikkelsen jakožto velkoadmirál Thrawn. Jsem vážně velmi vděčný za to, že se tvůrci rozhodli tuto trestuhodně opomíjenou postavu přivést do hraného Star Wars světa. Jeho děsivá aura dodává každému záběru zcela nové podtóny, které příjemně navnadí na další sérii. Co tedy dodat na závěr? Pokud máte rádi počiny ze světa Star Wars a jste obeznámeni s dějem animovaného seriálu s podtitulem "Rebels", tak Ashoka je přímo pro Vás. Již od samotného začátku je zde totiž citelný fakt, že seriál vznikl díky přičinění skalního fanouška Filoniho pro nás, další fanoušky. Právě díky lásce a respektu, který látce prokazuje totiž Ashoka vypadá naprosto skvěle a lahodí mým očím, již od dětství upřeným k předaleké galaxii. Skvělá práce! PS: Pomyslnou třešničkou na dortu pak zůstává účast Haydena Christensena, který si užívá každou vteřinu své ikonické role! (Disney+) „Your legacy, like your Master’s, is one of death and destruction.“ ()

Zajímavosti (58)

• Morgan Elsbeth (Diana Lee Inosanto) patří k Dathomirským čarodějnicím nebo Dcerám Allya (na památku dathomirské jedijské mistrině Allya z dob Staré republiky (300 BBY+). Ony samy byly během Velké čistky v průběhu Klonových válek prakticky vyhlazeny. Svůj podíl na tom měl tehdejší separatistický generál Grievous, který osobně vedl pozemní útok za účelem vyhlazení Nočních sester (jednoho z hlavních klanů Dathomirských čarodejnic) a jejich představené matky Talzin. (Veskoslav)
  • Uniforma Thwarna (Lars Mikkelsen) vychází z německých nacistických uniforem. Zejména jeho kalhoty, čímž se zpátky odkazuje na původní trilogii, kdy Impéirum mělo k „nacistům“ velice blízko. (Veskoslav)