Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V malé pražské prodejně potravin se jednoho dne objeví revize, kterou vede nový pracovník, neúplatný pan Kurka v podání Rudolfa Hrušínského, u něhož si letos připomínáme 25 let od úmrtí. Na rozdíl od vedoucího provozovny Milana Vorla (J. Booth) je jeho zástupkyně, půvabná Alena Burdová (A. Heywoodová) nečekanou inventurou zaskočena. Žena je totiž do svého šéfa zamilovaná a měla s ním dvouletý poměr, který nedávno skončil. Alena nicméně dosud kryje manko, které vytvořil Vorel kvůli nákupu nového auta. Drahý koňak a cinzano se totiž téměř neprodává, a tak si dvanácti chybějících lahví dosud nikdo nevšiml. Milan s Alenou musejí alkohol opatřit do příštího rána, kdy bude inventura pokračovat. A skutečně se jim to s vypětím sil a nervů podaří. Jeden z kontrolorů však omylem rozbije jednu z lahví na regálu a zjistí, že místo koňaku v ní byl čaj. A stejné je to se všemi dražšími lahvemi, kromě dvanácti… (Česká televize)

(více)

Recenze (73)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Třicet jedna ve stínu se chce tvářit jako velký evropský film, ale díky scénáři je to jen prachobyčejná česká dobová kriminálka ambiciózního režiséra, což by ještě vůbec nemuselo být na škodu, pokud by ovšem nestála na tak banálním příběhu, jakým jen ,,rozkrádačka" socialistického majetku může být, ještě že to zachraňuje ten konec a trocha té psychologie. Rudolf Hrušínský coby oživlé svědomí byl skutečně silný moment. Kolik se toho může skrývat v jednom pohledu a výrazu tváře...Snímek (jistě schopného a progresivního) Jiřího Weisse dobře ilustruje civilizační posun, který kinematografie i společnost (a to nejen česká) za to zhruba půlstoletí urazila... ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Spravedlnost bývá nejenom slepá, ale v mnoha případech i hluchá a chromá ... a podle toho náš svět vypadá. Kriminální zápletka pomáhá rozehrát komorní psychologický příběh nešťastné, naivní a především jednostranné lásky, která je ochotná přinést i tu nejvyšší oběť. P.S.: 1) Milé dámy, ne aby vás napadlo se jím inspirovat - žádný chlap za to nestojí ... ;-) ... 2) Z dnešního pohledu se celá kauza může zdát nicotná, neboť ohledně nejrůznějších kriminálních deliktů není žhavá současnost ani zdaleka tak úzkoprsá. ()

Reklama

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Kdo by snad očekával podobnou inspekci a kupu srandy jako u Holek z porcelánu, ten by se šeredně mýlil. Tato československo-britská spolupráce je totiž o dost vážnější, dramatická a psychologická stránka příběhu je docela na slušné úrovni. Jen škoda, že to má místy takové unylé tempo. Po stránce hereckých výkonů si však nemůžu stěžovat. Britské duo James Booth a Anne Heywood předvedlo velmi dobrou práci, stejně tak i náš Rudolf Hrušínský. Byl jsem velmi mile překvapen, jak jim to klapalo. Myslím si, že v tomto případě jde o lehce nadprůměrnou záležitost. 60% ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Ojedinělý projekt, protože kolik znáte česko-britských koprodukcí vzniklých v šedesátých letech? Počáteční atmosféra by se dala krájet, přestože prvních šest minut filmu nepadne jediné slovo, později úskokem k psychologii a v Aleniných reminiscencích se dost vytrácí. Výborné obsazení, nad nímž o hlavu vyniká výtečný Rudolf Hrušinský, herec každým gestem. Způsob, jakým ten člověk vejde do skladu za obchodem, nemusí mluvit a přesto se vyjadřuje jasně... Mladičký Ladislav Potměšil si tu zahrál filmového syna Rudolfa Hrušinského, aby o dvě desetiletí později ztvárnil filmového otce vnuka stejného herce. Za zmínku stojí i neuvěřitelný Vladimír Menšík, který na minimu prostoru předvádí maximální výkon. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Rudolf Hrušínský prakticky nesundavá nehybnou masku úřednického suchara a když promluví, jeho hlas zní monotónně, ale přesto všechny ostatní přehrává o parník. Není to tím, že by zbytek osazenstva zahrál špatně. Naopak. Jenže Hrušínský byl jedinečný. Co se týče britské koprodukce, tak souhlasím s tím, že ta tady byla prakticky zbytečná a co se herců týče, vystačili by jsme si z vlastních zdrojů, ačkoliv Anne Heywood obstála ve všech ohledech. Na druhou stranu chápu, že točit se západními filmaři muselo být tehdy lákavé a navíc měl film větší šanci prosadit se i za zdánlivě se rozpadající železnou oponou. 85% ()

Galerie (11)

Zajímavosti (1)

Související novinky

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

16.08.2017

Cynismus Humphreyho Bogarta, šarm Roberta Mitchuma, křehkost Lizabeth Scott, rafinovanost Alfreda Hitchcocka, temné příběhy z Mexika, napínavé filmové jízdy noirovými vlaky a standard v podobě… (více)

Reklama

Reklama