Odhodlaný Nikolas se při hledání svého táty dostane do kouzelné země, kde potká elfy i svůj osud. Domů se vrátí s darem naděje. (Netflix)

Recenze (91)

Streeper

Na tohle jsem se tak strašně moc těšila! Trailer je kouzelný a opravdu mě nalákal, ale s výsledkem jsem trochu zklamaná. Příběh to je originální, je to zajímavé pojetí, jak vznikli Vánoce, ale dějová linka je strašně slabá. Vyloženě tam není ani pořádný záporák a Sally Hawkins se do téhle role vůbec ale vůbec nehodila. Její výkon mi přišel strojený, nudný a prostě fakt špatný. Škoda, že se na ději nezapracovalo více a nevymyslelo se něco víc záživnějšího. Kvůli tomu je to spíše horší průměr pro opravdu malé děti, ale dospělého to nepobaví. ()

Bauer

Už rok mám tento film v seznamu na Netflixu. Minulý rok jsem chtěl tento film zhlédnout, ale nějak na něj nedošlo a byla to chyba. Naštěstí letošní nabídka v televizi byla jako téměř vždy nic moc, tak došla řada na tento film a musím říct, že jsem byl nesmírně překvapen. Výborný vánoční film s krásnou atmosférou a s velmi povedeným příběhem. První větší role Henryho Lawfulla a myslím si, že ten mladý herec je celkem talentovaný. Uvítal bych klidně druhý díl. Za mě určitě 4* a vánoční film, jak má být. ()

Eliott

Jasné, je to pro děti, ale i tak si nedovedu představit, že bych z toho někdy mohl být nadšený. Chvílemi se to dost táhne a příběh je to hloupý a naivní. Co mi ale vadí nejvíce, je zhodnocení dobra a zla. Kdy býti hodný, znamená všemu uvěřit a nechat si srát na hlavu. Mimo to, je to díky Netflixu docela zpolitizované a plné nejrůznějších klišé. Váhal jsem mezi 2-3*, ale je tu mnoho moc hezkých a lepších pohádek. 45% PS: Ještě bych rád zmínil neuvěřitelnou názorovou rozpolcenost hlavních postav, které jsou schopny během chvilky zcela nepochopitelně obrátit. ()

cernymotylek

Velice milý Vánoční příběh, který mi učaroval. Kdo má v sobě kousek dítěte, jistě pochopí. Vysvětlení, jak vznikly Vánoce a dárky, je kouzelné, doslova. A mnohem hezčí a poetičtější než americký Santa Claus. Má to, co má správný vánoční příběh mít. Kouzla, podněcuje dětskou představivost. Krásný příběh, krajina, víly, elfové. Za mě pět hvězdiček ()

CaptainCzech

Někomu to sice může připadat zbytečně přísný, ale za mě hodně naivní a nudný snímek. Vánoční filmy jsou značně specifický, ale jsem zastáncem toho že každý snímek může být jak pro děti, tak i dospělé. Což jasně dokazuje Klaus, který je taky od Netflixu. Herci nejsou vůbec sympatičtí, příběh ušitý na míru pro předškoláky, završený dialogy a chováním postav u kterých si člověk akorát tak ťuká na čelo. Jediné co můžu pochválit je obsazení Maggie Smith a vizuál některých scén. Velká slabota ze které se pro mě Vánoční klasika rozhodně nestane. ()

• Film vznikl na základě knihy „Kluk jménem Vánoce“ od britského spisovatele Matta Haiga. (Teres)
  • Natáčení filmu probíhalo v Laponsku, Finsku (Kilpisjärvi), Anglii (Londýn), Slovensku (Vysoké Tatry) a v České republice (Hrad Křivoklát, Středověký skanzen Řepora a Barrandov Studio). (GASTON73)