Ruby je potomkem neslyšících rodičů a je v rodině jediná, kdo slyší. Když zjistí, jak moc ji baví zpěv, bude se muset rozhodnout mezi svými sny a rodinnými povinnostmi. (Apple TV+)

Recenze (201)

sidzej

Feel good movie. Really. Milá sonda o plnení snov v prostredí rodiny, ktorá je odkázaná na jediného počujúceho člena, ktorý sa musí rozhodnúť či sa vzdá svojho sna, aby jeho rodina takpovediac prežila. Hlavne je to film plný ľudskosti s veľmi príjemným obsadením. Chváliť Emiliu Jones ani nemusím, už svojím účinkovaním v seriáli Zámok a Kľúč ma presvedčila že má pred sebou sľubnú budúcnosť. Taktiež musím vyzdvihnúť oscara pre herca stvárňujúceho otca rodiny, bol vážne skvelý. Dosť mi to celé pripomínalo nedávnu oscarovku Zelená Kniha a presne takýto typ filmov, ktoré človeka svojou jednoduchosťou a úprimnosťou dokážu dojať si cením každým rokom viac a viac. ()

TheEvilTwin

Dokonalost. CODA není jen běžné drama, jak by se mohlo dle popisu a žánrového zařazení zdát, naopak jde o široce komplexní film, který obsahuje snad vše do puntíku tak, jak by mělo být. Dočkáme se trochu z rodinného dramatu, teenager high school love-story, humoru, ale stejně tak i drsného střetu reality slyšící dcery s životem neslyšící rodiny a jejich vzájemného (ne)pochopení. Chemie v rodině funguje excelentně, celý film je jednou strašně zábavný, jindy kontrastně neskutečně emotivní a ve finále dojde i na slzy. Ke konečné spokojenosti a plné pětihvězdné palbě z největší části ale přispívá jednoznačně Emilia Jones, která nejenže výborně hraje, ale hlavně je krásná, milá, její zpěv je čistý a bezchybný a dokáže chytit za srdce. Z nečekaného outsidera se vyklubalo jedno z největších překvápek v drama žánru a tohle mě uspokojí klidně i na další měsíce. ()

joehot

Veliký překvapení, který nezkazil ani naprosto retardovanej českej překlad (nechápu, proč je potřeba překládat) názvu filmu, který svádí k tomu, že jde o lacinou telenovelu. A on přitom feel good s ohromným srdcem, velikým smyslem pro humor, tak pěticí skvěle napsanejch dialogů a hned trojicí vrcholovejch scén ve finále. ()

Dale

Fajn film, ktorému toho Oscara doprajem, aj keď určite nebol ten naj z nominovaných. No keď ho porovnám s priemernými filmami, ktoré získavali Oscarov posledné roky, tak je to jeden z najlepších filmov s Oscarom v hlavnej kategórii. A som rád, že porazil favorizovaného, ale nie lepšieho Power of the Dog. Príbeh síce nie je okrem témy nepočujúcich ničím výnimočným, ale má dobré tempo a aj pár silných momentov. Všetko to podporujú kvalitné herecké výkony celej rodiny, samozrejme najviac vyčnieva Troy Kotsur, ale aj Emilia Jones je výborná. A Marlee Matlin síce nie je taká skvelá ako v Bohom zabudnuté deti, ale konečne po dlhom čase má dobrú úlohu a stále vyzerá skvele, aj 35 rokov po svojom najvýznamnejšom filme. Čo by za to iné herečky dali... ()

Johnny.ARN

Emilia Jones si skôr či neskôr pre tú sošku pôjde. Mladá, extrémne talentovaná, už len skutočne dobrý projekt a pár rôčkov skúseností. Otázka ale znie, aj o rok sa môžme tešiť na film s prvkom posunkovej reči? Stane sa z toho nová tradícia ako povinné nominovanie zberačov? CODA vskutku neprináša nič nové. Mladá má ťažký život skrz rodinu, jeblých spolužiakov a musí sa s tým vysporiadať. Celý čas to je o boji, čo chce, čo by mala a čo musí. Postavy sú definované hneď od začiatku, ich posun je len veľmi malý. Nie sú vyslovene protivné, skôr sympatické, aj keď majú svoje oné. Celý príbeh je zasadený do predvídateľnej šablónky, až do konca, čo mi tu konkrétne trochu vadilo. Na úkor inovatívnosti je tu ale veľa emócií, ktoré búchajú z každej strany. Hlavne je tu veľa scén, ktoré nútia diváka k zamysleniu. Plus to má silné posolstvo, čo som u Zvuku metalu minulý rok nezaznamenal. Jednu sošku by som im doprial, nešklbal som si kotlety a keď to budete pozerať v slabšom emočnom rozpoložení, na konci Vám slzička ukápne. 3 z 5 ()

• Filmovalo sa na viacerých miestach v americkom štáte Massachusetts, v rozmedzí od 22. augusta do 17. októbra 2019. (MikaelSVK)
  • CODA znamená „Child of deaf adults“ neboli dítě hluchých rodičů. Název odkazuje právě na Ruby (Emilia Jones). (UhLee)