Western, ve kterém psanec (Jonathan Majors) zjistí, že jeho úhlavní nepřítel (Idris Elba) bude brzo venku z vězení, a tak dá znova dohromady svůj gang, aby se pomstil. (Netflix)

Recenze (159)

Soweek

V první řadě je potřeba si uvédomit, že se jedná o jakýsi "blackstern" a ne klasický western. Je to v podstatě hodně podobné Djangovi. Film sází na cool dialogy a momenty, brucewillisovské hlášky před smrtí a moderní hip hopový soundtrack podkreslující zábavný béčkový popkorňák. Za mě vlastně velká spokojenost, protože právě od Djanga jsme tu nic podobného neměli a i když to Tarantinovi nesahá ani ke kotníkům, tak se stále jedná o solidní celovečerák. ()

netWoor

Korektní doba si žádá nekorektní počiny. Tak tedy černošský western. To by ani tak nevadilo (indiáni ve filmu nejsou, koukat na černého Vinnetoua by mě asi nebavilo), aspoň víme hned od začátku, že se nejedná o historický počin. Začátek ještě ujde, vše se tak nějak rozjíždí a nad kokotinou typu proč jedou bandité prérií s hadrama na hlavě mávnete rukou. To vše až do přepadení vlaku. To už je taková kokotina (od zastavení vlaku, přes jednání vojáků až po rozuzlení, proč převáží vězně), že závěrečný odchod záporáka za padání prázdných nábojnic na zem (ty vole, z revolveru?) je jen vyvrcholení. Vypisovat všechny hlouposti ani nemá smysl, shrnu je do jednoho virtuálního rozhovoru: "Máte mojí holku, přijel jsem pro ní." "Jestli se nevzdáš, zastřelíme jí." "Tak jo, vzdávám se." Ty jo, to už neni ani blbý. Film se chvílema utápí v drsném násilí a chvílema je spíš parodií a závěrečný dojemný rozuzlení ... otřesné. ()

Olík

Moje první black and black kovbojka……ne, s tímhle jsem neměl problém…..přijdou jiné témata, kde nebude úplně vhodné, že jediným bílím je promítač v kině…..úplně mne nezaujal film jako takový. Postavy bez jakéhokoliv charisma, takže jsou vám vlastně úplně volné a je jedno, na které straně barikády stojí. Tuctový příběh s rádoby moderním ztvárněním…..nic pro vyznavače klasického old schoolu. Já vím, že dnes se už příběhy z divokého západu nenosí, ale tady z toho cítím pouze snahu o korektnost…..a filmařinu bohužel až na druhém místě. ()

TheEvilTwin

Všichni jsme si tak nějak slibovali velkolepý westernový nářez, který se bude moci rovnat jeho žánrovým kultovním klasikám, ale tohle bylo teda velký špatný. Kromě Idrise Elby, překvapivě nekomplikovaného děje, který se dá chápat na první dobrou, a přehlednosti v postavách se totiž ničeho výraznějšího nedočkáme a vše ostatní je děs běs. Stopáž úmorná, na western je to strašně přízemní, neseriozní a rádoby vtipné hlášky tomu taky nepomáhají, hlavní téma je nezajímavé a stokrát viděné, akce nestrhne a celý film působí strašně utahaně a ukecaně. Aneb důkaz, že pokud si vezme takové sousto nezkušený režisér, který řemeslo nemá v malíku, výsledek může stát pěkně za prd. Kdo film vynechá, ten si ušetří 130 minut života - před filmem jsem doufal, že zdejší hodnocení "odpad!" jsou jen spammující boti, ale bohužel tomu tak není a současných 25% film celkem vystihuje. ()

sedm.1

Na stránky ČSFD jako takové nenechám absolutně dopustit, ale co se týče hodnocení jednotlivých uživatelů a především z toho pak pramenící procentuální výsledky určitých filmů, to mě někdy fakt jako hlava nebere a v podstatě se díky tomu nejednou následně jedná i o dost zavádějící a naprosto neodpovídající hodnocení, kterým se poté mnoho filmových fanoušků nechává zmást a přichází tak o skvělé filmové zážitky, což je určitě velká škoda, a právě to se týká tohoto výborného westernu, který zde dostává neuvěřitelný štos, což ovšem vůbec nechápu, jelikož jde o povedenou žánrovou jízdu, které lze tedy bez diskuzí něco vytknout, ale určitě ne to, že se jedná o zábavný nářez moderního střihu. Z mé strany bych mohl zkritizovat akorát tak maximálně obsazení ústřední role nesympatickým a necharismatickým Jonathanem Majorsem, který jako hlavní hrdina nesahá ostatním hercům ani po kotníky, což je upřímně velký průser, no a pak když už bych měl být velký šťoura, tak bych mohl poukázat na vážně dost tuctovou zápletku, i když na druhou stranu, zrovna u tohoto žánru je to ale opravdu už hodně malicherná výtka. Zbytek mě nicméně hodně mile překvapil a jak zrovna westerny nemusím, tak tento mi sedl na výbornou. Takže například až na zmíněného Majorse disponuje zatraceně výraznými postavami a jejich představiteli, kdy především banda záporáků nabízí lahůdkové figurky, které si jejich herci navíc sakra vychutnávali, v čele s Idris Elbou, Reginou King a Lakeith Stanfieldem, ti tu jsou prostě boží. Zápletka pak sice nevyniká originalitou, nicméně má spád, skvělé dialogy, slušnou gradaci a v závěru i slušný zvrat, který sakra pobaví. Akce je jinak též dostatek a je řádně našláplá, přehledná, efektní a hlavně i dost nekompromisní a krvavá, což já tuze rád. Atmosféra divokého západu se zde tvůrcům také povedla navodit velmi působivě, ovšem asi tím nejvýraznějším prvkem je stylovost, která má koule a vážně působivý říz. A to, že je to celé prakticky ve všech ohledech tak móc ryze ,,afroamerické,, , je pak sice možná fakt neobvyklé a diskutabilní, viz třeba konkrétně hudba mi nepřišla vůbec dobře zvolená, ale já s tím v tomto případě nemám skutečně žádný problém, jelikož to funguje na výbornou a po dlouhé době jsem se zkrátka u westernového filmu opravdu upřímně bavil. Tudíž jasný palec nahoru! ()

• Vo filme si malú úlohu zahral aj legendárny MMA bojovník z UFC Donald Cerrone. Jeho zápasnícka prezývka je kovboj. (Patrik200s)
  • Český i anglický název jsou druhou polovinou přísloví, které zní celé takto: „Čím větší vzlet, tím tvrdší pád.“ (sator)