Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Václav Kopta uvádí přímý přenos slavnostního předávání výročních filmových cen z pražského Rudolfina... 28. ročník slavnostního předávání výročních cen České filmové a televizní akademie proběhne i letos v pražském Rudolfinu. Šanci na zisk trofeje v podobě sošky Českého lva mají v 19 kategoriích tvůrci 27 nominovaných filmů a televizních děl s premiérou v roce 2020. Letos poprvé mohou získat lví sošku i tvůrci krátkých a animovaných filmů. Stejně jako v předchozích ročnících budou udíleny ceny za televizní tvorbu, pro kterou se tentokrát otevřela možnost umístit se ve více kategoriích. (Česká televize)

(více)

Recenze (47)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Kopta začíná být všude. Neříkám, že jsem se nesmál když poprvé vyprávěl o svém autobusáctví. Vím, že je nadaný hudebník i docela dobrý herec. Ale jako bavič či moderátor je těžce popdrůměrný. A hlavně je nevtipný. Chápu, že tady do Lvů mu to někdo napsal... Když se tomu občas zasměje někdo z publika, ještě to jde. Ale v prázdném prostoru ta trapnota úplně řve. Samozřejmě za prázdné hlediště tvůrci nemohou a svým způsobem Koptu obdivuji, že do toho vůbec šel. Mluvit před prázdnou halou.. eh... . Co se týče hodnocených snímků jsem mírně řečeno nepřekvapen. Předně je škoda, že originální Princezna zakletá v čase nedostala ani jednu nominaci. Většinu nominovaných filmů jsem viděl a dříve zde již okomonteval, takže ti z vás co mne znají asi nebudou překvapeni tím co napíšu dále. Český lev začíná být něco jako byl Festival politické písně v Sokolovu. Tam také leckdy velmi kvalitní kapely své doby v rámci úliteb režimu soutěžily s písněmi za jejichž texty opěvující tehdejší zřízení či nadšený život v socialistickém míru se dodnes hluboce stydí. Dnes tu máme něco podobného. Kdo se chce líbit současným vládcům, musí se vézt na moderní vlně. Ideální je když se natočí nějaký ,,nápravný'' film. To je sázka na jistotu! Třeba o tom jak jsme mlátili hodné Němce v Sudetech (co to do nás sakra vjelo?) a tuplovaný sichr a vlastně už i standard je točit něco s homosexuální tématikou atd... Já neříkám, že je to špatně. Ale toho všeho ,,napravování'' zdůrazňování rozmanitosti atd.. zkrátka - je toho moc... A má to kupodivu opačný účinek, řada lidí začíná být naštvaná proč se to musí neustále do filmů cpát. Je mi jedno co kdo s kým v posteli dělá, ale nepotřebuji vidět v každém druhém filmu vystčenézadnice zpocených souložících chlapů. A vadí mit o i jako koncesionáře z jehož peněz se toto točí. Šarlatán byl úžasný a mohl být úžasný i bez homo scén. Navíc se neví, zda byl Mikolášek homosexuál, to jen paní režisérka dobře zakalkulovala a psal jsme to v komentu u Šarlatána hned po návratu z kina, že je to tah na festivalové ceny. Krajina ve stínu parádně natočená o události co se stala...ano. Odsun a msta za 5 let vraždění na Němcích nebyla v pořádku. Mluvme o tom. Ale teď je éra omlouvání a je toho moc. Přitom nebylo natočeno dost o našich. Proč se netočí filmy podporující národní hrdost? Patriotismus? Jako to dělá celý svět? Ne my natočíme film u nějž Bernd Posselt musel hýkat nadšením a jistě si šel oprášit žádosti na zrušení Benešových dekretů. V síti - tam se kloním k tomu, že cenu dostat měl. Ani ne tak za to jak to bylo natočeno, ale spíše za to co to všechno odhalilo. Modelář - zvláštní výkřik do tmy o páchání dobra na druhé polovině zeměkoule, nesedlo mi to. Herec - parádní záležitost a hle, zde mi homosexualita nevadila. Nebyla tam zbytečná, měla tam důvod. Zrádce - jsem jako jediného neviděl. Takže když to nějak shrnu, všichni si v tom tak nějak poplácali po zádech, roušky neroušky si pak vyšli ven zahulit a pokecat, sebrali lvi a jeli domů. Mám z toho celého takový rozpačitý dojem, stejně jako z toho co se dnes oceňuje a proč. Docela výstižně to popsal jeden pisatel v jedmom komentáři na diskusi na Idnesu pod článkem o předávání lvů. Když se tam někdo dotázal zda má Šarlatán šanci uspět na Oscara. Napsal - cituji! : ,,Na Lva stačí Trojan (tady dokonce dva), na Oskara jsou potřeba gayové (když už nemame černocha). '' --- Tak uvidíme :-). Kritéria kvality filmu by ale asi pro porotu měla být jiná soudím já... Vzpomínám na Lvy 2000 s Jardou Duškem, to byl jiný level a taky jiná doba ... Tehdy byl svět ještě v pořádku. A tak této angažované taškařici dávám za 2 * *. () (méně) (více)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Úvod stejně jako loni příjemně potěšil. Přesto bez těch pohledů do publika to bylo letos zvláštní, ovšem s výjimkou chybějícího potlesku spíš snesitelnější. Každopádně, když by se člověk chtěl užuž radovat, že účinkující (i když bohužel ne všichni) neřeší politiku (a tendenční vyrovnávání se s českou historií), dostane jako facku do tváře nadužívání Covidu (ne, nemyslím si, že to bylo zrovna v tomto typu pořadu patřičné). Humoru bylo naopak ze strany protagonistů méně a spíš se o ně měly starat cesty autem (slabší i lepší scénky, ale Pokorná jako řidička či vůz vezoucí hudební skladatele přece jen pobavily), vyloženě zklamaly asi jen Nováková a (sjetá?) Bartošová. Kapela Hm… byla v pohodě, Kopta podával svůj standard. A zcela neprofesionální Křížková („Slušnost na prvním místě!“) byla zdaleka největším průserem večera (příští rok už bez ní, prosím!). K samotným oceněním asi bez komentáře, snad jen s povzdechem, že od vyhlášení nejlepšího Střihu jsem pochopil, kudy že se budou letošní Lvi ubírat…oproti loňsku krok zpět, snižuju na 2*. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nejlepší moment letošního karanténního Českého lva bylo udělení sošky Hynku Bočanovi za celoživotní přínos. Přišlo mi to originální, navíc z terénu, dynamické, plné emocí, čisté a upřímné. Opravdu jediný moment, u kterého jsem se zarazil a jednoduše zíral. Zbytek byl trošku v křeči (byť Václav Kopta byl fjan) a sem tam to zachraňovali mezi scénky, kterým ale pro změnu chyběl ten podkres diváka, který má tendenci se smát…a zde je po scénce vlastně pokaždé ticho. Za ty dvě hodiny jsem si říkal, jak je fajn některé postavy českého filmového průmyslu vidět na živo (třeba Ivana Trojana nebo Agnieszku Holland). Šarlatánovi jsem přál hodně a nakonec se povedlo. Trošku mě mrzí, že in memoriam scéna byla tak hrozně rychlá, že jsem neměl skoro ani čas si přečíst jména lidí, kteří mezi námi již nejsou. Také mě zarazilo, že se v hudbě alespoň v nominacích neobjevil Lukáš Pařík s jeho epickým soundtrackem k Princezně zakleté v čase. Vzpomněli si na ní akorát v oněch meziscénách popsaných již výše. Asi, aby ho to nemrzelo. Pokud ale bude takto skládat dál, nebojím se o jeho budoucí úspěch. Třeba i na Lvech. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Překvapivě díky "čínskému nachlazení" to byli nejlepší Lvi za hodně dlouhou dobu. Tím, že jsme škrtli různé VIP "celebriti" a rauty, jsme se mohli víc věnovat tomu, o co by mělo jít především, tedy filmům. Podoba večera se vzhledem k situaci vydařila a u úvodní scénky s postavami z filmů jsem se i smál. Škoda jen, že "Akademie" je stále stejně nekompetentní jako dřív (líbil se mi Šarlatán i Krajina ve stínu, ale ceny za střih a hudbu jsou trochu mimo). A nominace pro Žáby bez jazyka jsou průšvih srovnatelný s Donšajny. ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Na tý dojemný děkovačce Hynka Bočana bylo krásně vidět, že kdyby se opustil starej a přežitej styl předávaní v živým ceremoniálu a vsadilo by se na tuhle semi-staged podobu, dopadly by Ceny filmový kritiky i Čeští lvi mnohem líp, zvlášť v týhle zkurvený covidový době. Byl by to strhující doják a ne tísnivé mrtvolno. ()

Galerie (71)

Související novinky

28. České lvy vyhrál Šarlatán

28. České lvy vyhrál Šarlatán

06.03.2021

Dnes večer byly v rámci svého 28. ročníku uděleny výroční ceny České filmové a televizní akademie (ČFTA), Český lev. Komorní ceremoniál se tradičně odehrál v pražském Rudolfinu, nicméně z důvodu… (více)

Reklama

Reklama