Reklama

Reklama

Kolo štěstěny a fantazie

  • Japonsko Gúzen to sózó (více)
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Pečlivý kronikář životů žen v současném Japonsku Rjúsuke Hamaguči se tentokrát pustil do tří volně propojených komorních povídek, kde mezilidské vztahy ovlivní nepředvídatelné, osudové náhody. Velká témata lásky, pomsty a smíření uzavírá do dlouhých, precizně napsaných dialogových scén, které se jemně otírají o problémy dnešní (nejen) japonské společnosti. (Cinemax)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (17)

Fifer 

všechny recenze uživatele

DRIVE MY CAR mi přišlo silnější. Hamaguči sice umí napsat dobré dialogy, ale ani on se nevyhne vatě. A nabízí se otázka, proč tedy vlastně volit film? Zda by těmto komorním dramatům nesedělo spíše divadlo. Jelikož kamera je nenápaditá. Povídka č. 1 má banální obsah milostného trojúhelníku. Ale je uvěřitelná, dialogy sedí. Povídka č. 2 je nejlepší. Vztah profesora a žákyně. Metafora otevřených dveří. Zajímavý a uvěřitelný zvrat. Povídka č. 3 je hravá. Vztah 2 žen, které se léta neviděly. A které se znají/neznají. ()

Kwaichi 

všechny recenze uživatele

Tri príbehy plné priateľstva a (ne)naplnenej lásky. Pohľad do životov bežných ľudí, kedy náhodné stretnutie prinieslo dávne spomienky na zabudnutú lásku. Výhra láska alebo priateľstvo? Celé je to podané samozrejme v japonskom štýle s ich špecifickým zmyslom pre suchý humor na ktorom sa znalé publikum od srdca zasmeje. [Viennale 2021]. ()

Reklama

blackJag 

všechny recenze uživatele

"NÁŠ OSUD NENÍ NIČÍ CHYBA." Všechny povídky mě zaujaly, nenudily, ale jsou natočeny neuvěřitelně sterilně. Na druhou stranu je potřeba ocenit dlouhé konverzační výměny bez přerušení... Také námět láska vs. náhoda nezní kdovíjak originálně, i tady ale musím potvrdit, že téma je nahlíženo z neobvyklých perspektiv. 65% ()

GTS_PUNK 

všechny recenze uživatele

Filmový triptych režiséra Ryusukeho Hamaguchiho z roku 2021 sa svojimi jednotlivými príbehmi zameriava predovšetkým na témy vzťahov, lásky, odcudzenia a zdanlivo neodvrátiteľného odlúčenia. Ale takisto aj na hľadanie ciest späť. Trojica príbehov dvojhodinovej snímky, zasadená do súdobého Japonska, je postavená najmä na konverzácii medzi dvoma postavami, ktoré v nej nazerajú na minulosť, ale zároveň si všímajú, ako konanie ovplyvňuje ich životy v súčasnosti. Zo štýlu rozprávania poviedok, ktoré Hamaguchi ako autor volí, cítiť obyčajnosť a do značnej miery aj uveriteľnosť. A oná obyčajnosť je zároveň najväčším plusom aj mínusom celého filmu. Obyčajnosť, ktorá je plusom, je citeľná v rovine postáv a príbehov, teda v dvoch, dá sa povedať, najdôležitejších aspektoch diela. Hamaguchi nič zbytočne nekomplikuje a stavia na jednoduchosti. Funguje to, ale takisto to so sebou prináša možno až prílišnú nalinajkovanosť bez výraznejších momentov v deji. A tá sa časom stáva tou obyčajnosťou, ktorá je mínusom filmu. Gûzen to sôzô preto nakoniec vyznieva z hľadiska kvality iba ako priemer. Konverzačná dráma svojimi témami odzrkadľuje život taký, aký mnohokrát je. Námet, realizácia aj herecké obsadenie sú dobré. To jediné, čo snímke chýba, je aspoň malá iskra, ktorá by ožila inak fungujúcu a do filmu pasujúcu obyčajnosť. ()

Pete 

všechny recenze uživatele

Tak Hamaguči nebude můj oblíbený Japonec. S mezilidskými vztahy je to složité všude, ale v zemi vycházejícího slunce z mnoha důvodů zřejmě ještě více, a tak všechny postavy tohoto filmu od sebe odcházejí s tou jejich typickou bolestivou melancholií samoty. Nepřetržitý sled dialogů mi běžně nevadí sledovat, ale zde jsou tak fádní, až je výsledek zcela unavující a neuspokojivý. Kolo štěstěny a fantazie je tak jemné a křehké, že po skončení titulky rozfouká vítr, a nezbude vůbec nic. ()

Galerie (16)

Reklama

Reklama