V prvním díle Aleš Pelán čelí nařčení, že udržuje zakázané vztahy se svými studentkami. Mezitím na stejné škole dochází k brutální šikaně jeho kolegyně, kterou si žáci natáčí na video… Má každý učitel takovou autoritu, jakou si zaslouží? Nebo si žáci dovolují víc než kdy dřív? (Česká televize)

Recenze (82)

HonzaBez

"Každý má takovou autoritu, jakou si zaslouží…" Nevím, zda budu mít chuť sledovat tento seriál z učitelského prostředí, ovšem tento první díl mě poměrně zaujal, protože téma učitelské šikany je zde pojato poměrně sugestivně a člověka z toho příběhu až trochu mrazilo. Určitě na tom má podíl i skvělý Lukáš Vaculík. Jen si nejsem jistý, zda tu více než onen smutný příběh učitelky, která byla "sama v celém vesmíru", nakonec nevyniklo v závěru téma "spravedlnosti bulváru," který manipuluje s realitou. Ač ten rozhovor Vaculíka s bulvární novinářkou, při němž se zamýšlí mj. nad tím, že lež není jenom to, že někdo říká a píše něco, co se nestalo, ale že stačí, když se kus té pravdy vynechá, a změní se tak kontext, obsahuje podnětné myšlenky.. ()

sator

Lež není jen když napíšete něco co se nestalo co není pravda, ale že stačí, když kus té pravdy vynecháte... Pravda je barová tanečnice a pro každého zvlášť tančí. ***Nejsou zločiny, za které by se mělo střílet. Pouze za lež, která se pravdě podobá.  *** Pelán (Lukáš Vaculík) je v díle velmi nemilosrdný k bulváru, osobní zkušenost herce s bulvárem je velmi negativní, soudil se s ním za publikované lži a vyhrál. Podle skutečného případu z pražské Střední průmyslové školy Na Třebešíně. ()

mire.k

Profesionálně natočené. Perfektní herecké výkony. Ale černobílé vidění světa.  Zlí učitelé a chudáci žáci, jeden hrdina a tři padouši. Bohužel černobílé vidění problému se odráží i v dalších dílech jinak nadějného seriálu. Není jasné jak to vlastně bylo ve skutečnosti, neboť díl odkazuje na Třebešínský případ, ale scénář je upraven dle představ a manipulativních záměrů scénáristů. Tedy zdánlivá dokumentárnost může těžce ublížit reálným osobám. Mám pochyby o umělecké etice díla. ()

quido_zidle

Výborná práce! Mělo to spád, skvělé dialogy, napětí a výborně definované charaktery v učitelském týmu - naprosto reálné malé české svině ze života. Vaculík na 1! Celou druhou polovinu dílu jsem měl husí kůži a pocit na zvracení z těch malých českých lidiček, jejich pokryteckých keců a maloměšťácké nabubřelosti. Jedna hvězda dolů za manželku Pelána (Iveta Dušková)- nebyla vůbec uvěřitelná, chovala se spíš jak jeho matka a pak ministra (Jiří Havelka) - ten byl jak z parodie na politiky... ()

Frajer42

Jakožto nejlepší uživatel této databáze musím s politováním konstatovat, že obsah a ohlasy okolo tohoto seriálu mě solidně navnadily. Bohužel nemohu říct, že bych měl během seriálu erekci. Vladyka mi pro roli ředitele absolutně neseděl. Nemůžu si pomoci, ale čerstvě po dokoukání  případů prvního oddělení v něm prostě stále vidím toho ňoumu. Role středoškolských studentů a studentek bylo nesmírně zvláštní a absolutně nepřipomínalo středoškoláky, což mi celou dobu zásadně kurvilo zážitek. Ještě tomu dám pár dílů šanci, ale nemohu říct, že by na mě pilot udělal velký dojem. [60 %] ()

• Kniha, kterou si chtěl Pelán (Lukáš Vaculík) půjčit od ředitele, je „Graham Greene: Moc a sláva“. (mykhal)
  • Lokace Střední průmyslové školy, kde učí Aleš Pelán (Lukáš Vaculík) literaturu, je v ulici Žukovského 580, Praha 6 a ve skutečnosti jde o Základní školu Dědina. (formelin)
  • Pelán (Lukáš Vaculík) je v díle velmi nemilosrdný k bulváru, osobní zkušenost herce s bulvárem je velmi negativní, soudil se s ním za publikované lži a vyhrál. (sator)