Recenze (307)
Čestná medaile (2009)
Originální film s vtipnými dialogy a velmi příjemné odlehčení v řadě náboženských a depresivních dramat. Victor Rebengiuc by si v 77 letech za svůj herecký výkon a charisma zasloužil medaili i ve skutečnosti. (8/10) [MFFKV 2010]
Submarino (2010)
Jeden z těch lepších Vinterbergových filmů. Působivé, depresivní, temné a smutné. Severský film, který rozhodně stojí za to vidět. (7/10) [MFFKV 2010]
Člověk, který přijde (2009)
Tornatore to sice není, ale i tak se jedná o slušně natočené válečné drama popisující krutosti WWII v malé italské vesničce. Silné téma však samo o sobě nestačí. První polovina se totiž rozvíjí příliš pomalu a než se dostanete k závěrečnému masakru, už vás nezasáhne tak silně, jak by asi měl. (6/10) [MFFKV 2010]
Jak jsem strávil tohle léto (2010)
Film má výborný rozjezd a hudební doprovod u Pašových skotačin se mi moc líbil. Snímek exceluje především zachycením zpustošené a nehostinné krajiny. Příběh je už na tom bledě, respektive jeho vývoj, který se zvrhne v nepochopitelné drama a nelogické + zmatené chování hlavní postavy tomu nasazuje korunu. (6/10) [MFFKV 2010]
Iluzionista (2010)
Co Med zkazil, Iluzionista napravil. Kouzelná animace, jakoby z oka vypadla herní sérii Broken Sword. Oceňuji pěknou melancholickou atmosféru, vtípky, hudební doprovod, ale především krásný a smutný příběh, který je vyprávěn beze slov. Něco málo mi tam sice chybělo, ale i tak se jednalo o jeden z nejlepších filmů festivalu. (8/10) [MFFKV 2010]
Med (2010)
Co na to říct. Pro mě nejhorší film festivalu, který jsem vybral na základě ocenění a hodnocení na IMDB. Začátek byl sice slibný a nebyla to úplná nic neříkající blbost, ale za medvěda to fakt nestálo. Jako většina tureckých filmů, mě však i tento spíše zklamal a začínám mít pocit, že když tureckou kinematografii do budoucna budu prostě ignorovat, o nic zásadního ani nepřijdu. (3/10) [MFFKV 2010]
Křičící muž (2010)
K tomuto filmu mohu jen dodat, že mužův vnitřní křik byl sice silný, ale i tak mě při něm dostihlo několik mikrospánků. (4/10) [MFFKV 2010]
Lurdy (2009)
Velmi zajímavý snímek natočený překvapivě v neutrálním, skoro až odtažitém duchu s nádechem černé komedie. Zachycuje nejen fyzický stav a následné "uzdravení" hlavní hrdinky, ale především psychologický dopad, který tento zázrak doprovází ji i její okolí. Výborná je místy atmosféra a hlavně herecký výkon Sylvie Testud. Zakončení je prosté a přesto působivé. Finální scéna s vozíkem tak nejen díky vybranému hudebnímu doprovodu známe italské písně Felicita, což znamená v překladu štěstí, donutí nejednoho diváka k zamyšlení. (8/10) [MFFKV 2010]
Albánec (2010)
Trochu naivní příběh zaslepeného mladíka, který pro lásku hodlá obětovat více, než si sám vůbec kdy představoval. Ve filmu je zobrazena i kritika německé společnosti a chování obyvatel k přistěhovalcům. (7/10) [MFFKV 2010]
Alamar (2009)
Pěkná prostředí, příběh, krokodýl i volavka. Kolikpak rodičů by nechalo své děti koupat pár metrů od krokodýla? Asi mnoho ne… V tomto dokumentu ze života v divoké přírodě se tím navíc pobaví i diváci. (6/10) [MFFKV 2010]