Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (1 631)

plakát

Vražda - Série 3 (2012) (série) 

Třetí série má zajímavý vývoj, přestože děj, postavy i jejich rozhovory kopírují motivy ze sérií předchozích. Hlavní postava se konečně trochu charakterově posunula z nejapných hovězích let do věku s jistým nadhledem a krom konkrétních osobnostních rysů, které zůstaly stejné, bohužel pro mě, se její projevy výrazně přiblížily něčemu, čemu bych mohl uvěřit, že může dělat vyšetřovatele u policie a ne sekuriťáka v obchodě s potravinami. Musím říct, že ve třetí sérii už mi opravdu lezly krkem hudební motivy a melodie, které se nezměnily od prvního dílu první série. Jinak byl seriál už trochu na úrovni detektivek a konečně jsem neměl pocit, že vyšetřovatelé všude jen chodí s křížkem po funuse, aby v posledním dílu taky nic nevyřešili. Tady něco vyřešili a děj posunuli oni sami, což bylo super. Trestuhodně byla bohužel nevyužita postava nováčka, který se zjevil v prvním dílu s velkou parádou a pak už byl vlastně zbytečný až do osmého nebo devátého dílu, kde se chvíli blýskl a to bylo všechno. Vlasntě je to plné očekávání a zklamání, což mě vede k poslednímu hejtu a to je velké finále této série, které dočista zabilo úplně všechno, co se dělo v předchozích 39 dílech. Vše postavili tvůrci na hlavu. U první série jsem si říkal, že někdo z tvůrců musí nenávidět hlavní postavu. Tady jest dokonáno a mohu říct: seriál pro mě končí, bohudík. Co to bylo za nesmysl na tom konci? Tohle divák nebude čekat - haha. A za kažou cenu šok - krindapána už jsme velký, tak proč tak zatraceně laciná šílenost? 50 % = 2+/5

plakát

Vražda - Série 2 (2009) (série) 

Jsem sice rád, že v druhé sérii jsme se obešli bez 10 dílů plných nicneříkajících vysvětlení a odboček do nikam, ale i tak jich v těch 10 zbývajících epizodách bylo až až. Hlavní hrdínka zůstala bohužel stejná neprofesionální kravka, jako předtím, která dělá jednu botu za druhou, aby pak vynikla jedna dvě situace, do kterých jí hodí děj za celý seriál. Vlastně se tam dokola stále opakují dva motivy. Haterská politická atmosféra plná dětisnských intrik a rádoby napětí, která graduje k nějakému odhalení, aby v dalším díle přišlo zklamání z toho, že vlastně o nic nejde a že se to ani nijak nebude řešit. Druhým motivem je neustálé utíkání odevšud - od rodiny, od důležitých informací o případu, od nadřízených, od sebe samého, aby nastalé okolnosti vytrhly tuto postavu z letargie a posunuly děj nějak trochu dál, což se stane přesně ve chvíli, kdy už je dynamika děje naprosto neúnosně v háji. K tomu kýbl pustých vět jako: uprostřed věty druhého- tohle musím vzít - 10 vteřin hovoru, kde hlavní postava vlastně řekne, že nemá na volajícího čas a musí se vráti k práci, aby hned vzápětí od té práce utekla a řešila nějakou další věc, u které taky nevydrží. Někoho odbyde nebo jinak znovu uteče z děje. Pro mě je tenhle seriál tedy zklamání a jeden velký dialogový chaos, který drží pohromadě vlastně jen záporák, který jediný děj nějak posunuje, určuje a dělí. Díl s Afghanistánem byl docela zajímavý, ale vlastně tušíme, že bychom se bez něho mohli obejít. Nejzajímavější postavou opět bohužel muž - voják, kterého odstavili. Myslím si, že námět je dobrý, ale udělat z toho seriál nebylo moc šťastné rozhodnutí. 40 % = 2/5

plakát

Pán prstenů: Prsteny moci (2022) (seriál) 

Děj je vystavený velmi zajímavě. Musím pochválit. Tady nemá smysl to hodnotit po epizodách, když aby to dávalo hlavu a patu, bylo evidentně potřeba natočit celou sérii. Jenže to je asi ten hlavní problém. Děj je sice vlastně v rámci celé série zajímavý, ale vlastně nevím, co na tom je ke sledování. Tenhle problém ale pozoruji v mnoha bombastických výpravných seriálech už od Hry o Trůny včetně. Pro samotný námět celé série nebo něčí příběh jsou jednotlivé epizody o ničem a ve zkatce je vše natáhnutné buď donekonečna, nebo se něco stane velmi rychle a bez vysvětlení (např. světonázorová otočka Numenorejců, to jsem fakt nepochopil, o co jim x let a v seriálu navíc díl a půl šlo, když pak o 180 stupňů otočí a jede se do středozemě za elfama a dál jakoby nic - wtf?). Když je tam jedna dvě takové věci, budiž. Ale když jedna střídá druhou, tak už je těžké to sledovat s tou pachutí bez vysvětlení. Měl jsem taky pocit, že i přes zajímavý děj se samotné postavy nikam neposunují, jen to jsou marionety bez tváře nebo s jedním dvěma výrazy po celou sérii. To je další problém - kompletně všechny postavy seriálu jsou mi kvůli tomu absolutně volné a ukradené. A na tom je sakra něco špatně. Vlastně jediný, kdo pak opravdu vyniká, je Halbrand, což je vlastně super, ale vlastně taky není, když nemá protiváhu. Všichni se tváří jako největší borci a i když je například Morfydd Clark skvěle vybraná na Galadriel, vůbec se nijak neprojevuje a nevyvíjí. Je prostě aňhchhh taková a to je všechno. Líbil se mi ale vztah Elronda a Dúrina, to bylo na sérii něco, co ji táhlo dál. Taky linka s hobity byla fajn, ale vlastně na ní byl zajímavý jen ten čaroděj, ale to si mohli odbýt za dva díly a ne to natahovat na celou sérii. Přitom třeba takový Isildur, u toho bych čekal bobmastický osobnostní rozvoj nebo něco ode zdi ke zdi. A misto toho je to prostě celou sérii jen hejsek a nic víc. Možná na to dojde, ale na co se sakra čeká? Proč musíme sledovat jeho povahu ve čtyřech po sobě jdoucích dílech pořád dokola stejnou? Navíc zrovna jeho v ději odstaví, přestože víme, jak to s ním bude - to mi přijde úplně mimo. Těch věcí a otázek je moc, což je škoda, protože jinak se výpravou, hudbou a dějem opravdu seriál blíží Jacksonovi. Ale co Jackson zvládl vyjádřit jednou scénou, jedním pohybem, pokynem elfa, kontrastem jednoho světa s druhým, to tento seriál bohužel nezvládá ani za osm hodinových dílů. Bojím se, že to skončí unuděním diváků a rozplyne se do nikam. Pro mě to úplné zklamání není, ale nadšený taky nejsem, takže 60 % = 3/5

plakát

Gorila a já (2021) 

Naše malá se do filmu úplně zamilovala. Něžný, hluboký, zábavný, jemný. Prostě dítě to pozná. Nemusí mít psa v uniformě s laserovým dělem na zádech. Stačí něco málo, ale dobře a poctivě udělaného. Přesně taková pohádka je. Děsí mě, co je dávno dětem ke konzumaci - hlavě se jich zbavit hlukem, barvami a samý epileptický střih a děj. Tohle je přesný opak. Akorát to téma je až pro starší děti,ale i menší si užijí své. 85% = 4/5

plakát

Duna (2021) 

Krásný široký ikonický úvod do světa DUNY. Děj, obraz a hudba sladěné v jeden velký proud, který se jedním tempem odvíjí a dává nám poznat hloubku Herbertova záměru a předzvěsti tragédie, která se nevyhnutelně blíží a má to celé rozhýbat. Jakoby se nad vámi pomalu skláněl obr a vy víte, že vás zamáčkne do země, ale stejně na to celé vypjatě koukate a necháváte se tím pomalým nevyhnutelným osudem omámit. A pak to přijde, rychle, v obrovském tempu a je po všem. Sbíráte, co zbylo. Tento film vyvolává silné emoce a umí to hluboce, dobře a moderně. 100% 5=5

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Jedním slovem Epos. Herbertovi dělá toto zpracování čest. Oproti jedničce méně ikonické a obrazodějotvorné, ale o to více akční a intrikářské. Proměna hlavní postavy je opravdu obrovská a děsivá. Stejně, jako např. u Haydena (Anakin/Vader) v SW III si ale myslím, že divák bude mít problém to přijmout, což není problém filmu v obou případech. Jen na to prostě nejsme zvyklí. O to větší to je, brr... děsivé. Člověk nějak věří, že to je jinak mrk mrk. Ale není. Velký otazník - na čí straně budete na konci filmu? Toť největší otázka kladená hluboko do hrudi každého diváka :) 95% = 5/5

plakát

Bohemian Rhapsody (2018) 

Skvěle zpracované a zahrané. Queen jsou moje srdcovka a tohle zpracování jim dělá ozdobu. Nemělo to chybu 100% = 5/5

plakát

Vražda - Série 1 (2007) (série) 

Nejprve jsem shlédl celou 1. sérii, až pak zdejší hodnocení a byl jsem docela šokován. Lidi, kam jste dali hlavu, oči a uši?! Celkově byl seriál i jednotlivé díly utahané jak týden v pustině. Hromada nesmyslů a zbytečností ve scénáři, dialozích, v ději, ve vztazích postav. Odbočky trvající desítky minut, které k ději absolutně nijak nepřispěly a byly úplně zbytečné. Dějové úseky, které by dávaly smysl uprostřed, tak se začaly řešit v prvním dílu, v dalších pěti zabraly jen pár minut a nakonec jsem málem ani nepostřehl, jak dopadly (např. vztah hl. postavy k příteli, synovi a matce). Kdyby se to začalo řešit v půlce do konce, dávalo by to mnohem větší smysl a zhutnilo děj, ale ne. Jakoby se scénář stokrát předělával a nikdo si to ve finále po sobě ani nepřečetl. Hlavní postava neskutečně protivná nána, která se vůbec nechová jako profesionální kriminalistka, ale jako 15ti létá náladová pipka a je schpna v následující větě nebo scéně popřít všechno, co řekla nebo udělala v té předchozí. A vždycky, když má příležitost udělat něco logického, tak udělá totální kravinu a ještě zbytečně. Všichni okolo ústřední dvojice jsou tupí jak ucho želvy a jediná postava seriálu, která měla slibný vývoj za těch neskutečně útrpných 20 dílů byl Mayer, ktery se z protivného cholerického kuřáka vyvinul v opravdu spolehlivého svérázného parťáka a tahouna série. A oni s ním udělají toto. Vlastně když nad tím přemýšlím, tak snad musel být hlavní postava on a tu detektivku tam nacpali až pak, protože vše kolem ní je dost zprzněné a narváné do děje jakoby na sílu. Jakoby tvůrci začali někdy v průběhu nenávidět své dílo nebo co. Jako opravdu nechápu, co za pozitiva se tu hledá. Celá ta politická linka byla v každém dílu prežvýkávaná dokola jak přes kopírák a nakonec se divák dozví, že vlastně vyzní do prázdna. Hlavní záporák (vrah) byl jasný jak facka. Tipl jsem si ho v prvním dílu, celou dobu mě v tom utvrzoval a nakonec to byl on. Takže pro mě je tohle jedno velké zklamání. Nějaké kvality to má, ale rozhodně ne tak široké, jaké se tu hodnotí, to teda fakt ne. U posledního dílu už jsem se chytal za hlavu a na další sérii nevím, jestli mám chuť. 35% = 2/5

plakát

Ticho před bouří (2019) 

Velmi tragický příběh jednoho malého kluka, který se může klidně odehrávat i ve vašem sousedství, jen možná nikdo neumře, jen možná nikdo ani neumřel a možná ani není navenek tak vidět, co se děje uvnitř. Film je vlasně náhled do duše malého kluka, kterému se zhroutil celý svět. To podání mohlo být určitě lepší, ale nemyslím si, že si film zaslouží tak špatné hodnocení od odborníků, kterých se takový příběh ani v nejmenším nedotkne, protože se buď nedokáží vcítit, nebo je jim to jedno. Jenže dobrý film je vždycky o něčem a cením si, že tento není určen pro každého. O to víc určitě musí zasáhnout lidi, kteří se do něho dokáží vcítit. 85% = 4/5

plakát

Auta 2 (2011) 

Auta 2 bych nejraději vymazal z paměti... nejslabší Pixarovka. Film založený na tom, že s postavičkami lze udělat jakýkoliv děj a lidi na to daj prachy. A to je dost nízké od Pixaru

Časové pásmo bylo změněno