Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Krimi
  • Akční

Recenze (458)

plakát

Mongoloid s kytarou (2004) 

Vlastně je to i v roce '24 vedle usnažených a dotažených festivalových artovek dost fresh. Nevšední všednost, absence smyslu jako forma i téma. Každý obraz tu má zuby a nebojí se kousnout. 3½*.

plakát

Jimmy Carr: Natural Born Killer (2024) (pořad) 

Jimmy Carr zvláštně balancuje mezi póly očekávání publika. Na jednu stranu se vymezuje proti politické korektnosti, a část publika mu za to tleská, ale už si nevšímá že jeho stand-up je veskrze liberální a ty 'nekorektní' vtipy jsou krotké, očividně jen hravé, bez úmyslu zranit - je zřejmé že není trans- ani islamofob.

plakát

Ženy na pokraji nervového zhroucení (1988) 

Vlastně jsem skoro nesledoval zápletku (byla to telenovela), ale tak moc se mi líbilo jaké zvuky ten film vydával, jak se tvářil a jaký měl náboj, že na tom nakonec vůbec nezáleželo a zážitek byl i tak plnohodnotný.

plakát

Cizinec (1946) 

Od Wellese čekám víc než polopatickou detektivku. Ač se musí nechat, že stylově byl alespoň o deset let napřed, dnes film nenabízí o moc víc než podobné poválečné noiry.

plakát

Takové krásné šaty (2018) 

Je velká škoda že se vynikající neokoukaný vizuál, pečlivě budovaný zneklidňující tón a zpočátku velkou dostředivou sílu poutající divákovu pozornost nepodařilo dovést k nějakému devastujícímu finále. Ve druhé polovině už jsem si říkal že se s každou další scénou nedozvídám nic nového, zpočátku tak tajemné postavy se nijak nevyvíjí. V recenzích vidím že lidi buď nad filmem lámou hůl, nebo se snaží najít mezi řádky nějakou satiru, společensky relevantní komentář. In Fabric nabízí vše, ale v neadekvátním množství. Na satiru je to málo konkrétní a kousavé, na horor málo hororové, na drama chybí příběhový oblouk. Zbývají esteticky silné dojmy, které v divákovi druhý den rezonují, ale jen jaksi naprázdno.

plakát

Chudáčci (2023) 

Lanthimos je ve fázi, kdy si může naporoučet libovolné herce a libovolný scénář a velkorysý rozpočet. Good for him, good for us. Chudáčci sice nejsou kdovíjak podnětní, a místy je znát určitá rozpustilá nedomrlost (opulentnost na úkor pevné struktury), zamýšlená lehkonohost na několika místech zavrávorá, ale i to nakonec v celku ladí s povahou hlavní hrdinky. Film nám dá hned zkraje najevo, že chce především bavit.

plakát

Zóna zájmu (2023) 

Asi žádný jiný film ve mě tak silně nezpřítomnil dojem "tyvole my jsme tak hrozně moc v prdeli." Není to o holokaustu, ale o sebezáchovné funkci lidské mysli odfiltrovat zlo. De-problematizovat naše jednání, výměnou za vnitřní klid přepnout svědomí do úsporného režimu. Jedinou nadějí budiž, že to takhle nemůže fungovat trvale, zkorodované svědomí se dřív nebo později zbortí a další generace budou nuceny ke změně.

plakát

Upír Nosferatu (1922) 

Mohl bych být shovívavý a spokojit se s pěknými kompozicemi, výbornou výpravou a postavami, ale ten příběh je prostě blbina. Z upíra nesálá nebezpečí, postavám nevěřím jejich hrůzu a panensko-upírská symbolika nemá žádný přesah, neprovokuje k interpretaci.

plakát

Oppenheimer (2023) 

Nemyslím že jsem viděl film, ale ilustraci ke středoškolskému referátu. Oppenheimer je důsledně anti-umělecký a mělký, primárním cílem je odvyprávět příběh, poučit a nenudit. To se daří, stopáž hezky odsýpá, ale uvítal bych kdyby dialogy, na kterých celé dílo stojí, sloužily jako něco víc než stručné shrnutí vývoje. Jinde bych byl spokojený, od Nolana však čekám víc než polopatický výklad a dobré řemeslo.

plakát

Jack staví dům (2018) 

V zásadě normální Trier. V době zhlédnutí jsem si řekl že recenzi napíšu teprve až si vnitřně vysvětlím proč ve mě vyvolal záběr na zastřelení chlapečka loveckou puškou výprsk smíchu. Doteď tápu. Vím že filmu, který ve vás vyvolá silné emoce, nedáváme tři hvězdičky, protože ty dáme filmu který nás nijak nezasáhl, ale u Jacka mi přijdou adekvátní. Je to zábavné a místy silné, avšak jako celek těžce o ničem.