Obsahy(1)
Na silnici nedaleko venkovského zájezdního hostince starého Toma Hardinga dojde k vážné autohavárii. Susan North, oslněná náhlým intenzivním zábleskem na obloze, ztratila nad vozem kontrolu a sjela do příkopu.
Její snoubenec, politik Arthur Walker, znepokojený marným čekáním, zalarmuje policii. Mezitím se v hostinci objeví tajemný cizinec, kterému, zdá se, chybí víc než jen peníze a jméno. Přítomný doktor Meinard zděšeně zjišťuje, že příchozímu muži netluče srdce, přesto ovládá čtení lidských myšlenek a akcelerovanou medicínu. Ačkoliv návštěvník z jiné planety deklamuje své mírumilovné úmysly, policie celou oblast tajně uzavře...
(dopitak)
Recenze (7)
Britská variace na úspěch amerického "The Day the Earth Stood Still (1951)". V obou filmech hrála jednu z hlavních rolí Patricia Neal, v obou přilétá na Zemi návštěvník ze vzdálené planety s poselstvím, které zní: "přestaňte si zahrávat s jadernou energií a s jadernými zbraněmi, neb ohrožujete nejen sebe, ale i ostatní obyvatele galaxie a to se nám ani trochu nelíbí." Jedná se tedy o klasické téma sci-fi filmů 50.let. Stranger from Venus však kvalit svého vzoru zdaleka nedosahuje. Film si tak v klidu líně plyne, hodně dialogů, žádná akce, žádné triky, žádné monstrum "from outer space" ani robot, a když k tomu připočtu povinný románek, máme tu dobře zahrané, zcela neoriginální a ve všech ohledech průměrné scífko.___Doktor k mimozemšťanovi: "My friend, you have no pulse. There are only two possibilities: I am drunk, or you are dead":) ()
Dost tu trčí nesoulad, jak dobře hrají kvalitní herci...... v myšlenkově slaboučkém plagiátu. Další důkaz toho, že pokud na zemi přistane ufon, co se původem netají, okamžitě si ho nabrnkne Patricia Neal, ať už se to odehrává v jakékoli části světa. A ufona neodradí ani její účes, který jí zdvojnásobuje věk. Když už jsem u srovnání s křesťansky podbarveným Dnem, kdy se Země zastavila (který je u mě za 5 sluncí)... v US verzi se rachotí zbraněmi o 106, v britské si pár tatíků z vlády udělá hlavní stan v hospodě, ufona ututlají a osud planet řeší u karbanu... docela svým stylem dost vtipné a přiléhavé. ()
Jen probleskávání dobré atmosféry samo o sobě nestačí. Je to typická dobová scifárna, ve které se hodný ufounek zjeví mezi človíčky, kterým postupně začne jít jen o jedno - jak potencionální hrozbu pro lidstvo co nejlépe zničit. Policejní karanténa připomene o několik let mladší Midwichské kukačky, čekání na přistání mateřské lodi zase Polákovy Návštěvníky. Venušanův první dialog v hostinci je jak videolekce angličtiny pro začátečníky: ×Good evening, sir.× "Good evening." ×Would you like something to eat?× "I would not like to eat, I would like something to drink." ×Vine? Beer?× "That." ()
Po ucházejícím začátku s příchodem podivného člověka s ještě podivnějšími otisky prstů do klasického pubu, aby se ukázalo, že to není právě člověk, to už jde jen a jen z kopce. Posedává se v hospodě, hodně se žvaní, atmosféra naprosto chybí a mělo-li jít o britskou variaci na Den, kdy se zastavila země, milí Evropané tentokrát prohráli na celé čáře. Skrz naskrz průměr, z nějž lze vyjmout jen Patricia Nealová a celkově slušné herecké výkony, nikdo nepůsobí směšně, jako se občas při filmových kontaktech s mimozemšťany stává, ale je to strašně málo. Na podobná témata vznikly daleko lepší filmy. ()
Venušan přiletí na naši planetu a skoro celý film prokecá v nějaké venkovské hospodě. Na konci filmu všichni vylezou před hospodu a koukaj, jak přistává nějaká obří lampa. Vlastně pardon, vesmírná loď. Tohle už nebylo ani naivní, ani milé, jenom příšerně nudné. ()
Silnejsi tri...Roztomile sci-fi becko z padesatek...:-) Videl jsem podstatne lepsi i podstatne horsi kousky. A Patricia Neal potesi vzdy, cili na zimni podvecer - spokojenost. ()
Zas film, kde se pouze kecá a filmový trik neuvidíte. Tedy pokud asi tři záběry na jakousi lampu na konci filmu nepovažujte za trik. Netřeba vidět, volovina. ()