Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Bohatá modelka Bibiane (Marie-Josée Croze) zpochybňuje po traumatickém potratu svůj zdánlivě dokonalý život. Její podnikání v rodinné síti butiků končí fiaskem a navíc jedné noci z nepozornosti přejede člověka. Druhý den ráno se dozvídá o muži, který zemřel po srážce s autem. Sužována pocitem viny se zúčastní jeho pohřbu. Tam se seznámí s pozůstalým synem Evianem (Jean-Nicolas Verreault) a naváže s ním milostný poměr. Bojí se mu však prozradit své temné tajemství… Existenciální příběh plný paradoxů, v němž mají místo mystické, symbolické, komické i romantické scény, má nezvyklého kolektivního vypravěče: norské ryby určené do kanadských restaurací. (Cinemax)

(více)

Recenze (64)

Kmotr 

všechny recenze uživatele

Po tomto filmu se režisér, který je ke své tvorbě velmi kritický, vrátil zpět do školy, aby zdokonalil své scénáristické schopnosti. Svůj film nepovažuje za dobrý, spíš za experiment, který překvapivě uspěl. Na konto pověstné mluvící ryby v roli vypravěče dodal, že měla velký úspěch v Japonsku. Konkrétně se ve filmu vyskytuje jako prvek, provázející příběhem, ve kterém se opakuje jedno téma - odpovědnost za své skutky.Temné komedii dominuje hudba, která by klidně mohla být z úplně jiného filmu. Maelström je zajímavý počin, s nádechem cyniky a vůní melancholie. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

O tom, jak se dostat do maelströmu a jak se z něj dostat ven, víme něco od E.A. Poa. Zde se hlavní hrdinka ale dostala nejspíš do něčeho jiného. Do průseru, který se jí nakonec podařilo úspěšně odsloužit/odsouložit. V podstatě tu jde o problém moderní ženy, které se daří příliš dobře na to, aby dělala takové ptákoviny, po kterých se občas musí pořádně vyzvracet. Jinak ale nemá žádné skrupuje, a pokud se jí děje něco nepřijemného, tak za to mohou nepřející lidé; jí se to nedotýká spíš nepřímo. Příběh o tom nám vypráví bizarní norská ryba, která se ve své zpovědi sice občas opakuje, přeskakuje a vrací se, přesto se však nechala nachytat na jednu melodii od Edwarda Griega. Villeneuve se (za tu rybu) svým norským přátelům omluvil, nicméně byla (ta ryba) dobrým nápadem. Podobně i francouzky zpívané šansony v kontrastu s Waitsovou The Ocean Doesn't Want me. - Už někdy minule jsem psal, že takových dramat vycházejících z traumatu je už skutečně nadbytek. Bibána se nechovala tak, protože prodělala (nějaké) trauma, ale proto, že tak byla vychována a toto také byl vzorec jejího chování ()

Reklama

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Ryby nás lidi zkrátka mají přečtené. Denis Villeneuve natočil chladné existencialistické drama s trhlou romantickou linkou a mírně nastavuje zrcadlo Monty Pythonovu smyslu života, kde taktéž skupina ryb filozofovala nad otázkami lidské existence. Zajímavě strukturovaný příběh se špetkou černého humoru a podívaná, která rozhodně nesedne každému. ()

eLeR 

všechny recenze uživatele

Po tomto filme sa vraj Denis vrátil do školy, aby sa zdokonalil a podľa mňa urobil úplne super, lebo potom prišli naozaj parádne filmy. Zo začiatku som mala rozpačité pocity a krásnej a talentovanej Marie - Josée som nevedela prísť vôbec na chuť. Druhá polovica filmu sa mi síce naozaj veľmi páčila a aj muzika bola parádna, ale zostávam predsa len pri troch hviezdach. Apropo, je to tak, alebo sa mi to len zdá, že Denis má každý film úplne, ale úplne iný. ()

italka63 

všechny recenze uživatele

Tak to vezmu popořádku -co se mi líbilo:-) -mluvící ryba, čekající na sekáček, kamera, hudba. Co se mi nelíbilo-prakticky zbytek:-( labilní dívka ve stresu -byla by většina žen, leč její další způsob chování zdá se mi poněkud nešťastný, divný, dále ne zrovna zodpovědný...to bych vyprávěla film, to nejde:-) Na jeho konci jsem pomstychtivě čekala, že jí sakra rychle nabytý nový přítel přehodí přes zábradlí lodi do moře -alespoň by to mělo grády. Ale kdež, je to jenom chlap, že...bohužel, od autora famózních Požárů jsem doopravdy čekala něco jiného. Snad příště. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (2)

  • Hlavní hrdinka chce poslat do moře svoje BMW řady 3. Nejprve se jí auto zasekne o podvozek zhruba ve své polovině o hranu betonové mola. Můžeme si všimnout, že do vody má spadnout starší model, tento vůz je navíc notně poničený. Hrdinka prekérní situaci řeší tak, že sedne do auta, nastartuje a sjede do vody. To by se jí ale ve skutečnosti nepodařilo. Auto má náhon na přední kola a ta visela ve vzduchu. (klukluka)
  • Hlavná hrdinka dostáva druhú šancu do života v polovici stopáže snímky. Keď prežije pád s autom do vody, zaslúži si právo na život – tak to mieni rozprávač filmu. Je to symbolika krstu, nového života. Ponorenie symbolizuje smrť starému životu a zmytie hriechu vraždy. Zároveň sa ponára spolu s autom, ktoré zabilo a zbavuje sa ho navždy. Vynorenie sa reprezentuje jej prechod do nového života. (Biopler)

Reklama

Reklama