Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Pozdě v noci se vrací Eva Trojanová (R. Rázlová) domů, kde ji čeká nervózní, rozčilený manžel (J. Adamíra). Za tři dny objeví policie její mrtvé tělo, na němž jsou zřetelné podlitiny na krku. Jako hlavní podezřelý z vraždy přichází v úvahu její manžel, který se po ukončení služební cesty nevrátil domů a je nezvěstný. Policie rozešle jeho fotografie a vyslechne první svědky. Je zřejmé, že ing. Trojan utíká před spravedlností a že jeho kroky vedou do severních Čech. Vyčerpaný a nemocný nachází útočiště ve staré čtvrti města Most, určené k odstřelu. Uprostřed vyšetřování však kriminalisté zjistí, že Trojan není vrahem. Případ by tedy mohl být uzavřen, ale pro kapitána Harta (I. Prachař) nekončí. Trojan ho začne zajímat už ne jako zločinec, ale jako člověk, který by se z bezvýchodnosti své situace mohl do konfliktu se zákonem dostat, nebo by mohl ohrozit svůj život… (Česká televize)

(více)

Recenze (67)

Crocuta 

všechny recenze uživatele

Kriminálka ve které vůbec nedojde ke zločinu je pitomost sama o sobě. Navíc tu Z. Brynych opravdu nebyl ve formě a není divu, že je snímek extrémně nudný a plný zbytečných postav a dialogů - stejně jako třeba nechvalně známý veleotravný německý seriál "Starej", který také nese nesmazatelné rysy režisérovy pozdní tvorby. Film pak nezachrání ani závěr odehrávající se v zajímavém prostředí, ani výborní herci, kteří ale v podstatě nemají co hrát. ()

FrankieCZ 

všechny recenze uživatele

U tohoto filmu jsem krajně na rozpacích, protože si nejsem jist jaký přístup k němu je adekvátní. Z čistě filmového hlediska by to na víc než na dvě a půl hvězdičky nebylo. Z hlediska historického pohledu, jako dokument jednoho z "unikátních činů" komunistického režimu (kompletní likvidace historického města kvůli uhlí, jehož těžba přinesla cca 3 mld korun), je tento film naprosto nedocenitelný. Takže pokud do toho přičtu i svého oblíbence Jiřího Adamíru vychází mi z toho asi 3 1/4. ()

Reklama

Anianna 

všechny recenze uživatele

Tohle není TA detektivka, jež má spád, tajemství, atmosféru, jako třeba Schulhofovy detektivky z let šedesátých. Stíhán a podezřelý je film bez nápadu a bez logiky. Policie hledá muže, kterého z ničeho neviní. A tak se celá plejáda špičkových herců aspoň snaží najít motivaci k nějakému osobitějšímu psychologickému naplnění své role. Ale ono to zoufale nejde. Ani Adamíra nepůsobí přesvědčivě. Proč se tedy na film po letech znovu dívám? Protože filmaři využili lokaci bourajícího Mostu a já jsem tehdy jako mládě z jiné důlní lokality velmi bolestně vnímala to, čemu se dnes říká prolomení těžebních limitů. Takže pro mě je film takovou nostalgií, vzpomínkou na dětství v hornickém kraji. ()

Drom 

všechny recenze uživatele

První polovina filmu je docela obstojná, i přes jaksi podivné scény a jejich skladbu, druhá se pak definitivně rozpadá a vše vrcholí s upoceným úsilím ve scenérii starých barabizen historické části města Most. Nebýt vždy charismatického Jiřího Adamíry, který bez váhání vystřihne noblesního gentlemana i ošoupaného blázna, mávl bych nad tím rukou, protože to neměl šanci zachránit ani obstojný fízl Ilja Prachař a už vůbec jeho poskok Jiří Lábus, kterého k policii vzali asi jen kvůli naplnění stavů. O dalších postavičkách nemá cenu mluvit. Ani dámské role, značně okleštěné a vlastně vedlejší, nebyly žádnou perlou a veškeré snažení zastrešují někdy vyloženě slabé dialogy neoriginálních scén. Závěrečné drámo pak dosti trapně končí tuhle nemastnou polívku a přitom stačilo, aby z toho baráku Adamíra skočil a alespoň ten poslední hlt mohl být okořeněn. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Kriminálně-psychologické drama, které více než o zločinu pojednává o psychicky a fyzicky zlomeném muži utíkajícím před zákonem přesto, že žádný zločin nespáchal. Bohužel je film po všech stránkách nedotažený. Tak za prvé už od počátku známe domnělého vraha a stejně rychle se dozvídáme, že vlastně ani vrah není. A pak už jen sledujeme, kterak muži zákona, respektive jeden muž, pátrá po nevinném inženýrovi. A místo toho, abychom sledovali postupnou proměnu Trojanovu, filmaři je vymění za pár zoufalých Trojanoných výkřiků, vzpomínek či blouznivých představ a skřeků. De facto nepřemýšlí nad tím, co vlastně udělal nebo nebilancuje, vše se odehrává na poli útěku a čirého zoufalství. Policisté se také nechovají moc logicky. Nejprve vyhlásí pátrání po muži díky televizi a rozhlasu a pak ho vůbec stejným způsobem neodvolají, přestože právě to by mohlo Trojanovi pomoci, kdyby hlášení slyšel. A navíc by mohlo odradit pár občanů od nadšeného udávání, že chytili zločince. Navíc mi role k Jiřímu Adamírovi moc nesedla. Podle mě se na takovou roli moc nehodil. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (6)

  • Natáčelo se také v Kokořínském Dole. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Reklama

Reklama