Režie:
Luciano ErcoliKamera:
Fernando ArribasHudba:
Stelvio CiprianiHrají:
Frank Wolff, Nieves Navarro, Simón Andreu, Luciano Rossi, George Rigaud, José Manuel Martín, Osvaldo Genazzani, Manuel MuñizObsahy(1)
Slavný zloděj šperků Rocha je ve vlaku nalezen mrtvý. Jeho dceru Nicole, slavnou tanečnici z nočního klubu v Paříži, vyslýchá policie. Policisté chtějí vědět víc o pohřešovaných diamantech, které se pravděpodobně nacházely u jejího otce. Ale ona se zapřísahá, že neví nic o zločinech svého otce. Nicole brzy začne terorizovat podivný muž v masce, který vyžaduje, aby mu sdělila, kde Rocha schoval ukradené šperky. Nicole je přesvědčena, že tímto maskovaným zločincem je její bývalý žárlivý přítel Michel. Společně s Dr. Robertem Matthewsem, svým novým přítelem, Nicole odjíždí do Anglie, ale netuší, že jsou vrahem stopováni... (tuntavala)
(více)Videa (1)
Recenze (19)
Pekelne zábavné giallo s krásnou a sexy Navarro, ktoré sa, najmä v druhej polovici, neberie množstvom prvkov zas tak vážne. Atraktívne lokácie Paríža a Londýna, luxusná Ciprianiho giallo hudba, jedna gory kill a zamotaný dej, ktorý sa v závere pekne vyjasní. Navarro bola tuším manželka režiséra, v prvej polovici prakticky nezlezie z obrazovky, a je na čo sa pozerať. Nie "essential" záležitosť, ale giallo fans tento kúsok určite viac ako poteší. ()
Vrah zloděje šperků u něj poslední ukradené šperky nenajde a v masce pohrozí smrtí jeho sličné po pařížských nočních barech tancující dceři, protože se domnívá, že je ukrývá ona. A ona se domnívá, že jí vlastně skrytě vyhrožuje její chudý přítel a proto před ním uprchne se svým čerstvým bohatým ale ženatým ctitelem z Paříže do Anglie. Ještě hodně času uplyne, než si pro ni i ctitelovu podvedenou manželku na podpatcích přijde smrt, Death Walks on High Heels, La Morte cammina con i tacchi alti, La Muerte camina con tacón alto. I tak v závěru bystří angličtí detektivové vypátrají, kdo je vrah, ale scenáristé Ernesto Gastaldi a Dino Verde i méně bystrému publiku ještě před tím prozradí, že zkraje zavražděný zloděj šperků nepracoval nikdy sám a měl vždy komplice. Který si tentokrát chtěl všechny šperky z poslední loupeže nechat, proto ty vraždy. Chudý přítel přitom sice nezbohatne, ale svou nevěrnou sličnou přítelkyni alespoň přežije, přesto nad ní, na rozdíl od publika, slzy neuroní. A to na ní mohl, zrovna jako filmové i noční pařížské publikum, do té doby oči nechat. P.S. To je zpráva o příběhu, ne o filmu z něj. MacGuffin ()
Druhé Ercoliho giallo, na kterém se opět podílel zvučný scénárista tý doby Ernesto Gastaldi (scénář+příběh). Film měl své klady, jako dobrý vizuál, přitažlivé prostředí Francie, Londýn a nakonec nějaká malebná anglická přímořská vesnička (parádní klidné místo pro život ale i pro příběh tohoto filmu), kvalitní herecké výkony (ale zároveň mnoho nadbytečných postav, nespíš s tím účelem zmást diváka v tom kdo je vrah), ale Gastaldiho jeden z nejvíce spletitých (mnoho intrik a nečekaných zvratů podél cesty), matoucích a místy až přehnaných scénářů, mě tentokrát moc nevzal, abych řekl pravdu. A to jsem zvyklí na hodně. Nieves Navarro a.k.a. Susas Scott, ano ta se nikdy díky svému velkému sex-appelu neokouká, ale souhlasím s kolegy, že její manžel režisér Ercoli ji tu až neuvěřitelně protěžoval, chvílemi to nebylo vážně o ničem jiném, než o jejím tělu, ona doslova kradla každou scénu, ať dělal co dělala, zajímavé že mi to vadilo konkrétně zatím jen u této herečky, ale například u její známějších souputnic jako Edwige Fenech (žánrová královna) nebo Barbary Bouchet, tam bych kolikrát uvítal ještě více z obou hereček:-) Ostatně tohle byla nejspíš Ercoliho odpověď na luxusní Martinovku "Strange Vice of Mrs. Wardh", opět ve spolupráci s Gastaldim a s Edwige Fenech v hlavní roli, rovněž dámy v nesnázích. Sesazení z postu giallo královny se ale nekonalo, ba ani snad k přiblížení nedošlo. Začalo to ale slibně, film je určitě smyslný, vzrušující a jemný, pomalé tempo (napětí se tu buduje pěkně zřídka) a nevyváženost celého příběhu, filmu ale dost uškodily, určitě by to šlo celé zkrátit tak cca o 30. minut, jedna vražedná sekvence s mírnými prvky gore tu stojí za to (ale než se na ní dostane, uplyne celých 71 minut!), z hereckých výkonů bych ocenil především Frank Wolffa v jednom ze svých posledních filmů a v menší roli známého euro-kultovního záporáka Rossiho. Typické chytlavé Ciprianiho hudební skóre, pro tento žánr, se rovněž povedlo. Ze scén se mi líbila ta nádherně smyslná s pojídáním ryb a chlípný Wolffův pohled na papající Nieves:-) Stále jde ale o jednu z lepších žánrových věcí, profesionálně natočených, bohužel ji ale chybí trochu i vlastní směr a inspirace. Moc zapamatování hodného si z tohoto filmu asi neodnesete. Zkušení fanoušci žánru film určitě ocení, ostatní by si měli při výběru pro začátek dát určitě pozor. U mě zatím vede Ercoliho jednička, ještě jsem zvědav na jeho trojku, kterou jsem zatím neviděl. ()
Scenárista Ernesto Gastaldi a herečka Nieves Navarro opäť v najlepšej forme a producent Luciano Ercoli to celé s veľkou chuťou osobne režíruje, pričom zjavne a neskrývane slintá nad telom Nieves, ktorú si o rok neskôr berie za ženu. A všetko nepochybne v tej filmárskej bande fungovalo skvele, keďže v takmer identickom zložení táto skupinka tvorcov a hercov o necelý rok nakrútila ďalšie pohodové a veľmi zábavné giallo La morte accarezza a mezzanotte (bohužiaľ už posledné). Scenár je absolútne nepredvídateľný a minimálne dvakrát som zostal veľmi prekvapený nad smerom, aký udalosti nabrali. Máloktorý scenárista si dovolí už v polovici filmu odpratať zo scény hlavnú postavu, ktorá predtým prakticky nezmizla z obrazovky, bez toho, že by sa mu celý filmársky koncept nerozsypal. Ercoliho giallo trilógia nie je príliš temná, ale obsahuje veľmi vkusne zvolené a jemne akčné a komické prvky, ktoré sú o to silnejšie, že ich obsahuje skutočne len zopár a sú vždy vhodne zvolené (zdravím trápnych prdiacich američanov v novodobých komédiách). A to ešte musím spomenúť takmer dokonalú nahú ženskú krásu, ktorú už v dnešných filmoch taktiež neuvidíme a ktorú tu vo vrchovatej miere zabezpečuje úžasná Nieves Navarro. A keďže rovnako, ako očividne celú filmovú partičku bavilo nakrúcanie a mňa bavilo sledovanie, dávam vysoko nadpriemerné hodnotenie. Hlboký filmový zážitok nemusí vždy zabezpečiť len nekonečne statická kamera a starecké rozjímanie nad nesmrteľnosťou chrústa. ()
Příběh ukradených diamantů se rozvíjí pozvolna, takže jsem měl dojem, že půjde o další tuctové giallo. Ovšem taneční kreace půvabné Nieves Navarrové a sluchu lahodící hudba S.Caprianiho (chvíli znějící jak ze sentimentálních pasáží starších bondovek) způsobily, že polovina filmu nakonec rychle utekla. Maskovaný vrah, mrtvol přibývá, nůž hledá čerstvé maso a divák je veden po falešných stopách. Závěr si ode mne vysloužil hvězdu navíc. ,,To je řezničina! Ta už pitvu potřebovat nebude..." ()
Reklama