Devadesátky
Režie:
Peter BebjakScénář:
Josef MarešKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Martin Finger, Ondřej Sokol, Kryštof Bartoš, Vasil Fridrich, Robert Mikluš, Patricie Pagáčová, Martin Davídek, Jan Kolařík, Daniel Margolius, Albert Čuba, Richard Němec, David Šír, Tomáš Kobr (více)Obsahy(1)
Rok 1993. Obávaný bodyguard je zastřelen v tiché ulici. Další nájemná vražda, kterou musí vyřešit pražské 1. oddělení. Vyřizují si tu účty vládci podsvětí? Zločinů přibývá, každý týden další mrtví, mafiáni mají pocit, že tahají za delší konec provazu, a mnohý z policistů přemýšlí, jestli nemá přejít na druhou stranu zákona. (Česká televize)
(více)Recenze (147)
Tak to byla přímo nádhera a pastva pro oči! Obrovská paráda a návrat do mládí. Jonák skvělej, Běla taky a Mrázek velká pecka! Fantasticky zahraný. Už se těším na další díly. A vypadá to naprosto realisticky, úžasná práce kriminalistů v terénu, ta sehranost, vypuštění legendy tý bábě v baráku, pak si jí krásně povodili aby zjistili co potřebovali... to se dneska už nevidí. Prostě stará dobrá ruční práce. ()
Josefe Mareši, umíte to líp. Pěkně se nám to rozjelo, správná atmosféra, hnusné účesy, všichni všude hulí až mě z toho plíce bolí, známé figury z devadesátých let a najednou - tu máš Káčo lívanec. Jak dopadl Mrázek a Běla jsme se dozvěděli ze dvou vět před závěrečnými titulky. Mladý Kozák měl jinou barvu očí než Kozák v podání Vetchého. Vím je to detail, ale bylo to takové nedotažené. Jo a jak dopadl Mrázek jsem si nestihla přečíst. ()
Tak zatím nějak nevím . Kamera nějak divně , postavy takové instantní , bez bez nějaké vnitřní jiskry , zápalu , náboje . Dále je třeby řící , že Pagáčová je tam asi omylem a Mikluš i Sokol se mi tam vůbec nehodí . Ten co hrál Jonáka - dooost dobré . SHRNUTO - jsem nějak zklamán z úvodního dílu . Pan Mareš se snažil , aby to vše vyšlo dobře , ale zatím slabé * * * . Joo a Finger věrohodný . A ten co hrál mladého Vetchého , ten byl asi nejslabší . Tak to jen tak na úvod . ()
Nemohl jsem si nevšimnout mnohých pozitivních reakcí na tento český seriál. Řekl jsem si, že by stál za shlédnutí, ale nedělal jsem si velké naděje, protože se mi docela často stává, že se nedostanu na vlnu většinového nadšení. V tomto případě jsem se ale už po první epizodě poslušně zařadil do davu spokojených diváků, protože mě ani nenapadlo, abych tvůrcům něco vytýkal. Na rozdíl od Případu Roubal, který mě dost rozladil, tady všechno šlapalo jako švýcarský časoměr a já jsem mohl opět naplno zažít devadesátkovou atmosféru, která podkreslovala nezáviděníhodnou práci kriminalistů. Pokud bude seriál pokračovat ve stejném duchu, bude to paráda. / Poučení: I za svobodu se platí daň. ()
Tak takhle nudné ty devadesátky nebyly. Jestli to vyšetřování opravdu probíhalo v tomto módu, pak to lecos vysvětluje. Jonák byl natolik excentrická postava, že ho mohli využít patřičně více, stejně tak Bělu, který v té době prakticky vedl podsvěí. Mrázek už byl trochu jiná liga. Vizuál dobrý, atmosféra nic moc. 50% max. ()
Galerie (23)
Photo © Česká televize / Klára Cvrčková
Zajímavosti (19)
- Hlídkové policejní vozy mají běžné poznávací značky, kterými ale začaly být postupně označovány až od roku 1995. Děj epizody se však odehrává mezi listopadem 1993 a dubnem 1994. V té době měly všechny hlídkové vozy značku s písmenem „B“ a pěti číslicemi. (Martin_L)
- V devatesátých letech měl Jonákův Discoland Sylvie červenou fasádu, kterou filmaři z dnešní bílé pochopitelně nemohli tak snadno přemalovat. (Brain)
- Premiéru úvodního dílu sledovalo 1,9 milionu diváků starších 15 let (podíl 43 %), což byl nejlepší výsledek nedělního večera a také celého dne. (rublik05)
Reklama